Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skit också, stannade till och köpte mjölk på väg hem från stallet och insåg nu att jag köpte fel mjölk :down: Det är "fel" (för hög) fetthalt och inte den jag brukar köpa.
Är det jordens undergång? Nej
Kommer en liter "fel" mjölk göra stora förändringar på min kropp? Nä antagligen inte
KÄNNS det som ett jättemisslyckande och skit och som att jag bygger upp ett hat mot den där mjölkkartongen och att det kommer bli ett verkligt struggle imorgon? Eh, ja :meh::banghead:
 
Tycker faktiskt att jag ändå försökt komma igång och hoppas nu att något sitter. Mycket kan jag ju, eller borde kunna sen innan. Men just detta med test känns lite jobbigt. Rädd att jag helt plötsligt inte ska minnas någonting inte ens vad jag heter.
 
Löshoppningsbanan stod ju uppe från igår ifall jag kände för att löshoppa pållan och varför inte passa på att filma när jag kunde få hjälp med piskförare och 😀🥰. Idag tyckte pållan det var jättekul så det var mer fokus än bus :). Räckte med några språng då det blev rätt varje gång, mattes duktiga fjordtjej 🥰😍🤩.
 
Det gick som sagt bra idag, särbon sköt en älg innan vi hunnit till passet. Den gick ner på ett väldigt dåligt ställe så vi fick sedan jävlas resten av dagen för att få ut den. Jag är väldigt tacksam att jag fick vara med om det, det är första gången jag är med när skottet går.

Jag har lagt bilden under en spoiler, det är en död älg men inget kladd :)

DSC_0395.webp
 
Det gick som sagt bra idag, särbon sköt en älg innan vi hunnit till passet. Den gick ner på ett väldigt dåligt ställe så vi fick sedan jävlas resten av dagen för att få ut den. Jag är väldigt tacksam att jag fick vara med om det, det är första gången jag är med när skottet går.

Jag har lagt bilden under en spoiler, det är en död älg men inget kladd :)


Grattis! Räknar med att bli bjuden på älgstek snart (igen) då! Jag medtar vin ;)
 
Vet inte om jag ska vara nöjd eller inte med dagens prestation. Har gjort 14 sidor i av spanskaboken idag, planerade att göra 17 sidor och det har tagit mig ca 6h (inte för att jag har pluggat effektivt hela tiden, det har jag inte tålamod till ;)). Det känns bra att det bara är tre sidor kvar av kapitlet men samtidigt känns det skit att det tar sån tid. Känner dock att det är lika bra att kunna grunderna bra eftersom man bygger ett helt språk på grunderna... men jag ska få tiden (egentligen mer energin) att räcka till annat också :cautious:

Hur som helst, nu: sova! 💤
 
Skit också, stannade till och köpte mjölk på väg hem från stallet och insåg nu att jag köpte fel mjölk :down: Det är "fel" (för hög) fetthalt och inte den jag brukar köpa.
Är det jordens undergång? Nej
Kommer en liter "fel" mjölk göra stora förändringar på min kropp? Nä antagligen inte
KÄNNS det som ett jättemisslyckande och skit och som att jag bygger upp ett hat mot den där mjölkkartongen och att det kommer bli ett verkligt struggle imorgon? Eh, ja :meh::banghead:

Du förstår väl att de tankarna är rejält ätstörda? Det låter verkligen som att du skulle behöva ätstörnings-vård.

Det här är ju en vanlig tjattertråd. Det finns nog en hel del med ätstörning eller dålig självbild som triggas av inlägg om hur hemskt det vore att gå upp i vikt, att mjölk kan vara onyttigt/katastrof etc.

Jag har haft anorexi och vet att många kan må dåligt av att läsa sådant flera ggr per dag i en snacktråd där man nog bör avhandla lite lättare grejer eller iaf hålla nere antal sådana triggande inlägg.

Kanske man kan diskutera ätstörning, självbild, mat etc i en egen tråd? Då kan ju fler folk fortsätta läsa denna utan att må dåligt.

Hoppas du inte tar det fel. Men jag vet som sagt att många kan må väldigt dåligt av dylika inlägg.
Och det känns ju som att du skulle må bättre av att ta det här med vården också. För så här ska du ju inte behöva ha det!
När jag blev kvitt ätstörningen insåg jag hur mkt tid och energi jag lagt på att må dåligt och tänka på mat. Jag missade ju så mkt IOM att huvudet redan var fullt av det. Idag LEVER jag ju. Förut var jag i en bubbla. Vore det inte skönt att kunna tänka på och göra annat med din tid och energi?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
42 723
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp