Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar tröttna på klassens beteende lite nu. Fjärde veckan in och vi har inte haft en enda lektion där alla elever kommit i tid. Det handlar inte heller om elever som smyger in när de kommer sent utan elever som rycker upp dörren och ropar "HEJ MANNEN!!" till kompisen längst fram. Eller "OJ? HAR VI REDAN BÖRJAT?!!" så att läraren måste avbryta lektionen för att tysta ner dem (det är ofta en grupp som kommer sent) och be dem att smyga in.

Vi går alltså första året på gymnasiet. På en "plugglinje"... jag saknar min gamla klass :heart De var också högljudda men kunde åtminstone passa tider och smyga in om de var sena... dessutom var den klassen mer som en stor familj. Vi hade våra problem i den klassen också men det gjorde oss tightare. Jag kan sakna att känna mig som en del av klassen på det sättet <3
 
Jobbat. Ångrade mig lite att jag inte lyssnade på läkaren och stannat hemma idag också. Rätt klen. En av mina favoritkollegor hade sin sista dag idag. Och hon fick inte ens jobba de 9 månaderna som normalt är maxtid. Misstänker att min tid snart är ute. Vi har för lite jobb inne. Känner mig kluven. Skulle behöva en längre sjukskrivning för att bli frisk igen men jag behöver ju heltidslönen.
 
Och igår ruttnade jag på mammas gnäll om de omålade vindskivorna så jag tjatade till mig ett nummer till takfirman. Ringde dit och hamnde i telefonkö. I 40.minuter. och när jag äntligen kom fram ville personen inte alls prata. Han lovade att titta på det...Jag kollar med mamma imorgon och ringer igen om de inte har kontaktat henne.
 
Städfirman kom 30 min FÖR TIDIGT imorse haha. Kaos. Men de var väldigt trevliga iaf. Och jag kunde ta lång-frukost när de hade gått.
Haft en bra dag :) Målat ett par timmar på ett nytt projekt och lyssnat på bra musik.
Nu ska jag laga kantarellpasta och bjuda en kompis!
 
Mötet med kollegorna var mysigt. Fikan god.
Kom först fram saker på mötet som gjorde att jag kände mig mycket mer säker och glad. Sen kom en viss person in via telefonsamtal och sa saker som gjorde att jag fick gå hem med ont i magen och känslan av att inte länge orka med. :(

Så nu sitter jag hemma och känner mig tom. Funderar på om det skulle hjälpa att springa eller om det skulle vara att lägga till för mycket stresshormoner i kroppen i det här läget.
Å andra sidan är det rätt skönt att lyssna på arg musik, argspringa så fort man bara kan och gråta.
 
Hela vastkusten av USA brinner ... som vanligt den har arstiden. :cautious:
Har i Oregon's willamette dal (mat korgen i Oregon) har vi bara nagra mindre brander, med evakueringar, men ganska sma ytor som brinner.
I Washington state brinner en stor del av bergskedjan Cascades ... men som vanligt ar det varst i Californien. De har bade de hogsta temperaturerna, storsta folkmangden att evakuera och storsta ytorna som brinner upp.
Har hos oss innebar det att nu nar vi har vindar fran Californien och fran oster om bergskedjan Cascades sa ar luften sa full av aska att det tidvis ser ut som om det snoar ... lukten av brandrok ligger tung over storre delen av Oregon och det ar morkt som i Sverige i December av rok fyllda moln som solen inte kommer igenom.

Anyway ... lat oss bara saga att mitt humor inte star pa topp i dag.:meh:
 
Maten är precis insatt i ugnen så det närmar sig kvällsmat. Förhållandevis tidig sådan dessutom :p

IMG_20200909_182941_414.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 060
Senast: Mia_R
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp