Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hängde på låset i vanlig ordning för att simma i morse. Snabbt nere i bassängen och tränade benspark 1000 m men fick ge upp sedan och skynda mig på toaletten och tomkräkas, galla och som vanligt lite blod i det sista. Har så svårt att spy så blodkärlen i halsen går nästan alltid sönder. 😣

Tror jag tog i för mycket på fastande mage, kändes som jag inte kom någon vart där jag låg i vattnet och sprattlade med simbrädan och lyckades vid ett tillfälle även missa hur nära jag var kortändan när jag simmade rygg så jag slog skallen. Illamående har jag varit förut när jag tagit ut mig i bassängen men det här var första gången jag kräktes efteråt. 🤮

Något senare iväg på röntgen, sen verkstan med en påse färggranna ägg i tre olika färger och ett par förpackningar kakor som tack för monteringen och batteriladdaren de gav mig helt ur det blå. Verkmästaren berättade att en av hans mekaniker hade slutat för sju veckor sedan men kommit tillbaka igen och när de pratat på fikat hade han undrat hur det var med mig och den "nya" bilen, så de ringde och frågade och erbjöd mig en gratis laddare vilket jag tacksamt tog emot. :laugh:

Äggen väckte stor beundran och jag tycker själv de är fantastiska, ljusbruna, mörkbruna och turkos. :love: Vi skämtade om äggen och laddaren, rätt som det är har jag ett gratis kamremsbyte. :rofl: Innan någon går i taket så fick jag det redan i höstas när jag köpte nuvarande bil så inga ägg bytte ägare för det jobbet. 😜
 
Hängde på låset i vanlig ordning för att simma i morse. Snabbt nere i bassängen och tränade benspark 1000 m men fick ge upp sedan och skynda mig på toaletten och tomkräkas, galla och som vanligt lite blod i det sista. Har så svårt att spy så blodkärlen i halsen går nästan alltid sönder. 😣

Tror jag tog i för mycket på fastande mage, kändes som jag inte kom någon vart där jag låg i vattnet och sprattlade med simbrädan och lyckades vid ett tillfälle även missa hur nära jag var kortändan när jag simmade rygg så jag slog skallen. Illamående har jag varit förut när jag tagit ut mig i bassängen men det här var första gången jag kräktes efteråt. 🤮

Något senare iväg på röntgen, sen verkstan med en påse färggranna ägg i tre olika färger och ett par förpackningar kakor som tack för monteringen och batteriladdaren de gav mig helt ur det blå. Verkmästaren berättade att en av hans mekaniker hade slutat för sju veckor sedan men kommit tillbaka igen och när de pratat på fikat hade han undrat hur det var med mig och den "nya" bilen, så de ringde och frågade och erbjöd mig en gratis laddare vilket jag tacksamt tog emot. :laugh:

Äggen väckte stor beundran och jag tycker själv de är fantastiska, ljusbruna, mörkbruna och turkos. :love: Vi skämtade om äggen och laddaren, rätt som det är har jag ett gratis kamremsbyte. :rofl: Innan någon går i taket så fick jag det redan i höstas när jag köpte nuvarande bil så inga ägg bytte ägare för det jobbet. 😜
Vilken kullerbytta till dag! Jag visste inte vilken reaktion jag skulle välja. 😅 Ta hand om dig och ät ordentligt om du ska träna. <3
 
Jag har inte varit i skolan idag heller och känner mig så sämst som inte varit i skolan varken i onsdags, igår eller idag. Det är något i mig som gör det så himla svårt att acceptera och tycka att det är okej att stanna hemma från skolan. För visst hade jag kunnat bita ihop och låtsas som ingenting? Svaret ska vara nej, men en (stor) del av mig tycker att svaret ska vara ett stort JA :meh:

Enligt de nya karantänreglerna från igår så är jag och pappa inte längre i hushållskarantän. Så jag borde ha gått till skolan idag, eller var i alla fall inte förbjuden att gå dit… men så blev det inte.

Så nu sitter jag här och har ångest över att jag hoppat över ytterligare en skoldag och målar upp tusen scenarion där lärarna kommer skälla på mig på måndag för att jag varit borta från skolan för mycket. Logiskt sett vet jag till 99,99% att det inte kommer hända. Men min hjärna lyssnar inte riktigt på det :cautious:
 
En ledig dag avklarad :D (Stallet, mathandling, dusch, varit till Tele2-butik för att fixa min nya telefon, outlet där jag köpte underställ, baddräkt och sport-topp, fika, inköp av matnyheter i en större butik, matlagning och tittande på handboll, skidskytte och alpint.)
Nu har 28-åringen åkt hem till sig och jag ska bestämma vad jag ska titta på ikväll :)
 
Överlevde årets första ritt på storhästen. :up:
Väldigt pigg men studsade bara en gång och det tyckte jag var en fullt rimlig reaktion. Min mamma skulle flytta en ståltråd för att vi skulle kunna gå ut på vägen igen, men den var inte av (såg så ut, tråden ligger ner) så lät en del så då skuttade hon iväg en bit. Blir dock mycket irriterad på den som ansåg att det är fullt rimligt att blocka vägen med träflis, enda vägen som vi kan gå på med henne. Det har liksom legat där ett tag, de har haft tid att flytta det (och det behöver inte flyttas många meter). Samma personer har även lämnat ståltråd mitt i vägen :rage:
 
Jag har börjat bli nervös över att jag faktiskt ska på konsultation för näsplastik. Det kanske är rimligt när det är något man velat göra i 10 år? Och på det är det typ den enda kirurg i Sverige som jag kan tänka mig så pressen på att allt måste vara perfekt är olidlig... :nailbiting: Har skrivit lite med honom på instagram och han verkar vara precis den typ av kirurg jag vill ha men jag kan inte undvika att oroa mig ändå :laugh:
 
Jag har börjat bli nervös över att jag faktiskt ska på konsultation för näsplastik. Det kanske är rimligt när det är något man velat göra i 10 år? Och på det är det typ den enda kirurg i Sverige som jag kan tänka mig så pressen på att allt måste vara perfekt är olidlig... :nailbiting: Har skrivit lite med honom på instagram och han verkar vara precis den typ av kirurg jag vill ha men jag kan inte undvika att oroa mig ändå :laugh:
Åh, så spännande ändå! <3
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 061
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp