Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det förstår jag och nä jag skulle inte prioriteras att få vård eftersom jag klarar hyfsat att följa matschema ändå.
Och nej en "egen tråd" om liknande tankar godkänns inte.
Och jag tänker på och gör mycket annat också, men du kanske missat alla inlägg om hundar, hästar, bra tid i stallet osv.
Det bästa vore ju uppenbarligen om jag bara kunde sluta existera så jag inte triggar/stör/retar upp/irriterar andra med min existens hela jävla tiden så fort jag tänker/säger/skriver något
Har du berättat för vården de tankar som poppar upp här bör du få vård. Att bara äta lite hårdbrödmackor och ngt äpple som du gjorde innan matschemat är klart ätstört. Att ha ångest över ngt glas mjölk likaså.
Min erfarenhet av ätstörningsvård är att man går en hel del på hur personen verkligen mår och inte bara på under- eller över-vikt.
Givetvis vill ingen att du ska sluta existera eller lämna tråden. Det folk och jag efterfrågat är att dels slippa läsa om någons privata toalettbesök, det har påpekats till andra med. Men också att slippa inlägg som kan trigga folk med ätstörningar eller negativ självbild. Dvs undvika flera inlägg per dag med viktnojor. En av mina bästa vänner hade garanterat mått dåligt av all viktfokus i inläggen och det där att det ju verkar så hemskt om man skulle gå upp i vikt.
Dina inlägg med hundar, hästar och annat du gör har ju ingen kritiserat, tvärtom har väl folk gillat/svarat trevligt. De tror jag vi är många som tycker om att läsa!
Sjuk...vaknade på småtimmarna och mådde uselt. Försökte gå upp och klä mig när klockan ringde men fick kasta in handduken. Det var omöjligt. Ringa till jobbet och sen bemanningsföretaget. Och sen släpa mig till en läkare för ett sketet intyg. Sånt slöseri att behöva ha intyg från dag ett. Läkaren undrade om jag ville bli sjukskriven 2 dagar eller resten av veckan.
"Idag räcker. Jag vill jobba imorgon ".
"Ja du får väl komma tillbaka imorgon om det behövs"
Jag vill verkligen inte riskera mitt jobb och bli sjuk men idag gick det inte.
Jag har blivit uppsagd två gånger tidigare från bemanningsjobb när jag blivit sjuk så jag kan inte stanna hemma. Behöver detta jobb.
Slut på gnäll.
Speciellt i corona-tider, tänker jag....Men va fan, man måste få bli sjuk!