Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
I somras skrev jag att mamma och en släkting blev osams och att släktingen lät all kommunikation med mamma gå genom mig.

De är fortfarande inte sams och släktingen har inte utbytt många (några?) ord med mamma sen dess. Jag minns inte hur mycket jag delade med mig av situationen då, men de är i alla fall fortfarande osams över en liten onödig grej.

Nu fick jag ett sms från släktingen bestående av en bild på en räkning addresserad till min mamma, med text om att den räkningen har kommit till sommarhuset två gånger följt av att mamma behöver betala den för att undvika någon anmärkning.

Skickade så klart bilden till mamma och skrev att släktingen precis skickade det. Men undrar lite varför släktingen ÖPPNAT kuvertet, det tillhör väl allmänt hyfs att inte öppna någon annans post :confused: och varför släktingen inte kunde skicka bilden direkt till min mamma, när det är henne det berör och hen ändå skulle skicka ett sms :confused:

Kan jag bara få vara barn, tack?! Och kan de vuxna hantera sina egna problem utan att blanda in oss barn, tack? Nej, tydligen inte. /barnet som vidarebefodrar sms från en vuxen till en annan.

Förlåt för gnäll 🤪
Sms:a tillbaka till släktingen att den får i fortsättningen vidarebefpdra posten OÖPPNAD hem till din mamma utan att blanda in dig mer öht. Allt som rör din mamma får denne därför ta direkt till henne och inte via dig.

"Dina" vuxna är sjukt barnsliga. På ett dåligt sätt. :banghead:
Ja, kan man byta ut dem? :D

(Sorry för dålig "humor", är trött)
Det är faktiskt olagligt att öppna andras post. Utan tillåtelse alltså.
Det är till och med olagligt att öppna någon annans post.
Yes, jag vet. Mamma har inte gett någon tillåtelse att släktingen får öppna hennes post. Det gör inte saken bättre att släktingen skrev att samma räkning kommit två gånger. För i så fall borde ju hen ha öppnat det andra kuvertet också och inte talat om det. Vilket innebär att hen har undanhållit posten från min mamma och det borde inte heller vara helt lagligt...

Sms:a tillbaka till släktingen att den får i fortsättningen vidarebefpdra posten OÖPPNAD hem till din mamma utan att blanda in dig mer öht. Allt som rör din mamma får denne därför ta direkt till henne och inte via dig.
I somras skickade mamma ett sms till släktingen och sa att om släktingen vill något får släktingen ta det direkt med henne. Istället för att gå genom mig.

Mamma sms:ade släktingen samma sak nu på eftermiddagen, följt av att släktingen inte ska öppna hennes post utan överlämna den till henne o-öppnad. Jag svarar (oftast) inte släktingen när hen skickar sms till mig, vidarebefodrar bara till mamma och mamma brukar inte heller skriva något till släktingen.

Puh. Jag har tvättat sen kl 7 imorse - ingen annan i huset verkar vilja tvätta idag :D (for the record: det händer i princip aldrig! När jag ska tvätta sånt annars får jag hugga snabbt när en "extra" tid som passar mig finns ledig.). Nu är allt till sängen + gardinerna + dynorna till katternas klösmöbler rena. Jag har städat hemma. Om en stund ska jag hämta upp duntäcket och en jacka, förhoppningsvis snustorra, och sen får det vara nog för idag. Tvättmedlet är slut nu :angel: .

Här är fortsättningen från igår .Nu har det landat där det ska stå

Bifogade filer

• 125230480_10221243600697499_895772103418185075_o.webp
    125230480_10221243600697499_895772103418185075_o.webp
    110,5 KB · Visningar: 37
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat