Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har fått nya bestämda platser i klassrummet, igen. Senast vi bytte var i början av förra veckan men det blev ett stort misslyckande, ALLA vad missnöjda och har klagat. Många har även motsatt sig genom att medvetet använda de förra platserna och vägra de nya platserna...

Min mentor sa igår vid lunchtid att de skulle göra nya placeringar och sen på eftermiddagen skickade hon ett meddelande och sa vem jag skulle sitta bredvid. Det känns bra att veta i förväg och att det inte blir en överraskning i form av "från och med nu sitter du inte jämte K längre, du ska sitta jämte M där borta"

Det är jättestor skillnad på detta året och förra året. Inte för att det var något fel på mina mentorer förra året, jag tycker bra om dem och vi pratar fortfarande i korridoren när vi ser varandra. Men min mentor nu är bättre på att förstå och anpassa (och jag tror att det mer har med personkemi att göra, för som sagt, mina mentorer förra året var inte dåliga) :)

Varför har ni klagat på de nya platserna? Spelar det liksom någon roll var man sitter? (Bortsett från sådana skäl som att X ser dåligt och behöver sitta nära tavlan, till exempel.)
 
Varför har ni klagat på de nya platserna? Spelar det liksom någon roll var man sitter? (Bortsett från sådana skäl som att X ser dåligt och behöver sitta nära tavlan, till exempel.)
För att många bänkar är placerade dåligt. Tex: du sitter längst till vänster = du ser inte tavlan för att ljuset gör så att det reflekteras i tavlan. Samma om du sitter längst till höger.
Eller: om den vita duken som läraren kan visa en powerpoint på är neddragen är den så långt fram så sitter man på de två första raderna har man den i ansiktet och det blir ganska jobbigt att kolla "upp" 2,5h.

Plus att många platser längre bak var tomma. Men vi fick inte använda de platserna eftersom vi måste sitta och umgås med samma personer hela tiden för att inte blanda oss så mycket (corona-bestämmelse). Men då var elevernas argument att varje klassrum har olika bestämda platser, så i slutändan har man ändå suttit jämte majoriteten av klasskompisarna.

Sen det vanliga: folk vill sitta jämte sina kompisar.

Tillägg: Klassen har kommit tidigare och tidigare till skolan hela veckan, för att vara först i klassrummet och kunna välja plats. Det är inte riktigt hållbart... men nu har de möblerat om klassrummen så förhoppningsvis blir det bättre.
 
Senast ändrad:
För att många bänkar är placerade dåligt. Tex: du sitter längst till vänster = du ser inte tavlan för att ljuset gör så att det reflekteras i tavlan. Samma om du sitter längst till höger.
Eller: om den vita duken som läraren kan visa en powerpoint på är neddragen är den så långt fram så sitter man på de två första raderna har man den i ansiktet och det blir ganska jobbigt att kolla "upp" 2,5h.

Plus att många platser längre bak var tomma. Men vi fick inte använda de platserna eftersom vi måste sitta och umgås med samma personer hela tiden för att inte blanda oss så mycket (corona-bestämmelse). Men då var elevernas argument att varje klassrum har olika bestämda platser, så i slutändan har man ändå suttit jämte majoriteten av klasskompisarna.

Sen det vanliga: folk vill sitta jämte sina kompisar.

Tillägg: Klassen har kommit tidigare och tidigare till skolan hela veckan, för att vara först i klassrummet och kunna välja plats. Det är inte riktigt hållbart... men nu har de möblerat om klassrummen så förhoppningsvis blir det bättre.

Bortsett från kompis-argumentet så köper jag det. Hoppas att ni får gehör men sköt era protester snyggt :)
 
Jag är så glad.

Hittat perfekt julklapp present till sambon och jag behöver inte se den heller :D

Till hans lilla mancave aka förrådet aka verkstaden en sån här fast det är en vanlig väggklocka.
987691016.jpg


Jag är faktiskt riktigt nöjd med den :D
 
Jag laddar för att klä på mig något lite mer propert än mina typ leopardfärgade mjukisbyxor (som jag numera bor i), borsta till håret och ge mig ut i regnet för att hämta ett par grejer på kontoret. Vill. Inte. Gå. Ut.

Samma. Jag skickade en selfie till min vän som jag ska på hotell/spaövernattning om att nu har jag packat och är klar för avfärd. Hon svarade "Hade du tänkt ta med dig något fint att ha på dig?"

Uhm... Är inte min jultröja med baby Yoda finklätt? :angel: Kränkt...
 
Min lilla vita hund har fått massa krampanfall från i förrgår natt tills idag. Runt 25 stora. Nu är hon väldigt trött, ligger och sover brevid mig. Har även ätit ganska mycket blötfoder. Nu har vi fått ny medicin, jag hoppas den hjälper. Verkar iaf ha lugnat sig lite, jag hoppas att hon klarar sig och utan hjärnskador.
 
Katastrofdag på jobbet. Skickade sms till chefen om det. Ser någon en brevbärare idag som kör moppe som en komplett galning ute på en villarunda så håll undan och ha lite överseende, typ. Jag har ingen som helst lust med övertid nu :cool: (nädå, jag ska försöka köra bra, men kommer gasa ppå lite extra när utrymme finns)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 841
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp