Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår din motvilja, det är skittråkigt att repa upp, men det är ännu värre att stirra på felet i all evighet. Åtminstone tycker jag det.
Ja alltså, det går inte fortsätta. Hälen är på fel håll. Det går inte ha på sig strumpan. Men det går inte repa upp heller, jag måste klippa. Rättare sagt, jag har klippt. Resulterade i tappade maskor i mängder men gjort är gjort.
 
Försöker motivera för mig själv att köpa en stor ljusstake till vårt stora fönster. De har rea på den just nu.
Men vi ska byta fönster och då blir det stora två eller tre små. Då har vi ingen nytta av en stor ljusstake.
 
Det är ju så det är, och jobbet är inte sådant att man kan "ta det lugnt" en dag heller, utan är man där är det ju full go. Jag tror jag drar ut på beslutet tills jag varit ut en sväng med hunden.
Fast jag är ju fritestad, så pandemin känns inte som en aktuell ursäkt. 😅
Bättre va hemma en extra dag. Ett lugnt jobb på tex kontor är en sak men är det full rulle så är det bättre med mer återhämtning så du inte får bakslag :)
 
Istickstråden, som ska bli foten, sitter liksom på sidan av hälen istället för mitt för. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Skulle jag stickat foten skulle hälen sitta med ihoptagningarna mitt på hälen istället för på sidorna.
Jag vet inte riktigt vad du menar med istickstråd, men om hälen är stickad på andra stickor än 1 och 4 som den ska vara, så är det bara att plocka upp och sticka foten som vanligt ändå. Det påverkar ju inte slutresultatet.

20211107_161043.jpg
 
Måste bege mig iväg till galleriet. Funderar på om jag kanske kan ha på mig min päls och dölja att jag har pyamas under. Stelt om en förväntas ta av sig ytterkläder? :p Men jag ska bara titta in för att "ha det gjort".
 
Jag vet inte riktigt vad du menar med istickstråd, men om hälen är stickad på andra stickor än 1 och 4 som den ska vara, så är det bara att plocka upp och sticka foten som vanligt ändå. Det påverkar ju inte slutresultatet.

Visa bifogad fil 81369
Jag gör inte likadant tydligen. För det hade inte gått att göra på nåt annat sätt med dem beskrivningen jag hade. Foten hade blivit vriden.
 
Det är ju så det är, och jobbet är inte sådant att man kan "ta det lugnt" en dag heller, utan är man där är det ju full go. Jag tror jag drar ut på beslutet tills jag varit ut en sväng med hunden.
Fast jag är ju fritestad, så pandemin känns inte som en aktuell ursäkt. 😅
Herregud jag hann läsa frite-stad ett bra antal gånger och fundera på om jag skulle fråga vad det betydde innan jag gick vidare till nästa inlägg och då minsann dök det upp i mitt huvud..! 🙄:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp