Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är alltså på väg till Sturehof! 😂
Låg halvdöd i schäslongen när en kompis messade. Sa vi 14 för vinlunch?
:rofl:
Kommer absolut inte ta en återställare men kände att jag var tvungen att bita ihop och iaf lämna lägenheten 😆
 
Fasiken, glömde att köpa kyckling så det blir ingen stir-fry idag. Jaja, måste ändå köpa lite saker imorgon så jag kan göra en stor gryta chili så det får bli då. Försöker fylla frysen så jag slipper laga mat utan kan bara slänga in saker i mikron vid behov.
 
Skrivit slut på papper så jag behöver åka in till stan för att fylla på. Hunden kan behöva lie fler tuggben också så det blir både ÖB och Dollarstore :)

Den stora frågan är om jag verkligen orkar byta om till "stadskläder" eller om det funkar med parkas, svarta mjukisbyxor och Blundstone. Om jag kompletterar med en skvätt dyr parfym kanske :rofl:

/lantlollan
 
Skrivit slut på papper så jag behöver åka in till stan för att fylla på. Hunden kan behöva lie fler tuggben också så det blir både ÖB och Dollarstore :)

Den stora frågan är om jag verkligen orkar byta om till "stadskläder" eller om det funkar med parkas, svarta mjukisbyxor och Blundstone. Om jag kompletterar med en skvätt dyr parfym kanske :rofl:

/lantlollan

Definitivt mjukisbyxor och strunta i parfymen, det kommer bara generera sura blickar.
 
Skrivit slut på papper så jag behöver åka in till stan för att fylla på. Hunden kan behöva lie fler tuggben också så det blir både ÖB och Dollarstore :)

Den stora frågan är om jag verkligen orkar byta om till "stadskläder" eller om det funkar med parkas, svarta mjukisbyxor och Blundstone. Om jag kompletterar med en skvätt dyr parfym kanske :rofl:

/lantlollan
funkar säkert
 
Fascineras och förundras i landets största FB-grupp för krisberedskap och prepping, som samlar några tiotusental medlemmar. Målbilderna och problembeskrivningarna är spridda över ett oerhört brett spann, från någon timmes strömavbrott till total och oåterkallelig samhällskollaps på alla plan (med och utan zombies). Någon ber om råd kring val av powerbank till mobilen, någon ser till att ha en liten buffert av konserver och torrmat, någon köper en liten batteridriven radio. Mellanskiktet diskuterar elverk, sovsäckar och solpaneler. Hardcorefraktionen diskuterar hur man konserverar kött för hållbarhet i några decennier, bygger upp en egen fröbank, ser till att alltid ha minst tio tjog (sic) ägg hemma, eller preppar seriöst och konkret för en långvarig eremittillvaro med pilbåge i skogen, i förvissning om att "kris" oundvikligen innebär att samtliga samhällsfunktioner direkt blir och förblir icke-existerande.
Jag trodde att det var en uttalad grabbgrej men förvånansvärt många, även i den sista gruppen, är kvinnor.
Framtiden får utvisa vilken grupp som lade sig på lagom nivå. :)
Vi skulle förmodligen överleva i en halv evighet IOM att vi älskar mat och är köpglada med mycket förvaringsytor. 😂
 
A30F4FF1-372A-4C50-A546-307E5E0E9FF3.jpeg

Hund fortsätter med galna löphormoner att antasta lillasyster. Lillasyster fattar inget och tycker det är kul att brottas och leka. 🤷‍♀️
 
Har satt på autosvar och ska nu inte arbeta på 1 år. Det känns, extremt surrealistiskt, när jag tänker på det. Men väldigt bra, jag känner att jag har bättre saker för mig just nu än att hantera gubbiga samarbetspartners och lyssna på kollegors gnäll i ytterligare ett år. Det känns fantastiskt att få fokusera på helt andra saker en så lång tid, det är inte ofta man får den chansen i livet! En dag kommer jag hitta tillbaks till min passion som jag ändå har haft för arbetslivet, men det lär inte ske på denna arbetsplats.

Nej, nästan så man ska köpa sig ett pissigt alkoholfritt bubbel på vägen hem för sakens skull!
 
Har satt på autosvar och ska nu inte arbeta på 1 år. Det känns, extremt surrealistiskt, när jag tänker på det. Men väldigt bra, jag känner att jag har bättre saker för mig just nu än att hantera gubbiga samarbetspartners och lyssna på kollegors gnäll i ytterligare ett år. Det känns fantastiskt att få fokusera på helt andra saker en så lång tid, det är inte ofta man får den chansen i livet! En dag kommer jag hitta tillbaks till min passion som jag ändå har haft för arbetslivet, men det lär inte ske på denna arbetsplats.

Nej, nästan så man ska köpa sig ett pissigt alkoholfritt bubbel på vägen hem för sakens skull!
Pommac då! :D
 
Har satt på autosvar och ska nu inte arbeta på 1 år. Det känns, extremt surrealistiskt, när jag tänker på det. Men väldigt bra, jag känner att jag har bättre saker för mig just nu än att hantera gubbiga samarbetspartners och lyssna på kollegors gnäll i ytterligare ett år. Det känns fantastiskt att få fokusera på helt andra saker en så lång tid, det är inte ofta man får den chansen i livet! En dag kommer jag hitta tillbaks till min passion som jag ändå har haft för arbetslivet, men det lär inte ske på denna arbetsplats.

Nej, nästan så man ska köpa sig ett pissigt alkoholfritt bubbel på vägen hem för sakens skull!

Varför inte? Det finns ju flera av Richard Juhlin på Bolaget :up: Jacob's Creek Unvined är också riktigt bra.
 
Okej...

Idag har jag fått nada gjort på jobbet men... jag har hunnit med 1 husvisning, vårdcentralen sökt 3 nya jobb, lagt ut saker på annons, fixat med lite papper. Fixat datorn..

Ok lite jobb emellan har jag gjort men det känns som om vi alla 3 bara suttit av tiden idag. Nu ska jag snart iväg till stallet och förhoppningsvis få upp lite värme för jag fryser som satan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 061
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp