Vad gör vi? Del CXLIV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jo det Àr ju sÄ, han tycker jag ska hjÀlpa honom att skotta undan snön som rasat ner frÄn taket och ligger pÄ gÄngen. Kanske gör det i utbyte mot handdukarna. :angel:
Börjar lÀra mig lite hur man ska lÀgga fram saker, tjatar man blir det inte bra, ta det pö om pö istÀllet blir bÀttre.

Vi fĂ„r se hur det slutar har inte gett upp Ă€n. Är ju en envis 🩒 (hans smeknamn pĂ„ mig 🙈😅).
Smart idé! Jag hejar pÄ dig hÀrifrÄn :D
 
Snabbnudlar, billigaste pastan (finns ofta för sÄdÀr 10 spÀnn kilot), morötter, vitkÄl, potatis, buljongtÀrningar. Och blodpudding, som fortfarande ger typ 2 mÄltider för en tia. Levdes pÄ i flera mÄnader i strÀck nÀr egna inkomster och tillgÄngar helt saknades. I flera butiker hÀr i stan har de svinnlÄdor numer, dÀr man kan köpa grönsaker för en brÄkdel av priset (skadat, övermoget, etc).

Men det Àr inte sÄ kul nÀr det blir lÄnga perioder.
Inga svinnlÄdor hÀr inte.
Men jag kan sÀkert hitta en del billiga rotfrukter.
 
Har spelat hela morgonen, men nu ska jag nog dra pÄ mig lite klÀder och gÄ ner och se om jag inte kan hitta nya vinterskor som inte lÀcker som sÄll.

Är det vĂ€rsta jag vet att leta nya skor men jag tĂ€nkte att jag fĂ„r belöna mig med en pannlampespringning med vĂ€rldens bĂ€sta pappa i eftermiddag.:love:
 
FĂ„r panik pĂ„ mebisar. Att lirka med vuxna mĂ€n. Oh lord 
 😅😅
Jag blir ocksĂ„ lite lĂ€tt galen pĂ„ det 😅 Det knepiga Ă€r att han var glatt pĂ„ nĂ€r de renoverade köket och hallen, men han fastnade helt och tjurade ihop nĂ€r mamma sa hon ville mĂ„la furumöblerna vita i vardagsrummet. NĂ€r han vĂ€l var med pĂ„ tĂ„get sĂ„ gick det rĂ€tt lĂ€tt att fĂ„ mamma gĂ„ med pĂ„ att betsa möblerna i en snygg mahognyaktig nyans istĂ€llet i utbyte mot ljusa vĂ€ggar. Hela situationen blev hyffsat drĂ„plig och smĂ„kul för mig som singel dock :angel::rofl:
 
Jag ligger, Ă„terigen, i sĂ€ngen och försöker komma fram till hur jag mĂ„r idag egentligen. Den dĂ€r jullunchen jag skulle gĂ„ pĂ„ idag fick jag vackert stĂ€lla in eftersom att hostan fortfarande inte gett med sig och jag dessutom dras med en förjĂ€kla huvudvĂ€rk (förmodligen orsakad av allt hostande). Det kĂ€ndes liksom inte schysst mot de andra att delta nĂ€r jag vet att jag nĂ€r som helst kan fĂ„ en hostattack, Ă€ven om jag sjĂ€lv tycker att jag mĂ„r rĂ€tt hyfsat och tvivlar pĂ„ att jag Ă€r smittsam efter alla dessa dagar. Det kĂ€nns otroligt surt eftersom jag inte trĂ€ffat dessa kompisar pĂ„ nĂ€stan tvĂ„ Ă„r nu (sist vi skulle ses var i somras, och dĂ„ gick jag istĂ€llet och skadade armen sĂ„ jag fick stĂ€lla in), men jag försöker att inte hĂ€nga lĂ€pp över det utan istĂ€llet vara tacksam för en helt oplanerad lördag. Är dessutom ensam hemma dĂ„ sambon Ă€r ivĂ€g och surfar. Tror jag ska göra lite julgodis snart, om huvudvĂ€rken ger med sig. Men först ett avsnitt av en serie :)
 
Jag ligger, Ă„terigen, i sĂ€ngen och försöker komma fram till hur jag mĂ„r idag egentligen. Den dĂ€r jullunchen jag skulle gĂ„ pĂ„ idag fick jag vackert stĂ€lla in eftersom att hostan fortfarande inte gett med sig och jag dessutom dras med en förjĂ€kla huvudvĂ€rk (förmodligen orsakad av allt hostande). Det kĂ€ndes liksom inte schysst mot de andra att delta nĂ€r jag vet att jag nĂ€r som helst kan fĂ„ en hostattack, Ă€ven om jag sjĂ€lv tycker att jag mĂ„r rĂ€tt hyfsat och tvivlar pĂ„ att jag Ă€r smittsam efter alla dessa dagar. Det kĂ€nns otroligt surt eftersom jag inte trĂ€ffat dessa kompisar pĂ„ nĂ€stan tvĂ„ Ă„r nu (sist vi skulle ses var i somras, och dĂ„ gick jag istĂ€llet och skadade armen sĂ„ jag fick stĂ€lla in), men jag försöker att inte hĂ€nga lĂ€pp över det utan istĂ€llet vara tacksam för en helt oplanerad lördag. Är dessutom ensam hemma dĂ„ sambon Ă€r ivĂ€g och surfar. Tror jag ska göra lite julgodis snart, om huvudvĂ€rken ger med sig. Men först ett avsnitt av en serie :)
SvÄrt det dÀr att kÀnna efter. Har lyckats masa mig upp ur sÀngen och funderar pÄ vad jag ska sÀga till chefen idag - kommer jag in och jobbar imorgon eller inte?
 
Men pÄ en god not har ytterligare tvÄ av spindlarna ömsat ooch jag har precis fÄtt levererat en uppgraderingsburk tilll en som gjorde detsamma för ett tag sedan. De Àr sÄ vackra allihop! (eller ja, den minsta ser ut som en spöknudel, men resten!) :heart
 
Senast Àndrad:
Nej tyvÀrr inte.
Ska jag till lidl eller Willys eller liknande Àr det 46 kr enkel vÀg med tÄg
SÄ synd! Jag tÀnkte om det fanns nÄgon du kunde samÄka med. Men ja, annars Àr det typ rotfrukter, pasta och buljong/smaksÀttare som Àr rÀddningen. SÄ trÄkigt. :heart

Tur det Àr soppsÀsong i alla fall. Jag sitter med potatis/purjolöksoppa just nu. :)
 
SvÄrt det dÀr att kÀnna efter. Har lyckats masa mig upp ur sÀngen och funderar pÄ vad jag ska sÀga till chefen idag - kommer jag in och jobbar imorgon eller inte?
Ja, verkligen! NÀr man ligger sÄhÀr i sÀngen och inte gör nÄgonting Àr det lÀtt att inbilla sig att man blivit frisk och kan sÀtta igÄng och göra saker igen, men det var precis det misstaget jag gjorde förra helgen och som sedan ledde till att jag mÄdde dubbelt sÄ dÄligt dagen dÀrpÄ. I ditt fall hade jag definitivt hellre varit hemma en dag för mycket Àn en dag för lite, sÀrskilt med tanke pÄ rÄdande omstÀndigheter (aka pandemin)!
 
Ja, verkligen! NÀr man ligger sÄhÀr i sÀngen och inte gör nÄgonting Àr det lÀtt att inbilla sig att man blivit frisk och kan sÀtta igÄng och göra saker igen, men det var precis det misstaget jag gjorde förra helgen och som sedan ledde till att jag mÄdde dubbelt sÄ dÄligt dagen dÀrpÄ. I ditt fall hade jag definitivt hellre varit hemma en dag för mycket Àn en dag för lite, sÀrskilt med tanke pÄ rÄdande omstÀndigheter (aka pandemin)!
Det Àr ju sÄ det Àr, och jobbet Àr inte sÄdant att man kan "ta det lugnt" en dag heller, utan Àr man dÀr Àr det ju full go. Jag tror jag drar ut pÄ beslutet tills jag varit ut en svÀng med hunden.
Fast jag Ă€r ju fritestad, sĂ„ pandemin kĂ€nns inte som en aktuell ursĂ€kt. 😅
 
VÀntar pÄ att grannen ska komma hem, fick inte tag pÄ honom igÄr och behöver köra vatten till hÀstarna men dÄ behöver jag Àven att han tar sina solrosfrön sÄ sÀcken inte blir blöt av vattendunkarna. Kan inte bara stÀlla ut den heller eftersom det Àr skitvÀder ute.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet FrÄga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar pÄ en pÄlÀggskalv. Neaton Àr D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • LĂ„st
Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att Äka och titta pÄ nÄgot vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp