Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och panikletar efter flygbiljetter. Flygbolaget ställde just in mitt flyg till Sverige på söndag. Mormors begravning är på måndag. Returflyget ställdes in redan förrförra veckan, så varför i helvete de inte ställde in båda flygen samtidigt (samma bokning, samma bolag) kan man ju verkligen fråga sig. Då hade jag i alla fall haft lite tid på mig att fixa ett alternativ. Nu ser det ut som att jag antingen får betala ett rent ockerpris som jag egentligen inte har råd med, byta på tre olika flygplatser eller vara ute och resa i typ 20 timmar för något som vanligtvis tar 1,5. Annars måste jag åka redan i morgon, och det går inte p.g.a pissmycket att göra på jobbet. Fan helvetes jävla piss vad jag inte klarar av sådan här stress just nu!
Phew, efter att ha suttit i KLM:s kundtjänst hela morgonen lyckades jag till slut övertala dem att fixa en lösning åt mig som känns okej. Fortfarande svindyrt (men inte i 10 000 kr-klassen i alla fall) och 10 timmars resande varav 5 timmar är väntan på Schiphol, men ändå. Jag kommer att kunna ta mig dit i tid, och det är allt som spelar någon roll. Däremot innebar detta att resan tidigarelades ca 30 timmar, så allt jag hade planerat att fixa & göra imorgon samt under dagen på söndag (skulle ha åkt på söndag kväll, nu åker jag lördag morgon) ska jag försöka hinna med efter jobbet idag. :nailbiting: Mina stressnivåer har sällan varit såhär höga! 🥵

Nu sitter jag med andan i halsen och ska försöka få lite jobb gjort. Funderar allvarligt på att ta ett glas vin för att lugna ner mig lite :angel: Lutar åt att jag tar och jobbar ett par timmar imorgon när jag ändå ska sitta på flygplatsen och glo, så får jag lite mer tid till att fixa med annat här hemma idag.
 
Blir knäpp på att jag hela tiden verkar bita mig i kinden i dag. Bet nyss så det började blöda dessutom. Inte mysigt och det gör ju ont varje gång :rage:
Det är inget jag normalt gör så jag fattar inte varför jag gör det nu helt plötsligt. Har kanske bitit mig själv 20 gånger hittills. :arghh:
 
Stackars kollegan som är i riskgrupp hade visst sovit bara 2-3 timmar i natt pga hen låg och tänkte på covid-19 då det är ett litet antal smittade på jobbet nu (de är hemma förstås). Så hen åkte hem nu så får jag sitta de sista timmarna. Händer inte så mycket idag då många är borta!
Undra om det kan bero på att det är fredagen den 13e och de flesta håller sig hemma för säkerhets skull.. 🤔:D
 
Blir knäpp på att jag hela tiden verkar bita mig i kinden i dag. Bet nyss så det började blöda dessutom. Inte mysigt och det gör ju ont varje gång :rage:
Det är inget jag normalt gör så jag fattar inte varför jag gör det nu helt plötsligt. Har kanske bitit mig själv 20 gånger hittills. :arghh:
När du biter blir det lite svullet och kommer i vägen så du biter igen?
Så är det för mig i alla fall.
 
I hennes försvar så är oftast kablar av typen CAT :angel:

@athena_arabians

Megara kan det hon vill, tala englska? Baggis om jag säger I'll give you a Dreamies cutie pie, då är hon där som ett skott. Säger jag däremot, come, darlingest darling cat, time to clip your claws, då teleporterar hon :grin:

CAT kablar är mums, Samsungkablar är mumsMUMS, usb kablar är mums - tack och lov har hon aldrig svalt något utan gnager bara sönder dem. Antenn på routern (en är borta, älskade gosis) är mums. Hörnet på datorskärmen, mums. Soffan och fåtöljerna är mumsmums. Inga kläder däremot eller ens den tygklädda usb kabeln. Trä är inte mums längre. Sandsten är mums ibland. :idea:

Jag = mums :meh:
 
20201113_132828.webp


:crazy:
 
@athena_arabians

Megara kan det hon vill, tala englska? Baggis om jag säger I'll give you a Dreamies cutie pie, då är hon där som ett skott. Säger jag däremot, come, darlingest darling cat, time to clip your claws, då teleporterar hon :grin:

CAT kablar är mums, Samsungkablar är mumsMUMS, usb kablar är mums - tack och lov har hon aldrig svalt något utan gnager bara sönder dem. Antenn på routern (en är borta, älskade gosis) är mums. Hörnet på datorskärmen, mums. Soffan och fåtöljerna är mumsmums. Inga kläder däremot eller ens den tygklädda usb kabeln. Trä är inte mums längre. Sandsten är mums ibland. :idea:

Jag = mums :meh:
Om hon inte gillar tygklädd kabel kanske kabelstrumpa på utsatta sladdar vore en idé?
 
Sitter och petar med en presentation. Är inte van att använda fula powerpoint märker jag. Jag vill ha tillbaka mitt gratis Prezi konto där man kunde göra snygga presentationer på typ två sekunder. :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 841
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp