Vad gör vi? Del CXLIV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Grejen Àr att jag ska bort pÄ julafton till min bror, till min syster pÄ annandagen och sedan Àr det nyÄr med sedvanlig kinesisk takeout sÄ det blir inte mÄnga dagar kvar till att Àta julmat. Suuuck. Jag har bara köpt nÄgra skivor julskinka och liknande, det Àr bara den förbaskade sillen. Laxen fryser jag, Àven om man egentligen inte ska göra det

Jag vill alltsÄ ha mitt eget julbord med det jag gillar som jag Àter i min underbara ensamhet med katten.
LĂ„ter som min jul. Åker till förĂ€ldrarna 24-25 och sedan jobbar jag som vanligt inklusive nyĂ„rshelgen. Men jag vill Ă€ndĂ„ ha lite julmat hemma
 
Men va f...
Böjde mig ner för att plocka upp ett hundben vid en tröskel. UpptÀcker att det drar iskallt frÄn en springa i golvet. AlltsÄ - huset Àr vÀlisolerat och omgjort för sisÄdÀr 30 šÄr sedan. Jag har inte mÀrkt nÄgot drag nÄgonstans. - förrÀn nu.

Funderar pÄ vad jag ska tÀta med. Silicon? Fönsterkitt? Det Àr ca 35 cmmellan tvÄ brÀdor dÀr det blÄser in..
Medan jag funderar har jag lagt en hundkudde över :rofl:
SĂ„ Ă€r det hos mina förĂ€ldrar ocksĂ„, men det Ă€r inte direkt nyrenoverat sĂ„ inte sĂ„ konstigt 😅 Har i övrigt inget tips. LĂ€gg en matta över? đŸ€·â€â™€ïž 😂
 
Men va f...
Böjde mig ner för att plocka upp ett hundben vid en tröskel. UpptÀcker att det drar iskallt frÄn en springa i golvet. AlltsÄ - huset Àr vÀlisolerat och omgjort för sisÄdÀr 30 šÄr sedan. Jag har inte mÀrkt nÄgot drag nÄgonstans. - förrÀn nu.

Funderar pÄ vad jag ska tÀta med. Silicon? Fönsterkitt? Det Àr ca 35 cmmellan tvÄ brÀdor dÀr det blÄser in..
Medan jag funderar har jag lagt en hundkudde över :rofl:
Inte 35 cm va?! :nailbiting:
Men om det Àr 3,5 cm följ @athena_arabians förslag :up: :D
 
Funderar lite, nÀr jag var pÄ vÀg hem frÄn bussen sÄ kom det ett par med en helt lös hund - det hÀr var alltsÄ pÄ trottoaren förbi busshÄllplatsen i ett bostadsomrÄde helt lös (kvinnan hade ett flexikoppel i handen). Det var en mellanstor hund, lite labbeliknande men smalare. Hunden gick drygt en meter framför dem och travade pÄ.

Men jag kÀnner att det inte var sÀrskilt lÀmpligt med en helt lös hund. Ryser om det hÀnder nÀr jag ska ta hand om min pappas hund som Àr, heeej! BÀsta vÀnnen i vÀrlden! Till alla hundar.
 
BestÀllde thaimat. GICK fan inte att Àta och dÄ Àr jag inte krÀsen. AlltsÄ dels var det inte speciellt gott, köpte anka vilket sÀllan gÄr att fÄ torrt men det var detta... frÀmsta problemet var dock att det var EXTREMT starkt. Grundade med omeprazol efter första tuggan men efter ytterligare ett par tuggor hade jag tappat kÀnseln i munnen/lÀpparna. Fick kasta skiten.
Nu undrar jag ska köpa ny mat och om dÄ Foodora kanske undrar vafan som pÄgÄr eller om det kanske Àr ett annat bud? Dagens jÀvla problem.
 
BestÀllde thaimat. GICK fan inte att Àta och dÄ Àr jag inte krÀsen. AlltsÄ dels var det inte speciellt gott, köpte anka vilket sÀllan gÄr att fÄ torrt men det var detta... frÀmsta problemet var dock att det var EXTREMT starkt. Grundade med omeprazol efter första tuggan men efter ytterligare ett par tuggor hade jag tappat kÀnseln i munnen/lÀpparna. Fick kasta skiten.
Nu undrar jag ska köpa ny mat och om dÄ Foodora kanske undrar vafan som pÄgÄr eller om det kanske Àr ett annat bud? Dagens jÀvla problem.
Du borde ju ha reklamerat!
 
Funderar lite, nÀr jag var pÄ vÀg hem frÄn bussen sÄ kom det ett par med en helt lös hund - det hÀr var alltsÄ pÄ trottoaren förbi busshÄllplatsen i ett bostadsomrÄde helt lös (kvinnan hade ett flexikoppel i handen). Det var en mellanstor hund, lite labbeliknande men smalare. Hunden gick drygt en meter framför dem och travade pÄ.

Men jag kÀnner att det inte var sÀrskilt lÀmpligt med en helt lös hund. Ryser om det hÀnder nÀr jag ska ta hand om min pappas hund som Àr, heeej! BÀsta vÀnnen i vÀrlden! Till alla hundar.
Dom hade troligen sÄdan lydnad att dom kan stoppa kalla in den pronto vid behov, vad gÀller din pappas hund sÄ blir det dit ansvar att se till att den inte kommer fram till mötande hund, 100% hundÀgaransvar gÀller för hundar.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 650
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet FrÄga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar pÄ en pÄlÀggskalv. Neaton Àr D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • LĂ„st
Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 060
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att Äka och titta pÄ nÄgot vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp