Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck… tog med ett par handdukar jag inte använder hemma till killen, då hans grabbar gnällt på att handdukarna varit så hårda nu när han inte har råd att använda torktumlaren lika ofta som förut.

Mina handdukar är nyare och mjukare, och jag använder dom inte längre så tyckte det var perfekt.
Nä då duger inte dom för det är fel färg (en svart, en turkos och en ljusgrön). 🤦🏼‍♀️
Sa då att färgen inte spelar någon roll och att de går att använda ändå tills våren kommer och det finns mer pengar att köpa nya handdukar på.
Nä han tyckte de gamla handdukarna gick att använda å ändå köpa nya.

Här försöker jag va snäll när jag vet att elräkningen äter upp mycket av hans inkomst och hjälpa till med det jag kan.
Han är lite envis som Ove i filmen om Ove.
Får väl fråga grabbarna nästa gång de kommer, det är ändå de som ska använda handdukarna då deras är stenhårda. 🙄
Fel färg är väl den löjligaste orsaken någonsin! Hoppas grabbarna blir glada, de kanske dessutom gillar färgerna. Väldigt snällt gjort av dig :heart
 
Beror väl på vad ingenting är
150 kr räcker inte jättelångt.
Här på Ica har de knappt ica basic varor så det är rätt dyrt.
Ska iaf kolla men idag tar jag mig inte till affären med mitt onda knä och snö i mängder.
Ska sluta snöa så de hinner kanske få undan tills imorgon.
Morötter och potatis kostar väl max 15 kr/kg? Det blir ju rätt mycket mat av det ändå.
 
Beror väl på vad ingenting är
150 kr räcker inte jättelångt.
Här på Ica har de knappt ica basic varor så det är rätt dyrt.
Ska iaf kolla men idag tar jag mig inte till affären med mitt onda knä och snö i mängder.
Ska sluta snöa så de hinner kanske få undan tills imorgon.
Havregrynsgröt, inte det roligaste men havre är billigt och lätt att bära hem. Jag levde nästan på havre i en månad för många år sedan när det var knapert, kokta grönsaker/rotfrukter med en klick smör och lite salt fungerar också, vitkål i ugn, pasta.
 
Beror väl på vad ingenting är
150 kr räcker inte jättelångt.
Här på Ica har de knappt ica basic varor så det är rätt dyrt.
Ska iaf kolla men idag tar jag mig inte till affären med mitt onda knä och snö i mängder.
Ska sluta snöa så de hinner kanske få undan tills imorgon.

Fast potatis och rotsaker brukar ju vara standard i alla butiker. Morötter är gott också att bara köra i ugnen tycker jag :)
 
Fick dra ut Trulis i morse, han hatar vädret bokstavlingen .. De här med att de vräker ned blötsnö är inte hans melodi. Sen hjälpte jag Pappa att boka in tredje dosen, han fick tid i mellandagarna som var de första så de hinner gå sex månader för honom. Han gillar inte att boka saker på internet/datorer .. Väldigt konstigt då hela hans jobb styrs av datorer så de kan ställa in robotarna 😂

Slängt massa sopor i återvinningen som stod i köket, rört ihop såsen till kvällens middag och nu ska jag vila en stund innan jag ska skriva klart vfu rapporten.
 
Fast potatis och rotsaker brukar ju vara standard i alla butiker. Morötter är gott också att bara köra i ugnen tycker jag :)

När jag själv haft mindre odlingsytor har jag ibland norpat morötter från hästarnas säckar, då har de väl ett pris på ca 2 kr kilot och är lika goda som vilka köpemorötter som helst. Ica brukar väl ha någon rotfruktsvecka på hösten för något liknande eller max 5 kr kilot om jag minns rätt, kanske något liknande i januari?
 
Ja, handdukarna är väldigt stora också. Återstår att se va de säger, deras pappa kan va lite envis ibland, men ska nog gå att övertala honom (har gjort det tidigare, gäller att lägga fram det på rätt sätt).
Då lär de älska handdukarna, en höjdpunkt som liten var när jag fick en alldeles egen och gigantisk, mjuk handduk istället för de små och hårda :love:

Han låter lite som mammas sambo, man lirkar lite, lägger fram det rätt, hintar emellanåt och om ett tag kommer han på att det är en bra idé 😅 som med mammas kamp för att få renovera vardagsrummet, tog 3 år av lirkande och att även jag nämnde det kanske vore dags innan han gick med på det. Sen blev han helt plötsligt entusiastisk :rofl:
 
Då lär de älska handdukarna, en höjdpunkt som liten var när jag fick en alldeles egen och gigantisk, mjuk handduk istället för de små och hårda :love:

Han låter lite som mammas sambo, man lirkar lite, lägger fram det rätt, hintar emellanåt och om ett tag kommer han på att det är en bra idé 😅 som med mammas kamp för att få renovera vardagsrummet, tog 3 år av lirkande och att även jag nämnde det kanske vore dags innan han gick med på det. Sen blev han helt plötsligt entusiastisk :rofl:
Jo det är ju så, han tycker jag ska hjälpa honom att skotta undan snön som rasat ner från taket och ligger på gången. Kanske gör det i utbyte mot handdukarna. :angel:
Börjar lära mig lite hur man ska lägga fram saker, tjatar man blir det inte bra, ta det pö om pö istället blir bättre.

Vi får se hur det slutar har inte gett upp än. Är ju en envis 🦒 (hans smeknamn på mig 🙈😅).
 
Fast potatis och rotsaker brukar ju vara standard i alla butiker. Morötter är gott också att bara köra i ugnen tycker jag :)

Snabbnudlar, billigaste pastan (finns ofta för sådär 10 spänn kilot), morötter, vitkål, potatis, buljongtärningar. Och blodpudding, som fortfarande ger typ 2 måltider för en tia. Levdes på i flera månader i sträck när egna inkomster och tillgångar helt saknades. I flera butiker här i stan har de svinnlådor numer, där man kan köpa grönsaker för en bråkdel av priset (skadat, övermoget, etc).

Men det är inte så kul när det blir långa perioder.
 
Han låter lite som mammas sambo, man lirkar lite, lägger fram det rätt, hintar emellanåt och om ett tag kommer han på att det är en bra idé 😅 som med mammas kamp för att få renovera vardagsrummet, tog 3 år av lirkande och att även jag nämnde det kanske vore dags innan han gick med på det. Sen blev han helt plötsligt entusiastisk :rofl:

Får panik på mebisar. Att lirka med vuxna män. Oh lord … 😅😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp