Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en hyfsat produktiv morgon med att få släppa in en från hyresvärden som måste lösa stopp i avloppet under badkaret (han måste komma ungefär en gång i kvartalet...) och så har jag städat lite. Om ett par minuter ska jag ha en arbetsintervju över Teams! (håll tummarna för mig).
Denna vecka drar även min sista hösttermin igång, lite nervöst är det allt!
 
Woop! Woop!

Stort Grattis @athena_arabians
d2b1380a19ff0760f6aff495c0bd7c95.jpeg
 
alltså..

Vi letar ny chaufför. C körkort är att föredra men inget krav har man C-kort och ingen YKB står vi för detta

I dagsläget enbart på timanställning med garanterat 2 dagar i veckan hela dagar oftast blir det 3. Bra lön

God Svenska är ett krav ytterligare språkkunnghet meriterande. Ingen utbildning på produkterna krävs utan det får man på plats.
Enkelt rakt och tydligt. Hittils har vi haft 2 sökande som knappt kunde göra sig förstådda på engelska och det fungerar inte. Vill ingen jobba längre?

Ska sätta mig och gå igenom sommaransökningarna som kom in och se om någon är kvar där som kan tänka sig extra under hösten.
 
alltså..

Vi letar ny chaufför. C körkort är att föredra men inget krav har man C-kort och ingen YKB står vi för detta

I dagsläget enbart på timanställning med garanterat 2 dagar i veckan hela dagar oftast blir det 3. Bra lön

God Svenska är ett krav ytterligare språkkunnghet meriterande. Ingen utbildning på produkterna krävs utan det får man på plats.
Enkelt rakt och tydligt. Hittils har vi haft 2 sökande som knappt kunde göra sig förstådda på engelska och det fungerar inte. Vill ingen jobba längre?

Ska sätta mig och gå igenom sommaransökningarna som kom in och se om någon är kvar där som kan tänka sig extra under hösten.
Mitt jobb verkar ha svårt att rekrytera med och här får alla en heltid och sjukt bra betalt. Och det finns inget krav på någon utbildning.
 
Kursintro klar, skulle promenera men regnar för mycket och jag har ingen lust att testa mitt nya regnställ idag. Blä. Har lämnat in en uppgift till kursen i arbetsrätt och tänkte nog ta en dusch. Pappan kom hem till slut och får hämta barnet idag för besök hos en av brorsorna medan jag åker och handlar. Enda nackdelen är att han lär somna i bilen och min fina rutin med sömn tidigt och upp tidigt lär brytas men vi kan hitta tillbaka dit, umgås med släkten är också viktigt och det är fem veckor kvar innan VFU med tidspassning börjar.
 
Har hastigt och lustigt hoppat på ett program på heltid, det ges digitalt pga. allt med covid-19 och därför tänkte jag chansa och se om jag pallar. Men det var ett tag sedan jag fungerade alls, och första perioden så ges två kurser parallellt så allt känns lite övermäktigt. Programmet är dessutom på engelska och i ett ämne jag inte läst innan. :D Bara skrivit på svenska utöver ett paper som jag presenterade på en konferens förra hösten (men mitt paper tangerade åtminstone ämnesområdet, haha). Så har lite magsår, men ser ändå fram emot innehållet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 211
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 742
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp