Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hunden gruffar på mig, han tycker jag är tråkig. Försöker förklara att det spöregnar ute så vår morgonpromenad är uppskjuten Han förstår inte hur jag menar. :meh:

I väntan på bättre väder har jag börjat titta på Tales of the City på Netflix. Lovande än så länge.

Min hund hittar man inte när det regnar. Det börjar smattra mot fönsterbrädet och 1 sek senare bah: ”Vart tog Bruce vägen?”
 
Tog en hundpromenad till sist. Regnet övergick till duggande så jag gick.

Gick ända tills vätan tog sig in i mina Blundstone och trängde sig genom skaljackan. Då vände jag och gick hem.
Och tände i pannan så kläder och skor har en chans att torka.
Min hund hittar man inte när det regnar. Det börjar smattra mot fönsterbrädet och 1 sek senare bah: ”Vart tog Bruce vägen?”
Jag fastnade i två ösregnspromenader med hunden igår 🙄 hon är inte ett dugg kinkig utan svansar glatt igenom de djupaste pölarna 😁 jag var mest blöt överallt pga inga bra regnkläder 🤷‍♀️
 
Kanske onödigt tips.....

Det är lättare att se korrekturfel om man ändrar typsnitt. Courier är noll förlåtande och felen står ut bättre. Ändra ett stycke i taget eller en sida i taget.
Plus att om man hittar ett rejält fel så missar man lätt andra fel i närheten.
Det får bli i en nästa läsning i så fall. Jag läser hela manuset utskrivet, för jag har otroligt svårt för att få en bra överblick om jag läser småsnuttar på datorn. Jag har inte ändrat typsnitt och har inte möjlighet att sätta mig och skriva ut nästan 300 sidor i ett annat typsnitt och läsa detta också idag.....
 
Jävlar i mig vilket underbart väder! Sitter och dricker kaffe och njuter av solen som skiner in och värmer! Luften är härligt sval från det öppna fönstret!
Har dragit igång projekt rensa garderoberna och byta från sommar till höst/vinterkläder. Just nu rörigt till max men ska bli kul att få det gjort.
 
Vad är det som gör att så många i olika varianter av kollektivstall är så sjukt egoistiska och självcentrerade? :meh:
Jag har stått i ett flertal stall med olika nivå av "hjälpas åt", och det finns ALLTID någon/några (ofta de som hörs och syns mest dessutom) som själva ska ha och få det bästa och massa anpassningar till sig/sin häst men aldrig hjälper eller anpassar efter övriga :banghead: Oftast kan de inte ens bete sig normaltrevligt mot övriga utan har nån dryg attityd. Vad är grejen med det egentligen?? :crazy:

Drömmen vore ju ett eget stall! Eller som det vi stod i ett tag där stallägaren var bra och jag skötte allt med mina hästar själv. Tyvärr är det stallet bara godkänt för ponnyer så där kan vi inte stå nu :(
 
Fick besök av någon som sökte stallplats nu på eftermiddagen och sa i och för sig inte ok, men ändå att jag skulle fundera på det. Kan det vara coronadistanseringen och allt jobbande hemifrån som förvrängt mina sinnen så här?

Det kändes ju verkligen som ALDRIG MER när jag skickade ut de sista ponnyerna för många år sedan. Och nu kommer jag på mig att tänka att det skulle bli lite dumt med bara en i ponnystorlek, men att det kunde funkat om jag tog in två. :eek: Får hoppas att de får napp någon annanstans så jag inte behöver ha sådana konstiga tankar.

Just don't do it! :nailbiting:
 
Just don't do it! :nailbiting:

Haha, tack för stödet! Men det var en liten islänning de sökte plats till. :love: Och så verkade det inte alls vara en potentiell egenutnämnd "stallchefsfamilj" (vilket jag nu minns som ett av de största störningsmomenten) utan aningen mer formbara om man får säga så. Så nu sitter jag ändå och grunnar på minusposterna. Ridbanan kommer att vara i bruk i princip varje dag. Men nu är det ju ändå folk som hyr in sig hos grannen som kommer hit ibland och snyltar på den utan att jag får in någonting för det.

Jag kommer antagligen på nytt att få ha föreläsningar om att man inte måste tömma hela boxen varje dag utan att man kan spara ren halm. Gödselstacken kommer ändå att fyllas på nolltid. Jag får göra en extra hage och det måste vara en häst som går att ta in själv utan att mina måste följa med. Och det blir folk som springer här varje dag, och i ponnyåldern säkert kompisar som ska hänga med.

Samtidigt så har jag plats i både stall och hagar, och grovfoder i överflöd. Och en tjej i skolåldern använder ridbanan tidigare än vad jag själv gör på vardagarna i alla fall.

Tacksam för fler avskräckande inslag om någon kan komma med det, för jag är fortfarande lite för ambivalent för att det ska kännas helt lugnt. O_o
 
Varit på tävling med stallägaren och nu skurar jag min box. Segt att skura men känns bra när det är klart...

Har nyss skurat färdigt mina två (började igår, det var verkligen på tiden) inklusive damm och fluglortar på takbjälkarna, så nu återstår bara en av de boxarna som jag inte ska hyra ut. :idea:Men den är intill mina så det ser för trist ut om den är helt dammig, dock så har det inte bott någon häst i den på länge så det bör vara lite mindre ingrodd skit än där mina förstörelsemaskiner har gått fram.
 
Brödet på avsvalning. 1g jäst i insats gav resultat.
7F248F8D-81FF-49DC-824A-2C7F9EC0C6F7.webp
 
Tvättat färdigt. Puh. Jag hatar att tvätta. Sista moment, att faktiskt hänga upp det prydligt och vika ihop istället för förvara det i IKEA kassen har dock inte gjorts ännu. Får lära mig att tvätta mindre nu när jag inte har tillgång till ett torkrum. Men det ska nog gå bra. Skönt att kunna boka tid via nätet iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 211
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp