Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat extra idag. Gick bra trots att det var motigt att åka i morse. Blev några timmar extra lön.
Kom hem och min käre make hade gjort naanbröd och aloo Gobi. Perfekt!

Nu sitter jag med en kopp kaffe och kopplar av. Maken har åkt till jobbet, jobbar extra han med.
Funderar på om det är värt att åka tre mil enkel väg för att köpa lite vin. Vore gott.
 
Ligger i soffan och återhämtar mig efter en lite stressig jobbdag. Ska på middag hos en kompis senare, men vill just nu ligga kvar i soffan och köra Netflixmaraton. Fast jag vet att det kommer bli kul när jag väl kommer iväg 😍.
Ridskolan har hört av sig. Jag har köplats 1, men med reservation för att någon slutar. Dock som nybörjare. Visst, jag är ringrostig, men tävlade ändå hoppning upp till LA, så lite borde ju ändå sitta kvar tänker jag? 🤔
 
Varit och hämtat hö, blev lite bökigt då första balen var dålig men bonden hämtade den och så fick vi en ny istället. Fick klappat lite på några gäng kalvar och får också :). Så var mycket spännande enligt storhästen :laugh:

Och idag ska jag rida henne för första gången på typ två-tre månader :nailbiting:. Hoppas på att slippa alltför många mordförsök... men hon är ju också väldigt rolig att rida, och för mig väldigt speciell. Ponnyn kan liksom vara hur trevlig och rolig som helst, han är inte Dream :heart
 
Jag kom precis hem efter att ha badat och tränat egen simskola med barnen, och försöker värma mig med kaffe. Fy vad kallt det var i omklädningsrummet när vi hade badat färdigt. Ena sonen var dock väldigt glad för det hade tydligen varit "supervarmt" på herrarnas :meh:
 
Morfar var bra rolig igår när han ringde mig från sjukhuset för att se hur vi andra mår och om vi hade vänt upp och ner på huset för honom 😁🥰.
Blev lite skraj inombords att det skulle hänt nått när jag såg landstingsnummer då det var planerad hemgång först efter helgen men så ringde ssk om att han åker hem redan idag. Ja jo han mår ju bättre (ingen förvärrad hjärtsvikt som jag var rädd för) tack och lov och hade såklart hemlängtan ❤. Så innan jag for till stallet för att lunchfodra och fixa åt pållan blev det ju att åka upp till hans hus så jag och brorsan tog in ordentligt med ved och tände upp i pannan innan han skulle komma hem och även bli uppmött av hemtjänsten 🥰.
 
Kämpa Törnis

8B1EB83F-1104-4235-A022-04ED71FE219F.jpeg
 
😔 insåg idag att jag med 95% säkerhet måste söka nytt jobb om det inte sker några stora förändringar i personalstyrkan. Vet ju att mina kollegor vill ha mig kvar men samtidigt vill de jobba heltid vilket jag har full förståelse för.
Älskar min arbetsplats, mina kollegor och mina elever. Älskar avståndet, kan inte hitta en närmare arbetsplats. Men jag har ju var medveten om att det är tidsbegränsat och mycket för att en gick ner rejält i tid.
Lite deppig men tänker att det kan bli bra på ett nytt ställe också.
 
Jaha nu har hissjäveln stannat. Går ner till maskinrummet och tittar på tavlan med säkringar. Ska jag testa? Petar på en säkring som slår en liten blixt.
Nej pallar fan ej brinna upp eller släcka ner hela huset. Ringer hiss-jouren.

28F20238-064D-403F-9081-9E5957AE2108.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 061
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp