Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huvva. Varit till stora stade och fåttmin rotfyllning fixad. De borrade upp den för att det eventuellt såg ut att finnas en liten skugga på en rotspets. Ska man tansplanteras fpr ingen infektion finnas i kroppen. så i somras borrade de upp denoch la i salva.

Idag tog e bort provisoriska lagningen och lagade permanent. Det var - tack och lov - betydligt enklare denna gång. Jag är spänd som en fiolsträng och de påminner mig hela tiden om att andas. :D

Visste inte hur länge jag skulle vara borta så hunden fick följa med Tänk så lättsamt det är med en vovve som det bara är att lämna, och han somnar. :love:
 
Bakat klart alla småkakor inför jul idag, imorgon ska jag baka bullar. 😀
Ska snart fika och sedan börja fixa med de gravade morötterna.
Jag skulle vilja testa gravade morötter :) ! Har du ett bra recept möjligtvis? Jag fick upp ett recept när jag googlade (tror det var ICAs) men jag känner att kommentarerna gick isär så mycket kring smaken. Ett par tyckte att det var alldeles för salt, någon tyckte att det smakade för mycket ättika, osv. Medan några andra tyckte att det var fantastiskt. Det var liksom inte tillräckligt många kommentarer heller för att kunna avgöra vilket som var "rätt"..... :cautious:
 
Jag skulle vilja testa gravade morötter :) ! Har du ett bra recept möjligtvis? Jag fick upp ett recept när jag googlade (tror det var ICAs) men jag känner att kommentarerna gick isär så mycket kring smaken. Ett par tyckte att det var alldeles för salt, någon tyckte att det smakade för mycket ättika, osv. Medan några andra tyckte att det var fantastiskt. Det var liksom inte tillräckligt många kommentarer heller för att kunna avgöra vilket som var "rätt"..... :cautious:
Inte gjort det innan, men tänkte prova Icas recept med spola av saltet. 🙂
 
Hmm någon som vet vad man kan köpa till en liten tjej på 2-3 år?

Ska tydligen ha med mig julklapp för fiskedamm på julafton. Fick precis reda på det.

De får massor av julklappar ändå så jag förstår inte hela grejen med en fiskedamm på julafton men men

Ska kosta typ 50kr vad för man för det? Känns rätt meningslöst och bara ett svinn.
 
Hmm någon som vet vad man kan köpa till en liten tjej på 2-3 år?

Ska tydligen ha med mig julklapp för fiskedamm på julafton. Fick precis reda på det.

De får massor av julklappar ändå så jag förstår inte hela grejen med en fiskedamm på julafton men men

Ska kosta typ 50kr vad för man för det? Känns rätt meningslöst och bara ett svinn.
Såpbubblor kanske?
 
Hmm någon som vet vad man kan köpa till en liten tjej på 2-3 år?

Ska tydligen ha med mig julklapp för fiskedamm på julafton. Fick precis reda på det.

De får massor av julklappar ändå så jag förstår inte hela grejen med en fiskedamm på julafton men men

Ska kosta typ 50kr vad för man för det? Känns rätt meningslöst och bara ett svinn.

Ingenting du behöver gå till en leksaksaffär för, utan något du enkelt hittar på typ ICA.
Pennor, kritor, målarblock, hårspännen, strumpor med kul motiv, ett paket ballonger.

De är inte så kräsna i den åldern, vår tjej på 2,5 hade blivit jätteglad för en egen tändare eller ett paket servetter liksom 🤷‍♀️
 
Skrev ett julkort till min brevvän i USA. Lite sent. Hade tänkt skicka brev också men har inte orkat skriva så skickar bara kort nu. Hon får väl det efter jul men det gör nog inte så mycket. Förra julen skickade jag brev och julkort samtidigt men det försvann på vägen.
Funderar på att skriva några julkort till.
Ser dr Pol på nat geo wild.
Ena benet har somnat.
 
Hämtat ut medicin och mitt grafikkort. Det är dags att bygga ihop allt. För det mesta är det en riktigt rolig grej men just nu känner jag noll lust.

Tänkte baka mandelmusslor men upptäckte att jag inte har något smör hemma och det blir inte samma smak med bakmargarin så det får bli imorgon när jag handlat.
 
Hämtat ut medicin och mitt grafikkort. Det är dags att bygga ihop allt. För det mesta är det en riktigt rolig grej men just nu känner jag noll lust.

Tänkte baka mandelmusslor men upptäckte att jag inte har något smör hemma och det blir inte samma smak med bakmargarin så det får bli imorgon när jag handlat.

Det är inte mycket som får samma smak med tvättat, härdat och återfärgat vegetabiliskt fett. Klokt val att köpa smör imorgon först.
 
Det är inte mycket som får samma smak med tvättat, härdat och återfärgat vegetabiliskt fett. Klokt val att köpa smör imorgon först.

Däremot har jag köpt mandelmjöl för första gången. Ska bli spännande och se hur det kommer smaka. Blir alltid ett jäkla massa joxande annars med skållande och skalande och (eftersom jag inte har en mandelkvarn) hacka det i bitar och köra det i min blender.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp