Vad gör vi? Del CXVI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Skulle haft lektion för 40 minuter sedan, men lÀraren Àr tydligen sjuk (frÄgade en annan lÀrare). Han skrev att en annan ska kontakta mig och att jag ska höra av mig till honom om det inte hÀnder. Nu svarar inte han heller nÀr jag frÄgar nÀr personen ska höra av sig, han har vÀl annat att göra. SÄ jag Àr bara lite irriterad nu, inte pÄ att folk Àr sjuka eller inte kan höra av sig, men pÄ nÀr de sÀger att nÄgon ska höra av sig och personen inte götr det.
 
Grannen putsade Äkern intill mig. Han körde diket och en bit in pÄ min grÀsmatta ocksÄ.

Kan inte bestÀmma mig för om jag ska vara glad över att han kapade slyn i diket och den ojÀmna kanten av grÀsmattan eller vara irriterad över att det blir svÄrare att röja i diket. Plus att jag gÀrna sköter min tomt aldeles sjÀlv...
 
Jag har tömt diskmaskinen, bÀddat om till mig (dottern fÄr sjÀlv bÀdda om), satt igÄng tvÀttmaskinen, skickat förfrÄgan om bokning av fransar och varit pÄ gymmet. Nu ska jag strax flytta tvÀtten till torktumlaren samt duscha innan jag ska Àta.
Sen ska jag njuta av semester ett par timmar innan jag ska gÄ till skolan för att medverka pÄ utvecklingssamtal :)
 
Tagit en morgonpromenad tor till centralen för att hÀmta ett paket pÄ UPS.
VĂ€ldigt hĂ€rligt vĂ€der, vĂ€rmande sol, krispig luft osv. Älskar hösten! :love:
Dricker nu kaffe och försöker planera dagen. TÀnkte mÄla, men behöver ocksÄ fortsÀtta helvetesrensningen av garderoberna inklusive efterföljande stÀdning. Av ngn anledning kÀnns mÄleriet liiiiiite mer lockande :angel:
 
I fredags blev jag inbjuden pĂ„ ett möte som hette lokalplanering och tackade ja, blev sedan briefad i korridoren att det gĂ€llde en liten konflikt receptionist och nĂ„gon annan tjĂ€nst emellan gĂ€llande mottagande, mackor mm. som inte fungerat bra dĂ„ vĂ„r receptionist inte hinner med allt. Jag pĂ„talade att utbildningarna i vĂ„ra lokaler inte gĂ„r under min region och Ă€r sĂ„ledes inte inom mitt ansvarsomrĂ„de, men visst jag kan sitta med och lyssna. Över helgen har detta stört mig desto mer. Det Ă€r alltsĂ„ ett möte gĂ€llande mackor och service, dĂ€r jag bjudits in för att ja, varför dĂ„? Tittade igĂ„r kvĂ€ll pĂ„ inbjudningslistan och visst var regionansvarig man inbjuden samt utbildare, ocksĂ„ man.

NÀr mötet startar upp idag har mÀnnen givetvis andra viktiga möten de behövde delta pÄ, vilket blir ett möte fem kvinnor emellan dÀr tvÄ utav oss inte överhuvudtaget har med byggnadens service att göra. Kan sÀga att det kokade lite i mig. Men jag sa bara tvÄ saker pÄ mötet, det ena var att denna region inte Àr min, samt att jag noterade att vi enbart Àr kvinnor pÄ detta möte. Fick ocksÄ sitta pÄ hÀnderna för att inte ge mig in i att försöka lösa den stackars receptionistens situation. Hon Àr för snÀll, och hon krÀver för lite. Men det Àr inte mitt jobb att lösa har jag upprepat hundra gÄnger i huvudet nu. Hon mÄste prata med sin chef, inte andra kvinnor pÄ arbetsplatsen.
 
Kom precis pÄ mig sjÀlv med att sitta och jobba pÄ lunchen :banghead: Inte glad pÄ mig sjÀlv.

Edit: och dÀr insÄg jag att klockan inte Àr 12.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Mat Jag (som de flesta) Àter 3 gÄnger per dag, d v s 21 mÄltider i veckan. Frukost kan jag lÀtt göra vegetarisk om jag tar ost pÄ mackan. DÄ...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 211
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vÄr gamla mor fÄr middag. Oftast Àr det min syster som löser det (Àven om jag ocksÄ ofta Äker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Mat Den hÀr kommer inte bli enkel, följande Àr personen som kommer allergisk mot: RÄa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp