Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och kisse tittar på Star Wars :D

DSC_1617.webp

Sambon kom hem med pizza att dela på till middag :). Blev även några finfina räkor från Marcuskräftan I Väderstad som han fått 🤩. Sen dippa lite chips och grönsaksstavar och ett gäng avsnitt av Rederiet, fredagsmys 🥰. Nu är vi trööötta och ska sova...Men först ska jag läsa lite ur Månsystern; så otroligt fängslande bokserie 🤩.

:arghh: Min dag blev inte alls som jag hade tänkt mig. Fredagen den trettonde..... :meh:

Klockan 11:30 ringer maken i panik om att lilla hästen har ett stort sår över ena ögat och att jag måste komma hem NU! Tack och lov var det lugnt på jobbet så jag kunde sticka med en gång. Japp, stort jack över höger öga.

Lyckas få veterinärtid ikväll, och lilla hästen konstaterades - förutom såret då - ha fått en liten spricka i benet över ögat. Veterinären verkade inte särskilt orolig för komplikationer, men hon står nu i sin box med två stygn (resten av såret öppet för dränering), och säkerligen med en del smärta trots metacam. Hon äter och dricker, får gå ut som vanligt, osv. Tack och lov att det gick så bra som det gick ändå! Förmodad spark av större kompis, så det kunde ju gått bra mycket värre med riktig otur..... O_o

Var trött efter jobbet och satte mig på sängen i väntan på att vattenkokaren skulle bli klar (ville absolut ha en kopp te). Men, jag var så trött att jag inte orkade resa mig för att sedan hämta mitt te. Blev arg på att vara så trött och allt var kaos. Slutade med att jag la mig i en gråtande hög i sängen istället. Som tur var så var killen jag träffar här och han gav mig först en kram, sedan fixade han med te.

Efter lite mat känns allt bättre och jag kom på den briljanta idén att värma vetekudden innan jag lägger mig. Det är så vansinnigt kallt att jag inte kan sova på nätterna, så att lägga sig i kall säng är inte kul alls. Nu däremot är den vaaarm och skön. Hoppas på att få sova inatt. Det behövs.

Jag märkte inte att det var du innan, tänkte att det var någon ny som skrivit :angel:
Bra att du påminner, jag blir alltid jätteförvirrad när folk byter profilbild, det är liksom lättare/snabbare att identifiera användare med en snabb blick på bilden än att behöva aktivera läsmusklerna och tyda bokstäver :laugh:
Bra att jag skrev det där inlägget då :cautious: ska komma ihåg det till nästa gång! :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat