Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb. 1h tidigare än vanligt så redan lastat ut en del och omorganiserat.

Nu har jag bara 38 000 saker att göra och motivationen till det är noll pga av gårdagen. Regnar gör det också.

Men snart är de helg och idag är det fina @Bapelsin s födelsedag Hurra!
dog-happy-birthday-memes-20.gif
 
Idag kommer jag knappt vara hemma pga ärenden och utflykt med barnen i eftermiddag. Fick ett mail igår om att IKEA ska leverera idag. Hur byter man datum liksom? Det stod inget alls om det i mailet :meh: Ska snart lämna på skolan och sen åka till tandläkaren med minste sonen, så hinner inte heller ringa IKEAs kundtjänst.
 
Hann typ precis in så kom regnet. Jag är less på regn nu! Är dock nöjd med ett traderaköp jag hämtade igår, benskydd till dottern/ponnyn. Det stod antal 2 i beskrivningen så jag tänkte ett par då, men det var två par :up: källqvists protector för bara 163:- ink frakt. Så nu kan de leka fint dressyrekipage med vita benskydd runt om :love::D
 
Är trött på att dammsuga bort vatten från entrén nu.
Ska bygga McGyver lösning. En stor hink där det regnar in mest, och sedan mindre hinkar på de andra ställen där det regnar in. Så kan dammsugaren stå där med slangen ner i den stora hinken.
Kan sätta på dammsugaren någon gång varannan timme, och samtidigt då hälla de andra hinkarna i den stora hinken :idea:
 
Har varit på bup nu på morgonen och de sa det vi misstänkt sen i våras, de vill inte sätta upp mig på kö för att få prata med en psykolog för att jag ändå fyller 18 snart :down: De vill sätta mig i en gruppaktivitet med andra barn med autism, barn i ålder lågstadiet/mellanstadiet. Dvs minst fyra-fem år yngre än mig. Mamma påminde i alla fall igen att gruppaktiviteter alltid är en stor riskfaktor och om vad regionens mål är. Hon fick inget svar på det, förutom att den gruppaktiviteten är jättebra för att den ska lära mig att förstå neurotypiska tillsammans med andra barn.

Ska i alla fall få träffa en (ny, för mig) läkare om två veckor som ska se över mina mediciner. Hon tyckte att det var lämpligt eftersom jag fortfarande får väldigt höga poäng på skalorna jag fyllde i förra gången trots medicin.

Mamma är jättearg på bup... det känns som att hon vill säga upp all kontakt med dem pga ilska 😬


Tillägger att det kan säkert vara jättebra att gå i gruppaktiviteter med andra barn med samma diagnos. Men min bror är fyra år yngre än mig och det är stor skillnad på oss i olika färdigheter. Om den äldsta i den gruppen ska vara fyra år yngre än mig kommer jag med största sannolikhet vara äldst (är 17 och normalt sett avslutar man ju sin kontakt med BUP när man är 18). Då kommer jag känna ett ansvar för de andra barnen i att ta hand om dem och inte säga saker de inte ska behöva höra eller veta. Jag kommer inte kunna säga vad jag tänker för jag vill att de små barnen ska få leva ovetandes om alla mina problem. Jag vill inte gå på en gruppaktivitet som ska få mig att må bättre om den innebär att jag måste ignorera mig själv för att visa hänsyn till de andra barnen. Det kommer inte få mig att må bättre. Därför kommer jag tacka nej till den aktiviteten. Jag är tacksam för att de erbjuder sånna här aktiviteter, men jag önskar att man kan se att det är rätt stor skillnad på ett barn som går andra året på gymnasiet och ett barn som går i någon klass mellan 1an och 6an... och kanske dela in barnen lite mer efter ålder. Det är rätt stor skillnad på att vara 7 och 17. 12 och 17 också, när jag var 12 kunde jag i alla fall inte föreställa mig saker jag upplever idag, även om någon hade berättat det för mig då. Helt ärligt tror jag att det hade gett mig ångest att bara veta att det och att det problemet kan bli mitt problem i framtiden. Jag vill inte vara orsaken till ett annat barns ångest. Så nej tack.
 
Har varit på bup nu på morgonen och de sa det vi misstänkt sen i våras, de vill inte sätta upp mig på kö för att få prata med en psykolog för att jag ändå fyller 18 snart :down: De vill sätta mig i en gruppaktivitet med andra barn med autism, barn i ålder lågstadiet/mellanstadiet. Dvs minst fyra-fem år yngre än mig. Mamma påminde i alla fall igen att gruppaktiviteter alltid är en stor riskfaktor och om vad regionens mål är. Hon fick inget svar på det, förutom att den gruppaktiviteten är jättebra för att den ska lära mig att förstå neurotypiska tillsammans med andra barn.

Ska i alla fall få träffa en (ny, för mig) läkare om två veckor som ska se över mina mediciner. Hon tyckte att det var lämpligt eftersom jag fortfarande får väldigt höga poäng på skalorna jag fyllde i förra gången trots medicin.

Mamma är jättearg på bup... det känns som att hon vill säga upp all kontakt med dem pga ilska 😬


Tillägger att det kan säkert vara jättebra att gå i gruppaktiviteter med andra barn med samma diagnos. Men min bror är fyra år yngre än mig och det är stor skillnad på oss i olika färdigheter. Om den äldsta i den gruppen ska vara fyra år yngre än mig kommer jag med största sannolikhet vara äldst (är 17 och normalt sett avslutar man ju sin kontakt med BUP när man är 18). Då kommer jag känna ett ansvar för de andra barnen i att ta hand om dem och inte säga saker de inte ska behöva höra eller veta. Jag kommer inte kunna säga vad jag tänker för jag vill att de små barnen ska få leva ovetandes om alla mina problem. Jag vill inte gå på en gruppaktivitet som ska få mig att må bättre om den innebär att jag måste ignorera mig själv för att visa hänsyn till de andra barnen. Det kommer inte få mig att må bättre. Därför kommer jag tacka nej till den aktiviteten. Jag är tacksam för att de erbjuder sånna här aktiviteter, men jag önskar att man kan se att det är rätt stor skillnad på ett barn som går andra året på gymnasiet och ett barn som går i någon klass mellan 1an och 6an... och kanske dela in barnen lite mer efter ålder. Det är rätt stor skillnad på att vara 7 och 17. 12 och 17 också, när jag var 12 kunde jag i alla fall inte föreställa mig saker jag upplever idag, även om någon hade berättat det för mig då. Helt ärligt tror jag att det hade gett mig ångest att bara veta att det och att det problemet kan bli mitt problem i framtiden. Jag vill inte vara orsaken till ett annat barns ångest. Så nej tack.
Det låter ju vansinnigt, att tro att någon som är sjutton ska kunna få ut något av gruppaktiviteter med barn som är runt sju.
 
Hur går den här ekvationen ihop?

Har f¨ått massor gjort av 38 000 saker jag hade att göra har jag typ hunnit 100 nu har jag istället 50 000 uppgifter/måsten/att göra

:banghead:

Idag vill jag bara stånga huvudet blodigt i väggen. Som tur är är det väldigt lugnt på folk och via telefon så jag hinner jobba undan en del. Mindre bra är att jag är själv så allt måste gå via mig föst
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 493
· Visningar
42 146
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp