Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis bäddat om min säng för första gången (själv) efter att jag införskaffat mitt tyngdtäcke. Herrejävlar, jag är helt slut (och då har jag ändå inte den tyngsta varianten).

Hädanefter får det bli nya lakan sisådär till jul och midsommar. :p
 
Det blev en timme övertid på lunchen idag eftersom jag fick ikläda mig skyddsmask 90 osv. Nåja, jag hade redan hunnit äta kollegans hemgjorda laxtårta så det var okej :D
Till fika bjöd en annan kollega på rabarberpaj med vaniljsås :d
Således är jag inte hungrig nu utan ligger bara i soffan tillsammans med katten :love:
 
Jag har precis bäddat om min säng för första gången (själv) efter att jag införskaffat mitt tyngdtäcke. Herrejävlar, jag är helt slut (och då har jag ändå inte den tyngsta varianten).

Hädanefter får det bli nya lakan sisådär till jul och midsommar. :p
Bädda rent med tyngdtäcke är den enda nackdelen med ett sådant täcke. Då känner man verkligen att täcket väger nästan 10 kg...... :p
 
Är trött. Har bytt från theralentabletter till alimemazinkapslar (samma verksamma ämne), det ska ju inte vara någon skillnad men känner mig ovanligt trött.
Kan iofs bero på att jag vaknade före kl 6 i morse. Har slumrat på dan men är tydligen trött ändå.
Vill lägga mig och sova. 🍼
 
Bädda rent med tyngdtäcke är den enda nackdelen med ett sådant täcke. Då känner man verkligen att täcket väger nästan 10 kg...... :p

Ja, och så otroligt otympligt! Det hamnade som en jädra blykorv mitt i påslakanet. Slutade med att jag själv fick krypa in i det för att få täcket på plats. :p Var på väg att googla, det måste ju finnas något trix?

Men underbart att sova med! Bättre än jag trodde.
 
Ja, och så otroligt otympligt! Det hamnade som en jädra blykorv mitt i påslakanet. Slutade med att jag själv fick krypa in i det för att få täcket på plats. :p Var på väg att googla, det måste ju finnas något trix?

Men underbart att sova med! Bättre än jag trodde.
Jag brukar faktiskt göra som med andra täcken. Vända ut och in på påslakanet, in med armarna och grabba tag i täcket från hålen i hörnen. Sedan skaka ner påslakanet. Men det är MYCKET jobbigare att skaka..... :D
 
Jag har haft otroligt svårt att sova i nästan två veckor nu.. I natt sov jag sittandes på ett passagerarsäte i en personbil med fötterna på förarsätet medan jag lutade mig mot ryggstödet och sov... Som ett barn! Fine, hade druckit lite, men sov så djupt och skönt. Funderar nästan på att smita ut i bilen i natt också :p
Tanken var att jag skulle ta en buss hem, men sällskapet jag var med (som tältade) var så trevliga att jag aldrig tog mig hem!
 
Jag brukar faktiskt göra som med andra täcken. Vända ut och in på påslakanet, in med armarna och grabba tag i täcket från hålen i hörnen. Sedan skaka ner påslakanet. Men det är MYCKET jobbigare att skaka..... :D
Jag lägger ut mitt på sängen och drar på påslakanet lite i taget. Har fått in snitsen nu. Skaffade mitt första advent.
 
Ska packa träningskläder ikväll så jag slipper rusa runt i morgonbitti vid 06. Tänker varje vecka att jag ska börja med det, det går sisodär ;)
 
Känner mig avslappnad; nybadad i renbäddad säng brevid älskling ❤ meeen det är väl ändå inget mot hur avslappnad min älskade häst ❤ var efter tömkörningen; stod en stund med bettet i munnen med tränset hängande i några min innan hon släppte 😅.
 
Jag ska lägga mig och lösa nonogram innan jag ska sova :) Imorgon är det min första semesterdag vilket jag ska fira med gymmet, ombäddning, tvätt, bokning av kiropraktor och fransar, dammsugning, utvecklingssamtal med dottern, matlagning samt träffa 26-åringen :)
 
En härlig med intensiv helg till enda. Vi blev bjudna på födelsedagsmiddag hos goda vänner. Han är jordbrukare så hans födelsedag brukar firas i traktorn, men i år har allt flutit på bra och det lilla som är kvar fick stå något dag till i och med att det regnade idag så vi har hunnit prata ikapp. Härliga goda vänner.❤
 
Saknar Nikita något så fruktansvärt ikväll. Jag älskar min lilla taggiga Megara, men råkade titta på några foton och läste gamla inlägg på ett annat forum och nu värker det i hjärtat. Varför måste katter leva så kort tid på jorden?

Lite annat också som är jobbigt så det här var grädde på moset.
 
Kan vara den äckligaste kebaben jag sett..

69C755F5-1BB9-43E4-8E33-E44EC17AF7AB.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 211
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp