Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade inatt med lite ångest. Tydligen hade jag drömt nåt skumt.

Tankarna började snurra. Tänk om soffan jag fått omklädd inte går in genom dörren. Jag har ju bara mätt rummet och inte dörren. Jag hann tänka en massa saker på den där förvirrade timmen jag låg vaken med snurrande tankar.

Messade min vän nu på morgonen och hon svarade glatt att det inte va några bekymmer för soffan kommer att levereras isärtagen.
Det hade jag kunnat lista ut om min hjärna fungerat. :banghead:

Undrar vad min hjärna ska hitta på nästa natt.:meh:
Hjärnor borde VERKLIGEN ha en av/på-knapp :D !!
 
Kom precis hem från farbror blå.










Har ansökt om pass och id-kort :D
Det var mycket folk där så lite jobbigt (har svårt för folksamlingar) men jag klarade det. :banana:
Kan hämta på lokala polisstationen så slipper åka in till passenheten igen.
Har ont i ryggen, huvet och nacken som vanligt
Har Trocadero. :d
 
Lagar mat. Tänkte att jag inte orkar laga något riktigt så gör våfflor, tomatsoppa och scones. Superoklart hur jag tänkte att det skulle vara lättare än något annat?
Heeelt rimligt! :angel: Vem orkar liksom steka ett ägg och bre en knäckemacka/öppna en burk fiskbullar/slänga nudlar i kokt vatten när det går att bara svänga ihop en tomatsoppa, våfflor och scones? Men våfflor är gott och scones är gott. Du kommer snart tacka din irrationella vishet tror jag.
 
Älskar när man svarar i växeln, personen de vill prata med är sjuk och man meddelar det.
Den som ringer kläcker ur sig "Okej, när är hen frisk igen?"

Inte vet jag? Känner ingen som kan säga när de ska bli friska liksom 🤷‍♀️ :D :banghead:
Du får göra som jag gör på jobbet när "avdelningen korkade frågor" kommer, jag svarar: Vänta lite så ska jag titta i min kristallkula :angel: eller: Det tutar upptaget i kristallkulan, du får återkomma senare :D
 
Mitt hjärnkontor har iaf lagt av för idag. 1 av 3 dagar klara nu då. Ska väl vara glad att jag slapp åka till Karlstad och vara på plats. Var skönt och borra in näsan i Mammas hästs päls en stund ❣️ Hon hälsar att skägg är inne för tjejer i år och gärna Getskägg 🤷
IMG_20220118_163506890.jpg
 
Grannar :love:

Nu är stora gamla vildpäronet borta. Tre vändor med traktor och timmervagn. Det var större när det låg ner än när det stod upp :D

Frågade vad han ville ha och han sa -en femhundring. Jag frågade om han var säker, jag vill inte skämmas när jag möter honom nästa gång. Jodå det skulle räcka. Den andra gubben ville inte ha nåt alls och farbror G i grannhuset ville ABSOLUT inte ha något.
Ska knata över till granne G imorgon och få telefonnumret så jag kan swisha. Kommer att lägga lite moms på den där femhundringen. De höll ju på i ett par timmar och diesel är dyrt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 038
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 047
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp