Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill påminna om att den här tråden är till för att prata om vad vi gör, och att frågeställningar och annat bör läggas i egna trådar. Det har gömts en hel del diskussioner i den här tråden på senaste som andra användare kanske kunde ha nytta av (något vi även fått in en del rapporter om) vilket är synd. Jag vet att det är lätt att "dras med", jag har fått påminna mig själv om det här flera gånger, men försök gärna tänka ett extra varv ibland innan ni skriver i den här tråden! :)

/Mod
 
Möte på jobbet idag. Vet inte om jag blev så mycket klokare men men.
Nu är jag hemma och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar.

Sen blir det iväg med kartonger mm till insamlingen. Kan dock inte välja om jag ska gå dit (och krångla ihop allt för o slippa gå flera ggr) eller köra fram bilen och slänga in allt där. Ska ändå åka iväg på ärenden, så blir ingen extra tur iaf.
 
Jag menar att om jag skriver att jag är mest på ett diskussionsforum om hundar borde det fungera, istället för Bukefalos (får väl söka upp något och se om det har ett namn). Det blir ju ett tydligt svar, och läraren vet ju inte rätt svar. Då får jag ju utgå från det även när jag svarar på övriga frågor. Han ska ju bedömma hur bra jag är på engelska, inte vilket forum jag använder och det borde inte påverka. :)
Korkat bedömningsunderlag, t ex buke är ju i huvudsak på svenska, så hur skulle det han ens kunna bedöma din engelska på ett svenskt forum?
 
Dagen har bjudit på: Dyngsura skor, regnat in i entrén (så jag har fått dammsuga flertalet gånger, inbrott, trasig ruta, strul från chef, strul från kollegor, utskälld av kollega, trasig dator, trasiga passerkortssystem, agerat psykolog, skickat person som jag agerade psykolog för till en riktig sådan, kört på foten med en pallyft (japp, jag hann aldrig sätta på mig arbetsskor, så gjorde ooont), allmän kaos och oreda, och mitt i allt detta har jag behövt göra mina arbetsuppgifter som just nu kräver att jag sitter i receptionen och tar hand om folk. Men jag har bara till hälften hunnit pga kaos.

Dagen avslutas mycket trevligt med det faktum att varken skor eller strumpor torkat ett endaste litet dugg. 🙄 Jag kunde väl fått promenera mina 6km hem i torra skor i alla fall? :crazy:
 
Jag fick ge upp vid halv 2 och gå och lägga mig. Den här öronvärken knäcker mig. Tagit en ny dos panodil nu som börjar verka så det känns lite bättre tills jag kan ta nästa och gå och lägga mig och glömma den här dagen. Har man familj och djur kan man tyvärr inte skita i allt när man vill utan får göra det som måste göras först...
 
Huvudet och magen är inte överens 🤪. Skallen säger kaffebrist och magen skriker neeeej tack. Tar det lite lugnt och äter skonsamt...Var visst skapligt trött imorse för jag somna om och sov till halv elva (!), tänk vad en enda person kan suga musten ur en, det är fan illa !!
 
"What social media do you use most? Why do you use social media? Is social media the fastes way to get information? Why/ why not?"

Jag tror inte att han skulle få reda på det, men jag vill inte att risken existerar öht. Då får han iaf söka själv, men honom litar jag inte på alls.

Personligen skulle jag svara att jag anvander "social media" mycket sallan och svara mer ingaende pa fragan om varfor jag anvander (eller inte anvander) det och hur jag ser pa fragan om att fa information genom "social media".

Korkat bedömningsunderlag, t ex buke är ju i huvudsak på svenska, så hur skulle det han ens kunna bedöma din engelska på ett svenskt forum?

Det ar en ren skrivuppgift dar lararen vill se hur eleverna uttrycker sig pa Engelska och har ingenting med spraket pa sociala medier att gora alls.
 
På väg hem och smet in för att handla. Fick nästan en hjärtattack, kortet pep rött när jag stod i kassan. Jag vet att jag har tillräckligt, men tänkte nu har jag blivit skimmad. Iofs skulle de få riktigt uselt betalt för det eftersom jag aldrig har mycket på kortet jag har med mig ute bland folk och definitivt ingen kredit eller liknande. Det jobbigaste skulle nog vara id-kortet och annat.

Nu är jag hemma och sitter bokstavligen på händerna. Måste köpa mer kattmat online, de har lite rea på ett katträd och JAG VILL HA. Internetshopping är inte bra, så enkelt nuförtiden att bara klicka. :banghead: :arghh::nailbiting:

Grubblar på hur jag ska odla kattgräs utan att Megara äter upp det innan det är färdigodlat och var jag kan få tag på frön - har för mig att det egentligen bara är vanlig havre?
 
Har har vi "air quality alert" och det luktar brandrok. Enligt metereologerna har en luftmassa (hogtryck? lagtryck? whatever tryck) fran Kanada gatt ner over Montana och Idaho oster om oss ... och det har skapat en effect dar vi har mycket starka vindar och luft fran Californien har flyttat norrut sa vi nu kanner roklukten fran "the Bay area" brander i Californien ... en liten tripp pa 100 Svenska mil. :cautious:
Det ar i alla fall lite svalare nu och hogsta temperaturen i dag ar beraknad till 27*C. Synd bara att blasten (10 secund meter sa det ar inte alls sa farligt egentligen, men det ar mer an vanligt har:p) och roklukten gor att jag inte vill vara ute.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp