Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade svårt att sova idag IOM att jag tänkte så mkt på en ev möjlighet som vi nu måste avvakta och se hur det blir med. För upprymd insåg jag att det inte kommer gå att sova. Pep över till andra sovrummet och surfade runt. Blev hungrig och går ner och steker ägg.
Ner kommer kanonpigg sambo som inte heller kunde sova. Händer aldrig med honom. 😂
Så nu har vi umgåtts någon och och ska försöka få iaf 3-4 h sömn. 😅
 
Konstaterade att jag är snorig och därmed blir jag hemma
Har huvudvärk med.
Jag vet att det är ont om vikarier men jag tänker inte smitta nån om jag kan låta bli
Helt rätt.
I min kommun har de haft ovaligt få vikarier inne i barnomsorgen. Mest beroebde på att folk inte går till jobbet när de är snoriga och febriga. Och snoriga barn hålls hemma. Smittta sprids inte. Det gäller nog alla arbetsplatser.
 
Helt rätt.
I min kommun har de haft ovaligt få vikarier inne i barnomsorgen. Mest beroebde på att folk inte går till jobbet när de är snoriga och febriga. Och snoriga barn hålls hemma. Smittta sprids inte. Det gäller nog alla arbetsplatser.
Jag har varit hemma tre dagar denna veckan pga små, små förkylningssymtom som jag nog i vanliga fall mer eller mindre hade ignorerat. Trist att vara hemma, men det känns som ett måste i nuläget. Tyvärr funkar det inte riktigt lika bra med små barn som inte kan berätta hur de mår, för de symtom jag har haft märks knappt "utåt". Det vill säga ingen feber, ingen vilt rinnande näsa, osv.

Men imorgon tänker jag vara åter på jobbet.... :up:
 
Jag har varit hemma tre dagar denna veckan pga små, små förkylningssymtom som jag nog i vanliga fall mer eller mindre hade ignorerat. Trist att vara hemma, men det känns som ett måste i nuläget. Tyvärr funkar det inte riktigt lika bra med små barn som inte kan berätta hur de mår, för de symtom jag har haft märks knappt "utåt". Det vill säga ingen feber, ingen vilt rinnande näsa, osv.

Men imorgon tänker jag vara åter på jobbet.... :up:
Små känningar av förkylning är en sak.
Men hur måna har inte upplevt kollegor som jobbar trots feber och snor. Dvs rejält sjuka.
Sjuknärvaro har varit ett reellt problem.
 
Sovit ca 2 h inatt pga av diabetesen (kramper i ben, fötter, lår var ett tag sedan jag hade det och hoppas det släpper under dagen) var på jobbet 2h tidigare fått massor gjort (hundarna muttrade dock över den okristliga tiden att gå upp)

Gör mig redo för att klara av dagens kundbesök som jag egentligen inte skulle ha. Får leka servicetekniker idag hoppas det inte är några konstigheter för då är det kört.

Ja ja dagen blir nog bra ändå. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 027
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp