Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kl 12.30: Hinner inte äta frukost innan vi ska iväg, men ska ju bara ner till stan och sen hem så jag kan äta efter.
Också jag: Kommer hem kl 16 och inser att det var tur att jag trots allt åt en snabb frukost innan vi åkte :D

Pappa började jobbet samtidigt som pappas tjej slutade jobbet. Så jag skulle åka med ner till stan för att ettåringen inte kan lämnas ensam i bilen. Sen behövde pappas tjej göra en del ärenden och det drog ut på tiden ☺️

Nu är jag på väg till stan igen och ska hämta pappas bil på verkstaden. Det var något fel på låset så den har varit där under eftermiddagen, men nu är det fixat :up:
 
Jag har letat olika recept da allt maste vara gluten fritt nu och rakade komma over ett recept till semlor. :d Nu uppstod ett nytt problem. Jag har forstatt att "pofiber" ar potatis fiber ... MEN ... det ar inget vi har har i USA.:cautious: Vi har dock potatis starkelse (vilket bara ar vanligt potatismjol) OCH potatis mjol (som inte ar som starkelsen, utan lite mer med samma skillnad som mellan majs starkelse och majs mjol) Kan det vara pofiber? HELP.
 
Kom precis hem. Har städat hus idag och fick därmed en massa valp-pussar! :heart Arbetade färdigt ganska tidigt så jag har redan hunnit ut med Chika på hennes långpromenad för dagen dessutom. Skönt! Som extra plus i kanten hittade jag en intressant bit mossa som ska pusslas ned i terrariet. :)
 
Gjort typ ingenting idag. Orkade inte dra igång och måla. Prokrastinerade halva dagen men sen sket jag bara i det. Tog mig iaf iväg och tog prover som skulle tas innan jul. Köpte lamm-korma från indiern med hemleverans och ska glo på ngt på netflix eller likn nu.
 
Jag har letat olika recept da allt maste vara gluten fritt nu och rakade komma over ett recept till semlor. :d Nu uppstod ett nytt problem. Jag har forstatt att "pofiber" ar potatis fiber ... MEN ... det ar inget vi har har i USA.:cautious: Vi har dock potatis starkelse (vilket bara ar vanligt potatismjol) OCH potatis mjol (som inte ar som starkelsen, utan lite mer med samma skillnad som mellan majs starkelse och majs mjol) Kan det vara pofiber? HELP.
Läser på Sempers Pofiber som jag har hemma att det är "torkad fiber av potatis" (enda ingridiensen) som sen är mald. Så det som heter potatis-stärkelse hos dig borde ju fungera :idea:
 
Några timmar I stallet idag med i lugn och ro då jag på vägen hem ska åka bort till pendeln och plocka upp kusin som kommer upp till jul och bor hos morfar 🥰. Hunnit fixa både min häst, hagkompisen och hjälpt lite granna med de andra 😊.
Innan mörkret föll hann jag ut och promenera med pållan och klättra vid hand i backen på fältet bakom stallet; skön och välbehövlig motion för både hull och flås såhär mellan alla gottigheter 😅.
 
Åh, håller, håller tummarna för att NHL ändå bestämmer sig för att åka till OS. Backar de i sista minuten så blir det helt rumphugget. Räknar dagarna till 10 januari när deadlinen är.
 
Läser på Sempers Pofiber som jag har hemma att det är "torkad fiber av potatis" (enda ingridiensen) som sen är mald. Så det som heter potatis-stärkelse hos dig borde ju fungera :idea:

TACK! Nu forstar jag vad det ar. :D

Det som heter potatismjol i sverge heter har potatis starkelse och beskrivs sa har pa websiten till det jag har hemma (Potato starch is “washed” out of crushed potatoes, then dried to a fine, bright-white powder.) ... men numera finns ocksa potatis mjol och det ar beskrivit sa har (Potato flour is made from whole peeled potatoes, cooked, dried, and ground into a fine, beige-colored powder. ... Potato flour includes fiber, protein, and flavor, while potato starch is pure flavorless starch.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp