Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har rast.
Värker i kroppen så ska ta en Ipren
Har slut på Alvedon och det finns inte på kartan att köpa nya nu.
Paraflex vågar jag bara ta på kvällen.
Ramlar gör jag så lätt ändå
 
Jag har fått en engelskauppgift där en fråga är vilken social media man använder mest. Funderar på hur jag ska svara på det, vill inte skriva Bukefalos och använder knappt något annat. Vill heller inte skriva instagram, jag har skrivit saker där som jag inte vill att min pappa vet (har privat konto). Att skriva facebook känns fel då jag inte använder det, även om jag har ett konto och läser i vissa grupper ibland.

Tror ni att man kan skriva att man inte vill skriva ut det?
 
Jag har fått en engelskauppgift där en fråga är vilken social media man använder mest. Funderar på hur jag ska svara på det, vill inte skriva Bukefalos och använder knappt något annat. Vill heller inte skriva instagram, jag har skrivit saker där som jag inte vill att min pappa vet (har privat konto). Att skriva facebook känns fel då jag inte använder det, även om jag har ett konto och läser i vissa grupper ibland.

Tror ni att man kan skriva att man inte vill skriva ut det?
Vilken konstig uppgift. Kan du skriva mindre detaljerat? I så fall skulle jag skriva att jag använder forum mest. :)
 
Vilken konstig uppgift. Kan du skriva mindre detaljerat? I så fall skulle jag skriva att jag använder forum mest. :)
Vet inte, det är kanske ett alternativ :). Vill ju inte att de hittar vad jag skriver, även om jag kan stå för det. Känns som att söker man på hästforum kommer buke upp direkt? Och de tror att jag bara är hästintresserad.

Jag tror inte att engelskaläraren skulle göra något, det är några andra i skolan och min pappa jag inte litar på.
 
Vet inte, det är kanske ett alternativ :). Vill ju inte att de hittar vad jag skriver, även om jag kan stå för det. Känns som att söker man på hästforum kommer buke upp direkt? Och de tror att jag bara är hästintresserad.

Jag tror inte att engelskaläraren skulle göra något, det är några andra i skolan och min pappa jag inte litar på.

”Ett forum där människor (med ett gemensamt intresse) samlas och pratar om allt mellan himmel och jord”.
Du är knappast skyldig att lämna ut exakt var du spenderar din tid!
 
Jag vill ha choklad!! 🍫 Kan eventuellt hända att jag äter något till lunch och köper choklad sen :d

————
@Aliisa kan du prata med engelskaläraren om det då? Typ säga att du inte kan/vill outa ditt användande sociala medier av privata skäl och be om en annan fråga? Det kanske går att göra uppgiften fast med en annan fråga, typ vilken sport du gillar mest eller vad som helst?
 
Jag har fått en engelskauppgift där en fråga är vilken social media man använder mest. Funderar på hur jag ska svara på det, vill inte skriva Bukefalos och använder knappt något annat. Vill heller inte skriva instagram, jag har skrivit saker där som jag inte vill att min pappa vet (har privat konto). Att skriva facebook känns fel då jag inte använder det, även om jag har ett konto och läser i vissa grupper ibland.

Tror ni att man kan skriva att man inte vill skriva ut det?
Hur ser resten av frågorna ut? Utifrån dessa kan man kanske räkna ut på vilken nivå det förväntas att man svarar på frågan om sociala medier? Alltså om det bara handlar lite vagt om en kategori/typ, eller om det förväntas att man ska nämna mer exakt. Själv hade jag nog svarat facebook, instagram och forum på frågan. Tror jag.

Varför skulle nödvändigtvis din pappa få reda dina svar på engelskauppgiften förresten?
 
”Ett forum där människor (med ett gemensamt intresse) samlas och pratar om allt mellan himmel och jord”.
Du är knappast skyldig att lämna ut exakt var du spenderar din tid!
Funderar på att skriva typ det, men kanske vrida till det lite och säga att det är inriktning hund. Det lär ju knappast påverka hur bra jag är på engelska att jag inte skriver ut precis sanning, och jag skriver faktiskt lite om hundar också (här).

Jag vill ha choklad!! 🍫 Kan eventuellt hända att jag äter något till lunch och köper choklad sen :d

————
@Aliisa kan du prata med engelskaläraren om det då? Typ säga att du inte kan/vill outa ditt användande sociala medier av privata skäl och be om en annan fråga? Det kanske går att göra uppgiften fast med en annan fråga, typ vilken sport du gillar mest eller vad som helst?
Jag har inte direktkontakt med läraren, och jag tror inte att det fungerar. Får nog skriva som jag sa ovan, påverkar nog inte hur bra jag är på språket. :)
 
Varit på verkstan och fått bytt drivdäck, mönstret började bli dåligt. När de hissade upp bilen kom jag och tänka på E-types låt ”I’m flying, high up in the sky”, så den har jag lyssnat på idag. 😅

Sen var jag på ett nytt ställe idag, som jag aldrig varit på innan. Var lite i valet och kvalet om jag skulle våga lasta på släpet eller ej, men sen fick jag tyngre pallar som måste stå på bilen så fick vackert ställa det på släpet.

Är så grymt nöjd över mig själv att jag satte backningen efter lite trixande. Det var rätt trångt och inte alls mycket plats att röra sig på, därav anledningen att bilen står snett men släpet står rakt i bryggan i alla fall och det var ju det viktigaste. 👊🏻😎😁👍🏻

6008793E-A167-418E-8C7E-E9F0C0853F35.webp
 
Hur ser resten av frågorna ut? Utifrån dessa kan man kanske räkna ut på vilken nivå det förväntas att man svarar på frågan om sociala medier? Alltså om det bara handlar lite vagt om en kategori/typ, eller om det förväntas att man ska nämna mer exakt. Själv hade jag nog svarat facebook, instagram och forum på frågan. Tror jag.

Varför skulle nödvändigtvis din pappa få reda dina svar på engelskauppgiften förresten?
"What social media do you use most? Why do you use social media? Is social media the fastes way to get information? Why/ why not?"

Jag tror inte att han skulle få reda på det, men jag vill inte att risken existerar öht. Då får han iaf söka själv, men honom litar jag inte på alls.
 
Funderar på att skriva typ det, men kanske vrida till det lite och säga att det är inriktning hund. Det lär ju knappast påverka hur bra jag är på engelska att jag inte skriver ut precis sanning, och jag skriver faktiskt lite om hundar också (här).


Jag har inte direktkontakt med läraren, och jag tror inte att det fungerar. Får nog skriva som jag sa ovan, påverkar nog inte hur bra jag är på språket. :)
En tanke bara, läraren kan inte uppfatta det som att du inte förstått instruktionerna om du skriver något som inte stämmer? Det är så klart inte säkert att det kommer fram att du hänger på insta, men om det gör det...? :)
 
En tanke bara, läraren kan inte uppfatta det som att du inte förstått instruktionerna om du skriver något som inte stämmer? Det är så klart inte säkert att det kommer fram att du hänger på insta, men om det gör det...? :)
Jag menar att om jag skriver att jag är mest på ett diskussionsforum om hundar borde det fungera, istället för Bukefalos (får väl söka upp något och se om det har ett namn). Det blir ju ett tydligt svar, och läraren vet ju inte rätt svar. Då får jag ju utgå från det även när jag svarar på övriga frågor. Han ska ju bedömma hur bra jag är på engelska, inte vilket forum jag använder och det borde inte påverka. :)
 
"What social media do you use most? Why do you use social media? Is social media the fastes way to get information? Why/ why not?"

Jag tror inte att han skulle få reda på det, men jag vill inte att risken existerar öht. Då får han iaf söka själv, men honom litar jag inte på alls.
Ja, alltså så länge du håller dig inom den här definitionen (Merriam-Webster) så kan du nog skriva om vilket forum/vilken site som helst som passar in för att besvara de frågorna :) :

Definition of social media

: forms of electronic communication (such as websites for social networking and microblogging) through which users create online communities to share information, ideas, personal messages, and other content (such as videos)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp