Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb. ca 1 timme tidigare än vanligt och låt mig bara berätta att efter 1v med semester och sovmorgon tog det emot att gå upp imorses :rofl: Hundarna fick jag bära ut.

Massor att göra och har redan hunnit med en hel del. Imorgon är jag enbart chaufför så behöver verkligen den här tiden till att jobba innan öppning.
 
Snart dags att ringa rörmokaren. På något vis har vattenfiltrets avloppsslang slitit sig lös och spolade ut över hela golvet i utrymmet igår..... :meh: Ingen aning om hur den satt förut, så anlitar proffs till att sätta fast den igen! Tack och lov är det ju bara under spolning (som går att stänga av) som detta händer, så det är ju inget superakut.....
 
Riktigt imponerad av vad effektiva vi varit med renoveringen av lilla toan den här helgen :banana: Hoppas maken får med sig de sista inköpen idag så kan vi göra helt klart ikväll :D

Kommer ha yngsta dottern hemma även idag då hon fortfararande är liiiite snorig och det är ju stenhårda restriktioner nu så hon får vara hemma idag också, säkert även i morgon. Så jag sitter vid köksbordet och jobbar och har fått i mig frukost.
 
Var allt lite segt att lämna sängen imorse; hade vart görgött om älskling och jag hade vart lediga och kunnat ligga kvar och dra oss men icke 😅. Men ser ut att bli härligt väder; solen skiner och luften är så skön 😍. Sista augusti. Sista sommardagen enligt kalendern! Sommaren har återigen gått så fort! Men sotarn har varit ute och vi har en bod full med ved så vi är redo för hösten 😄.
 
Tydligen har inte de vuxna löst sitt bråk fortfarande... visste väl att det var något. En av de vuxna började skicka sms till mig nyss och jag svarade. Jag tycker egentligen om alla de vuxna, men tänkte inte riktigt. Så jag svarade som vanligt. Nu ska personen ringa mig snart och jag har ingen aning om vad det angår? Om det angår de vuxnas bråk har jag ju inget att göra med det och inte riktigt något att komma med. Hoppas verkligen att det angår något annat, även om min magkänsla inte säger det. Och dumma mig som svarade från början :grin::banghead:
 
Har överlevt helgens snabbresa till landets framsida och lite fix kring gården med särbons hjälp. Har också ätit kopiösa mängder havskräftor pga sagda resa :up: :D

Najs! Men idag är det ju hipp hipp hurra, @athena_arabians födelsedag! :)

Stort grattis - hoppas du har något lämpligt godis att fira dagen med, vackra blommor att njuta av och att sensommarsolen skiner lika vackert hos dig som den gör över nordvästra Skåne!
 
Äldsta dottern skickad till skolan och yngsta är utfodrad med frukost. Fått lite jobb gjort tidigare så nu är det bara att fortsätta så kan jag ta med dottern ut en sväng mitt på dagen. Fint väder men kyligt. Gött faktiskt! :D
 
Grattis @athena_arabians
1598856714884.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 211
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp