Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du förstår väl att de tankarna är rejält ätstörda? Det låter verkligen som att du skulle behöva ätstörnings-vård.

Det här är ju en vanlig tjattertråd. Det finns nog en hel del med ätstörning eller dålig självbild som triggas av inlägg om hur hemskt det vore att gå upp i vikt, att mjölk kan vara onyttigt/katastrof etc.

Jag har haft anorexi och vet att många kan må dåligt av att läsa sådant flera ggr per dag i en snacktråd där man nog bör avhandla lite lättare grejer eller iaf hålla nere antal sådana triggande inlägg.

Kanske man kan diskutera ätstörning, självbild, mat etc i en egen tråd? Då kan ju fler folk fortsätta läsa denna utan att må dåligt.

Hoppas du inte tar det fel. Men jag vet som sagt att många kan må väldigt dåligt av dylika inlägg.
Och det känns ju som att du skulle må bättre av att ta det här med vården också. För så här ska du ju inte behöva ha det!
När jag blev kvitt ätstörningen insåg jag hur mkt tid och energi jag lagt på att må dåligt och tänka på mat. Jag missade ju så mkt IOM att huvudet redan var fullt av det. Idag LEVER jag ju. Förut var jag i en bubbla. Vore det inte skönt att kunna tänka på och göra annat med din tid och energi?

Ja, det förstår jag och nä jag skulle inte prioriteras att få vård eftersom jag klarar hyfsat att följa matschema ändå.
Och nej en "egen tråd" om liknande tankar godkänns inte.
Och jag tänker på och gör mycket annat också, men du kanske missat alla inlägg om hundar, hästar, bra tid i stallet osv.

Det bästa vore ju uppenbarligen om jag bara kunde sluta existera så jag inte triggar/stör/retar upp/irriterar andra med min existens hela jävla tiden så fort jag tänker/säger/skriver något
 
Det gick som sagt bra idag, särbon sköt en älg innan vi hunnit till passet. Den gick ner på ett väldigt dåligt ställe så vi fick sedan jävlas resten av dagen för att få ut den. Jag är väldigt tacksam att jag fick vara med om det, det är första gången jag är med när skottet går.

Jag har lagt bilden under en spoiler, det är en död älg men inget kladd :)


Grattis!
 
Ja, det förstår jag och nä jag skulle inte prioriteras att få vård eftersom jag klarar hyfsat att följa matschema ändå.
Och nej en "egen tråd" om liknande tankar godkänns inte.
Och jag tänker på och gör mycket annat också, men du kanske missat alla inlägg om hundar, hästar, bra tid i stallet osv.

Det bästa vore ju uppenbarligen om jag bara kunde sluta existera så jag inte triggar/stör/retar upp/irriterar andra med min existens hela jävla tiden så fort jag tänker/säger/skriver något
Dra in taggarna och försök se alla som vill dig väl istället.
 
Idag ska vi ha växtvandring på fm och sommarblomsexkursion på em. Och det regnar. Såklart. :meh: :down: får krypa in under paraply och försöka anteckna på mobilen istället för papper.
 
Det gick som sagt bra idag, särbon sköt en älg innan vi hunnit till passet. Den gick ner på ett väldigt dåligt ställe så vi fick sedan jävlas resten av dagen för att få ut den. Jag är väldigt tacksam att jag fick vara med om det, det är första gången jag är med när skottet går.

Jag har lagt bilden under en spoiler, det är en död älg men inget kladd :)


Dottern hälsar wow :D
 
Jag svarade bara rent krasst hur det är, ser inte hur det är att ha taggarna utåt.
:)
Och jag svarade dig utifrån hur det är i mina ögon.

Testa att försöka läsa inläggen du tycker skrivs som att du "triggar/stör/retar upp/irriterar " - läs dem med ett vänligt och lugnt tonfall istället.

Som sagt. De flesta vill dig väl. Väldigt väl. Att det gör ont att läsa dina inlägg ibland beror inte på att vi blir irriterade eller uppretade. Det är välvilja och medkänsla. I alla fall för min del.
 
:)
Och jag svarade dig utifrån hur det är i mina ögon.

Testa att försöka läsa inläggen du tycker skrivs som att du "triggar/stör/retar upp/irriterar " - läs dem med ett vänligt och lugnt tonfall istället.

Som sagt. De flesta vill dig väl. Väldigt väl. Att det gör ont att läsa dina inlägg ibland beror inte på att vi blir irriterade eller uppretade. Det är välvilja och medkänsla. I alla fall för min del.

Jag förstår absolut att det kan vara välvilja och medkänsla, ibland/från vissa, men skriver någon rakt ut att något jag skriver är triggande, eller inte bör skrivas etc så kan jag inte tolka det på något annat sätt än att de menar just så.

Sen hjälper det liksom inte att nån skriver "du behöver söka vård" när jag av erfarenhet VET att jag inte skulle prioriteras eftersom jag klarar hyfsat att följa ett matschema och inte är fysiskt väldigt illa däran. Speciellt nu i dessa tider när mer eller mindre allt ligger på is pga Corona. I bästa fall skulle jag skrivas upp på en väntelista. Det skulle få rakt motsatt effekt till "få hjälp" eftersom det skulle få min hjärna att göra kopplingen väntelista = inte viktig nog + tid = måste "bli sämre". Dvs inte alls bra.

Sen kan jag inte riktigt hjälpa att jag känner som jag känner angående existens och eventuell påverkan på andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 514
· Visningar
42 614
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp