Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fryser, som vanigt.
Det ska bli kallt nu. SMHI påstår att dt ska vara rejäla minusgrder till natten. får se till att elda hela dagen så det är varmt i systemet.

Helst vill jag krypa ner under ett varmt täcke eller sitta framför vedspisen och lyssna till spraket.
 
Väntar på att min syster ska bli klar i skolan så vi kan åka. På morgonen skulle hästarna ut och sen såg jag till att min gamla bil kom till skroten i stan. Killen fråga hur länge vi hade haft bilen konstatera att vi haft den sedan 2013. Min sambo hade den först, sen svärfar ett tag och sista två åren har jag kört den. Lite sorligt men alldeles för mycket fel på den nu för att de skulle vara värt att laga tyvärr. Den har tjänat oss bra i många år och många mil.
 
Äter havregrynsgröt men drömmer om rödvin och choklad. Snart helg, snart helg, snart helg... Jag är otroligt seg denna fredag och velar mellan alternativen 1) gå en rask morgonpromenad i solskenet för att vakna lite och 2) bädda ner mig i sängen och jobba därifrån idag. På dagens schema står det ändå mest adminuppgifter som jag kan göra i sömnen... Lutar just nu åt att jag tar till alternativ 1) följt av alternativ 2) :D
 
Fascineras och förundras i landets största FB-grupp för krisberedskap och prepping, som samlar några tiotusental medlemmar. Målbilderna och problembeskrivningarna är spridda över ett oerhört brett spann, från någon timmes strömavbrott till total och oåterkallelig samhällskollaps på alla plan (med och utan zombies). Någon ber om råd kring val av powerbank till mobilen, någon ser till att ha en liten buffert av konserver och torrmat, någon köper en liten batteridriven radio. Mellanskiktet diskuterar elverk, sovsäckar och solpaneler. Hardcorefraktionen diskuterar hur man konserverar kött för hållbarhet i några decennier, bygger upp en egen fröbank, ser till att alltid ha minst tio tjog (sic) ägg hemma, eller preppar seriöst och konkret för en långvarig eremittillvaro med pilbåge i skogen, i förvissning om att "kris" oundvikligen innebär att samtliga samhällsfunktioner direkt blir och förblir icke-existerande.
Jag trodde att det var en uttalad grabbgrej men förvånansvärt många, även i den sista gruppen, är kvinnor.
Framtiden får utvisa vilken grupp som lade sig på lagom nivå. :)
 
c18d5f6f96c9935cdbdc90cad6ca8e14.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 058
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp