Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passade på att laga mat, flytta hästar, kleta kyllera på ena hästens ben, skotta skit och göra klart inför att kvällsfodra. Har duschat också. Lyxade till det med att lägga ansiktsmask och ha i hårinpackning. Nu kommer snart värktabletterna gå ur så skönt att ha gjort det mesta för dagen. Ska få in ungarna i duschen snart också, men dom sköter det där själva som tur är.
 
Den här dagen alltså.. Började med att jag hällde havremjölken i kastrullen jag kylde kokade ägg i istället för tekoppen bredvid. Sen lade jag ner fel ände av skeden i yoghurt-kladdet när jag åt. Då insåg man ju var ribban var satt för den här dagen.
Igår sprayade jag på Vovvi fästingspray i nacken. Nu luktar hon som en sån där lavendelpåse mormor hade i garderoben. Eller luktar.. STINKER!
Min lilla malkula! :heart
 
Så irriterad på folk som beställer saker och sen inte betalar. Man skickar påminnelser utan resultat. När man skickar det till Kronofogden fanns visst pengar att betala både det man köpt, för påminnelserna och KFs omkostnader. Vore det inte smartare att inte köpa det man inte kan betala alternativt betala inom utsatt tid för att slippa betala det dubbla?
Folk.. :grin:🤷‍♀️
 
Jag gillar carbonara men nu blir det inte det på ett tag. Jag gjorde alldeles för mycket så nu är jag inne på tredje dagen av att äta det till lunch och middag. Har jag otur så räcker det tills imorgon också. Nej jag tänker inte slänga, pasta håller sig bra i kylen.
 
Nej, det blaser inte 10 meter per secund ... det blaser mellan 25 och 30 meter per secund. Jag ar bara synnerligen dalig pa att omvandla fran MPH. :p

Sa har ser det ut om vi tittar mot soder ... Rok som kommer fran Californien ... 100 Svenska mil harifran. Just nu drar sig roken tillbaka. Det var heltackt har hela morgonen.
IMG_0371.JPG
 
Jag menade inte att någon kritiserar mina inlägg om t.ex. djuren, utan du skrev "Vore det inte skönt att kunna tänka på och göra annat med din tid och energi?" och det var ett svar på det - att jag redan GÖR annat med min tid och energi. Det lät på det du skrev som att all min tid och energi och alla mina tankar går åt till ätstörningstankar, och där ville jag säga ifrån.
Om du tror det så ska du nog backa och läsa om dina inlägg,en dag var det 8a inlägg om "mat eller icke mat prat" den dagen anmälde jag det till moderatorn.
Jag tror inte heller det är bra för andra här inne som har eller har haft problem att behöva läsa sådana inlägg dag efter dag.
 
Ska ta in offert för städ. Företaget bara "kan vi komma under morgondagen?". Jag bara "jo så länge ni inte kommer på morgonen". De: "nejdå vi kommer en bra bit in på förmiddagen".
Får bekräftelse på mailen. De kommer 10.00

Vi lever uppenbarligen i olika tidszoner....
 
Ska ta in offert för städ. Företaget bara "kan vi komma under morgondagen?". Jag bara "jo så länge ni inte kommer på morgonen". De: "nejdå vi kommer en bra bit in på förmiddagen".
Får bekräftelse på mailen. De kommer 10.00

Vi lever uppenbarligen i olika tidszoner....
Alltså morgon för dem är nog typ kl 7. Vid kl 10 har de säkerligen redan hunnit med morgonfika/frukost efter sitt första städjobb....... Du får be om en eftermiddagstid nästa gång, så dyker de kanske upp vid 11:30-snåret..... :D
 
Ska ta in offert för städ. Företaget bara "kan vi komma under morgondagen?". Jag bara "jo så länge ni inte kommer på morgonen". De: "nejdå vi kommer en bra bit in på förmiddagen".
Får bekräftelse på mailen. De kommer 10.00

Vi lever uppenbarligen i olika tidszoner....
Tja, jag brukar äta lunch vid kl 11:00 så nog är kl 10 en bra bit in på förmiddagen. Efter 12 är det ju em. ;)
 
Skulle egentligen styrketräna men lyckades plocka fram kalimban jag fick i födelsedagspresent och har således nu lärt mig blinka lilla stjärna och halva seven nation army.

Nu pucko och praliner :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 497
· Visningar
42 266
Senast: Tarnin
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp