Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ar det nastan 10 pa morgonen och jag sitter i pyjamas :p ... det borjar kanske bli dags att stiga in i duschen innan jag tar med mig hundarna (i bilen) och aker ut for att handla och ta en promenad i skogen. Min Tater Tot ar dalig i magen sa det blir i alla fall inget spring i dag.

Jag horde just pa nyheterna att i Mondags hade Denver (Colorado i Klippiga Bergen) 38*C och i gar snoade det. Det ar inte helt ovanligt i "The Rockies" :cautious: Det ar vad man kallar for "Colorado vader" aven om det var aldeles for tidigt pa aret.
Nar jag bodde dar sa hade vi +20*C och satt ute i solen (med sno runt om) pa nyarsafton och dagen efter var det -20*C.:p
 
Tvingades köpa en ny dator idag (när reparationssnubben dömer ut den gamla laptopen på fem minuter så har man inte mycket till val) och reflekterar över bristen på eufori över det nya köpet. Det var sex år sedan jag köpte en ny mobil, den pensionerade laptopen har åtminstone åtta år på nacken. Det var något spännande med ny teknik, ny dator, ny telefon, då. Förväntan var hög när jag plockade ur manicken ur förpackningen och det fanns en viss tillfredsställelse i att få installera allt på nytt, börja om. Nu känner jag mest ingenting, annat än lätt frustration över alla pengar som gått åt till "ingenting". Tekniken har gått från coola leksaker till trista nyttoprylar.
 
Nej en löprunda hjälpte noll och inget. Kroppen saktade ner av sig själv och hjärnan skrek "Nej."
Fick gå hem 3 kilometer. Har duschat, och lyckats hänga upp smutstvätt på tork (den skulle så klart in i maskinen först). :banghead:

Jag får acceptera att det blir extremt svårt nu att försöka hålla humöret uppe, så jag har bestämt mig för att sluta kämpa med det för i dag. Äta praliner och försöka se någon video i stället.
Kommer med all sannolikhet vara så här i morgon också, så jag vågar inte hoppas på att det känns bättre i morgon. Ska ladda min väska med muskelavslappnande och planera väl när jag ska ta dem för att maximera timing och tiden de kan vara verksamma i kroppen.
Blä. Inte kul nu :down:
 
Sydde precis klart den här. Eller ja, måste bestämma längd och fålla, därav alla trådar. :p

obXwFbr.jpg
 
Klockan 12 och vi har fortfarande molntacket med rok och sand som gor att ljuset ar orange och bryter valdigt konstigt (och irriterande). och vind ... Naja. Det blir battre om ett tag. Nu ska jag ut och plocka mer rabarber och gora nagot kul ... (paj kanske:d)
 
Vilken härlig onsdagskväll! 😀. Trotsade den eländiga blåsten och kaffeabstinenshuvudet och tömkörde pållan ut en liten runda och njöt av den annars fina höstkvällen 😍. Blev även lite granna travarbete på ridbanan, men där kunde vi avrunda ganska fort då min fina häst uppnådde dagens mål; kort fin trav att jag till och med glömde bort skallebanken 🤩😍. Sen såå mysigt att komma hem till älskling och katterna och mysa med dem 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 054
Senast: Mia_R
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp