Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tittar pa colibris som vill ha mer mat i sin "matare". De star framfor fonstret och stirrar in pa mig, medan de knapper (colibris sjunger inte, de knapper) innan de borjar flyga fram och tillbaka mellan fonster och "matare" igen.
De ar himla sota ... men lika kravande som tva stora hundar som ocksa stirrar pa mig med stor forvantan i blicken. :cautious:
 
Bebisen har börjat dricka välling istället för mjölkersättning vilket går väldigt bra. Under tiden han drack vällingen sa pappas tjej "hoppas att han inte blir en sån där jobbig typ som inte kommer äta allt som är mat" (:meh:) och avslutade med att en av hennes bröder har OCD för att han alltid tvättar händerna när han kommer hem och innan han äter. Jag undrar lite hur man kan dra slutsatsen OCD för att en person tvättar händerna innan maten, speciellt med tanke på omständigheterna? O_o

Ja, det är säkert jättejobbigt att bo med en selektiv ätare. Men "jobbig typ"? Det är väl lika jobbigt för oss selektiva att bo med icke-selektiva som inte förstår hur det är att vara selektiv? Jaja, det var inte det värsta jag hört i alla fall. Alltid något.
 
Ännu ett recept från Hello fresh
Har inte ätit quinoa eller halloumi innan
Det var gott, och så räcker det till en matlåda till jobbet med
20200830_172221.webp
 
Spöregnar ute :love: vansinnig huvudvärk och en massa som måste göras :down:

Ligger på soffan under en pläd i en obekväm ställning med en katt på benen. Ändrade ställning. Katt sur och började gnaga på fötter och ben. Så nu ligger jag ännu mer obekvämt som en pretzel så hon kan sträcka ut sig och inte komma åt fötterna under pläden. .
 
Folk som skriver såhär undrar jag alltid vad de jobbar med.
- halvsova på jobbet: aldrig hänt :p
😂. Är inte helt ovanligt för mig.
Idag (och igår) på morgonen har jag startat upp projektor och fixat ljud till en konferens och sen "bara varit" i huset, ifall något skulle få för sig och fallera. Sen när dom slutar för dagen stängt av allt.

Perfekt att kunnat fixa med andra arbetsuppgifter (om jag kommer på nått) samtidigt i lugn och ro när jag ändå är där.
 
Alltså. Har DE BÄSTA GRANNARNA! :love:
Har fått hjälp av ett glatt gäng att rensa ut målarrummet på gammalt bråte och köra iväg det till återvinningen och det blev SÅ FINT!!!
Imorgon ska jag och en snubbe i huset dammsuga och städa!
 
Sådär..... Har läst igenom hela mitt manus från början till slut sedan i onsdags, och nu har jag skickat iväg till lektören som ska ge sitt utlåtande om story, karaktärer, osv. Kul, pirrigt och VÄLDIGT utlämnande. Det känns lite grann som om jag skickar iväg mina goda vänner...... :eek::D
 
Sådär..... Har läst igenom hela mitt manus från början till slut sedan i onsdags, och nu har jag skickat iväg till lektören som ska ge sitt utlåtande om story, karaktärer, osv. Kul, pirrigt och VÄLDIGT utlämnande. Det känns lite grann som om jag skickar iväg mina goda vänner...... :eek::D
Du vet väl att jag och troligtvis fler med mig är väldigt sugna på att läsa din bok? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 211
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp