Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter ju vansinnigt, att tro att någon som är sjutton ska kunna få ut något av gruppaktiviteter med barn som är runt sju.
Ja. Jag funderar på om man hade gjort samma sak om det hade handlat om barn och ungdomar med tex cancer. Satt en nästan vuxen i barngruppen och bett dem utbyta erfarenheter med varandra... eller om det kanske hade varit en helt annan grej.

Det är så klart jättebra om det fungerar bättre med åldersindelning i andra områden. Det önskar jag inte att ta bort. Men ibland känns det som att när det kommer till psykiatrin är det som att backa 100 år, vilket är ganska frustrerande...
 
Ja. Jag funderar på om man hade gjort samma sak om det hade handlat om barn och ungdomar med tex cancer. Satt en nästan vuxen i barngruppen och bett dem utbyta erfarenheter med varandra... eller om det kanske hade varit en helt annan grej.

Det är så klart jättebra om det fungerar bättre med åldersindelning i andra områden. Det önskar jag inte att ta bort. Men ibland känns det som att när det kommer till psykiatrin är det som att backa 100 år, vilket är ganska frustrerande...
Spontant tänker jag att det hade kunnat vara större utbyte mellan olika åldrar om det rört cancer än inom psykiatrin, faktiskt. Men det hade nog inte heller känts helt hundra.
 
Spontant tänker jag att det hade kunnat vara större utbyte mellan olika åldrar om det rört cancer än inom psykiatrin, faktiskt. Men det hade nog inte heller känts helt hundra.
Jo, kanske? Det kändes inte som en bra jämförelse när jag skrev det men jag kom inte på något bättre just då. Dessutom är det två helt olika saker så det gör det ju inte direkt enklare att jämföra. Om man varit med om samma saker så är det nog enklare att utbyta erfarenheter oavsett ålder :)
 
Jag kläckte precis idén om fika till mötet vi ska ha. Bara de bra kollegorna, ingen annan.
Kollegan var sjukt på och stack iväg på fika-hittar-uppdrag. :up:

En bra grej med jobbet i allafall, är de två bästa kollegorna. Vi har kul ihop och stöttar varandra. Resten är inte lika kul :cautious:

Försöker tänka lite positivt så jag kommer igenom dagen. Är fruktansvärt svårt i dag.
 
Lunch inmundigad i flygande fläng. Hunnit köpa en pipleksak till hunden (mindre bra beslut av mej när vi ska vara på kontoret.

Saker börjar se lite ljusare ut. En sak i taget så blir det bra :)

Fick en redbull av en entreprenör jag pratade med idag och han visste hur mycket/stressigt det var så han köpte med en redbull när han svängde förbi för att hämta grejer. Inte bara att hela grejen var oerhört omtänksam han hade till och med fixat den sockeerfria :love:

Jag blir ju alldeles varm i hjärtat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 493
· Visningar
42 146
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp