Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig helt slutkörd i huvudet efter att först varit lärare digitalt till en klass, sen seminarium på 3 h utan paus, digitalt och så avsluta med att undervisa en klass till digitalt. Där emellan även testa systemet där jag jobbar eftersom min behörighet inte riktigt har fungerat, men nu har det äntligen fallit på plats också och jag kan rapportera närvaro! Tack och lov för en timmes hundpromenad på kvällen. ❤ Jag borde läsa eller rätta i kväll men orkar verkligen inte.
 
Jag gillar carbonara men nu blir det inte det på ett tag. Jag gjorde alldeles för mycket så nu är jag inne på tredje dagen av att äta det till lunch och middag. Har jag otur så räcker det tills imorgon också. Nej jag tänker inte slänga, pasta håller sig bra i kylen.
Under sommarlovet åt jag samma sak till lunch tre veckor i rad, de flesta dagarna åt jag samma mat till middag också. Jag har fortfarande inte tröttnat på den maträtten, det var helt drömmigt :love:
 
Har yogat. Eller mest legat på rygg pga öm vad.
På vägen hem rullade jag ut efter en ambulans med blåljus som stannade hos ett äldre par som har hundar.
Så jag bad deras närmste granne att fråga den som blev kvar hemma om hen behöver hjälp med hundarna, den som åkte in är den som brukar vara ute och promenera.
Liiiite stalker-varning men vi bor faktiskt på landet.
 
Har spenderat dagen med att brainstorma måleri-idéer. Nu är jag taggad på att måla imorgon hela dagen. Man skulle kunna säga att problemet är inte brist på idéer utan att dygnet bara har 24 timmar :D
Lagade mkt god middag nyss, fräste räkor i vitlök, chili och spiskummin. Toppade med koriander. Tyvärr råkade jag också peta mig i ögat efter att jag precis hanterat chilin. Synd att det var mitt friska öga så att eee :rofl:
 
Ska ta in offert för städ. Företaget bara "kan vi komma under morgondagen?". Jag bara "jo så länge ni inte kommer på morgonen". De: "nejdå vi kommer en bra bit in på förmiddagen".
Får bekräftelse på mailen. De kommer 10.00

Vi lever uppenbarligen i olika tidszoner....
Alltså morgon för dem är nog typ kl 7. Vid kl 10 har de säkerligen redan hunnit med morgonfika/frukost efter sitt första städjobb....... Du får be om en eftermiddagstid nästa gång, så dyker de kanske upp vid 11:30-snåret..... :D
När jag jobbade med städning började vi kl 6 och åt frukost/morgonfika ca kl 8. Ca 8:30 började vi städa hotellrummen. :p (Det var en konferensanläggning så gästerna steg upp ca 7).
 
Gått och lagt mig. Hoppas orka sova i natt och att öronvärken magiskt är borta när jag går upp kl 6 i morgon.

Maken är snäll och har erbjudit sig att fixa hästarna ikväll och köra ungarna i morgon osv men envis som jag är så har jag tackat nej. Typiskt mig.
 
Första riktiga passet på nya jobbet klart. Det enda som inte fungerade var att jag inte kunde regga mig på skrivaren, men det är väl snarare en självklarhet att den inte ska fungera ^^
 
När jag jobbade med städning började vi kl 6 och åt frukost/morgonfika ca kl 8. Ca 8:30 började vi städa hotellrummen. :p (Det var en konferensanläggning så gästerna steg upp ca 7).

Åh fyfan haha. Det hade jag nog inte klarat av. Men är ju toppen arbetsstider om man är morgonpigg! Mkt kvar av dagen då!
 
Gått och lagt mig. Hoppas orka sova i natt och att öronvärken magiskt är borta när jag går upp kl 6 i morgon.

Maken är snäll och har erbjudit sig att fixa hästarna ikväll och köra ungarna i morgon osv men envis som jag är så har jag tackat nej. Typiskt mig.

Krya på dig!
 
Varit på verkstan och fått bytt drivdäck, mönstret började bli dåligt. När de hissade upp bilen kom jag och tänka på E-types låt ”I’m flying, high up in the sky”, så den har jag lyssnat på idag. 😅

Sen var jag på ett nytt ställe idag, som jag aldrig varit på innan. Var lite i valet och kvalet om jag skulle våga lasta på släpet eller ej, men sen fick jag tyngre pallar som måste stå på bilen så fick vackert ställa det på släpet.

Är så grymt nöjd över mig själv att jag satte backningen efter lite trixande. Det var rätt trångt och inte alls mycket plats att röra sig på, därav anledningen att bilen står snett men släpet står rakt i bryggan i alla fall och det var ju det viktigaste. 👊🏻😎😁👍🏻

Visa bifogad fil 56913
De va rätt häftigt att se hur de hissade upp lastbilen. Frågade hur mycket de lyfter. För mig de sa att varje pelare lyfter 7-7,5ton, vilket betyder att de skulle klara å lyfta bilen även om den är maxlastad vilket är lite coolt.

4DD212CE-C5A3-4295-B404-7DB38ECB19CF.webp


Nu blir det sängen här för att orka med en dag till på jobbet innan min lediga torsdag. 😴
 
Sitter och är pirrig inför att resa till London med byrackorna imorgon! Jag har tusen saker jag borde göra men får ingenting gjort. 😅 Lantlollorna ska till stora staden liksom. Jag har inte lämnat bygden på typ tre år, och inte varit längre bort än Edinburgh på det dubbla....
 
Trött Red som dricker ett glas varm mjölk nu på morgonkvisten. Hade inte varit fel att sova mer, haft konstiga drömmar precis innan jag vaknade hade vart intressant å veta hur de sluta.
Men men... nu borsta tänderna sen jobb.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 497
· Visningar
42 256
Senast: Tarnin
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp