Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anlände dyngsur och iskall till jobbet. Det tokregnar och blåser ute, och paraply hjälpte inte ett piss.
Tur att jag hade ett par raggsockor och mina Furoshiki på jobbet, annars hade jag fått gå i genomblöta skor hela dagen.:up:
 
Ja, det förstår jag och nä jag skulle inte prioriteras att få vård eftersom jag klarar hyfsat att följa matschema ändå.
Och nej en "egen tråd" om liknande tankar godkänns inte.
Och jag tänker på och gör mycket annat också, men du kanske missat alla inlägg om hundar, hästar, bra tid i stallet osv.

Det bästa vore ju uppenbarligen om jag bara kunde sluta existera så jag inte triggar/stör/retar upp/irriterar andra med min existens hela jävla tiden så fort jag tänker/säger/skriver något

Har du berättat för vården de tankar som poppar upp här bör du få vård. Att bara äta lite hårdbrödmackor och ngt äpple som du gjorde innan matschemat är klart ätstört. Att ha ångest över ngt glas mjölk likaså.
Min erfarenhet av ätstörningsvård är att man går en hel del på hur personen verkligen mår och inte bara på under- eller över-vikt.

Givetvis vill ingen att du ska sluta existera eller lämna tråden. Det folk och jag efterfrågat är att dels slippa läsa om någons privata toalettbesök, det har påpekats till andra med. Men också att slippa inlägg som kan trigga folk med ätstörningar eller negativ självbild. Dvs undvika flera inlägg per dag med viktnojor. En av mina bästa vänner hade garanterat mått dåligt av all viktfokus i inläggen och det där att det ju verkar så hemskt om man skulle gå upp i vikt.

Dina inlägg med hundar, hästar och annat du gör har ju ingen kritiserat, tvärtom har väl folk gillat/svarat trevligt. De tror jag vi är många som tycker om att läsa!
 
Sjuk...vaknade på småtimmarna och mådde uselt. Försökte gå upp och klä mig när klockan ringde men fick kasta in handduken. Det var omöjligt. Ringa till jobbet och sen bemanningsföretaget. Och sen släpa mig till en läkare för ett sketet intyg. Sånt slöseri att behöva ha intyg från dag ett. Läkaren undrade om jag ville bli sjukskriven 2 dagar eller resten av veckan.

"Idag räcker. Jag vill jobba imorgon ".
"Ja du får väl komma tillbaka imorgon om det behövs"

Jag vill verkligen inte riskera mitt jobb och bli sjuk men idag gick det inte.

Jag har blivit uppsagd två gånger tidigare från bemanningsjobb när jag blivit sjuk så jag kan inte stanna hemma. Behöver detta jobb.

Slut på gnäll.
 
Har du berättat för vården de tankar som poppar upp här bör du få vård. Att bara äta lite hårdbrödmackor och ngt äpple som du gjorde innan matschemat är klart ätstört. Att ha ångest över ngt glas mjölk likaså.
Min erfarenhet av ätstörningsvård är att man går en hel del på hur personen verkligen mår och inte bara på under- eller över-vikt.

Givetvis vill ingen att du ska sluta existera eller lämna tråden. Det folk och jag efterfrågat är att dels slippa läsa om någons privata toalettbesök, det har påpekats till andra med. Men också att slippa inlägg som kan trigga folk med ätstörningar eller negativ självbild. Dvs undvika flera inlägg per dag med viktnojor. En av mina bästa vänner hade garanterat mått dåligt av all viktfokus i inläggen och det där att det ju verkar så hemskt om man skulle gå upp i vikt.

Dina inlägg med hundar, hästar och annat du gör har ju ingen kritiserat, tvärtom har väl folk gillat/svarat trevligt. De tror jag vi är många som tycker om att läsa!

Fast alltså, hur du tycker det bör vara och vad din erfarenhet är hjälper ju inte mig när min erfarenhet inte överensstämmer med din. Min erfarenhet är ju även baserad på vården här där jag bor, alltså den vård som är aktuell för mig.

Jag menade inte att någon kritiserar mina inlägg om t.ex. djuren, utan du skrev "Vore det inte skönt att kunna tänka på och göra annat med din tid och energi?" och det var ett svar på det - att jag redan GÖR annat med min tid och energi. Det lät på det du skrev som att all min tid och energi och alla mina tankar går åt till ätstörningstankar, och där ville jag säga ifrån.

Jag menade inte heller att antyda att någon i tråden vill att jag ska sluta existera, det var mer ett konstaterande från min sida.
 
Har haft en hyfsat produktiv morgon. Var på nya jobbet klockan 08 för att hämta ut nycklar vilket gjort att jag tog en morgonpromenad på närmre en timme (= dyngsur). Hann äta en liten andra frukost och sitter nu med en kopp te och en två timmar lång föreläsning. Hoppas resten av dagen är lika produktiv!
 
Ska snart cykla hem från stallet, ser inte jättemycket fram emot det då det blåser ganska mycket åt fel håll.

Har dushat min studsboll och gått med henne, och matar de lite mer fridfulla hästarna. Ska se om vi kan släppa ihop dem, även om de inte kan gå i samma hage hela tiden (lättfödd islandshäst och svårfött fullblod). :)

Jag har även bytt boxar mellan fullblodet och studsbollen, verkar fungera bra. Innan stod fullblodet själv och travaren och islandshästet brevid varandra, men hon är så sur så nu får hon stå själv (mittemot islandshästen).
 
Sjuk...vaknade på småtimmarna och mådde uselt. Försökte gå upp och klä mig när klockan ringde men fick kasta in handduken. Det var omöjligt. Ringa till jobbet och sen bemanningsföretaget. Och sen släpa mig till en läkare för ett sketet intyg. Sånt slöseri att behöva ha intyg från dag ett. Läkaren undrade om jag ville bli sjukskriven 2 dagar eller resten av veckan.

"Idag räcker. Jag vill jobba imorgon ".
"Ja du får väl komma tillbaka imorgon om det behövs"

Jag vill verkligen inte riskera mitt jobb och bli sjuk men idag gick det inte.

Jag har blivit uppsagd två gånger tidigare från bemanningsjobb när jag blivit sjuk så jag kan inte stanna hemma. Behöver detta jobb.

Slut på gnäll.

Men va fan, man måste få bli sjuk!
 
Jag har tydligen slutat med sköljmedel. Inget miljötänk eller så bakom utan det är helt enkelt så att det facket i min nya tvättmaskin blir lite grisigt och jobbigt att rengöra så jag har kört utan.

Funkat riktigt bra faktiskt. Visst kläderna blir liiite "hårdare" men inte alls så att det stör och jag har inte haft något problem med statisk elektricitet än i alla fall. Det brukade bli väldigt statiskt när jag tumlade tvätten där jag bodde förut men i nya lägenheten har jag ingen tumlare utan måste hänga så det problemet verkar ha löst sig själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 514
· Visningar
42 614
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp