Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grejen är att jag ska bort på julafton till min bror, till min syster på annandagen och sedan är det nyår med sedvanlig kinesisk takeout så det blir inte många dagar kvar till att äta julmat. Suuuck. Jag har bara köpt några skivor julskinka och liknande, det är bara den förbaskade sillen. Laxen fryser jag, även om man egentligen inte ska göra det

Jag vill alltså ha mitt eget julbord med det jag gillar som jag äter i min underbara ensamhet med katten.
Men sillen klarar ju sig länge om den är inlagd rätt och du har den i en glasburk med tätslutande lock, du kan äta av den till påsk om du vill ;)
 
:eek:
Jag älskar att slå in julklappar och presenter :love: Nästa år får du skicka hit dom först för inslagning :angel:

Mitt problem är snarare att vi: 1. köper inte julklappar till de vuxna. 2. Vi köper oftast bara en present som är lite dyrare, till junioren. 3. Det finns ett kusinbarn som får en julklapp av oss. Summa sumarium det blir endast två!! julklappar till mig att slå in :arghh:

Jag är så tacksam för att vi slutat med julklappar. Jag hatar, hatar att slå in dem. Jag kan inte ens slå in en bok snyggt :meh:
 
Upptäckte precis att skottet från en blomma faktiskt fått bra rötter nu :D It will survive! :D
20211221_143006.jpg
 
Sambon var tidigare ute med sin hund och tyckte hon var så söt när hon hittade en pinne som hon mkt stolt bar runt. Jättemallig och jättesöt!
När de skulle komma in och han skulle ta pinnen inser han att det inte var en pinne han hade i handen. Det var frusen 💩. Tur att mardrömmen iaf var frusen. :wtf: 😅
 
Sambon var tidigare ute med sin hund och tyckte hon var så söt när hon hittade en pinne som hon mkt stolt bar runt. Jättemallig och jättesöt!
När de skulle komma in och han skulle ta pinnen inser han att det inte var en pinne han hade i handen. Det var frusen 💩. Tur att mardrömmen iaf var frusen. :wtf: 😅
Påminner mig om när jag var på väg hem med hundarna efter ett viltspår. Båda två bar stolta på varsin rådjursskank och vi mötte en kompis. Kailzie sprang lycklig som attan fram och kompisen som trodde det var en pinne hon bar böjde sig ned och tog tag i den för att kasta. Kailzie släppte glatt taget - alltså skriket när kompis upptäckte att hon hade en sladdrig, upptinad djurskank i handen istället för pinne var toppen! :D
 
Men va f...
Böjde mig ner för att plocka upp ett hundben vid en tröskel. Upptäcker att det drar iskallt från en springa i golvet. Alltså - huset är välisolerat och omgjort för sisådär 30 ¨år sedan. Jag har inte märkt något drag någonstans. - förrän nu.

Funderar på vad jag ska täta med. Silicon? Fönsterkitt? Det är ca 35 cmmellan två brädor där det blåser in..
Medan jag funderar har jag lagt en hundkudde över :rofl:
 
Men va f...
Böjde mig ner för att plocka upp ett hundben vid en tröskel. Upptäcker att det drar iskallt från en springa i golvet. Alltså - huset är välisolerat och omgjort för sisådär 30 ¨år sedan. Jag har inte märkt något drag någonstans. - förrän nu.

Funderar på vad jag ska täta med. Silicon? Fönsterkitt? Det är ca 35 cmmellan två brädor där det blåser in..
Medan jag funderar har jag lagt en hundkudde över :rofl:

Fogskum?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp