I somras skrev jag att mamma och en släkting blev osams och att släktingen lät all kommunikation med mamma gå genom mig.
De är fortfarande inte sams och släktingen har inte utbytt många (några?) ord med mamma sen dess. Jag minns inte hur mycket jag delade med mig av situationen då, men de är i alla fall fortfarande osams över en liten onödig grej.
Nu fick jag ett sms från släktingen bestående av en bild på en räkning addresserad till min mamma, med text om att den räkningen har kommit till sommarhuset två gånger följt av att mamma behöver betala den för att undvika någon anmärkning.
Skickade så klart bilden till mamma och skrev att släktingen precis skickade det. Men undrar lite varför släktingen ÖPPNAT kuvertet, det tillhör väl allmänt hyfs att inte öppna någon annans post
och varför släktingen inte kunde skicka bilden direkt till min mamma, när det är henne det berör och hen ändå skulle skicka ett sms
Kan jag bara få vara barn, tack?! Och kan de vuxna hantera sina egna problem utan att blanda in oss barn, tack? Nej, tydligen inte. /barnet som vidarebefodrar sms från en vuxen till en annan.
Förlåt för gnäll