R
Raderad medlem 68338
Haha ja herregud, nej tack, nej tack...
Eller hur tack men nej tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha ja herregud, nej tack, nej tack...
Smart idé! Jag hejar pÄ dig hÀrifrÄnJo det Àr ju sÄ, han tycker jag ska hjÀlpa honom att skotta undan snön som rasat ner frÄn taket och ligger pÄ gÄngen. Kanske gör det i utbyte mot handdukarna.
Börjar lÀra mig lite hur man ska lÀgga fram saker, tjatar man blir det inte bra, ta det pö om pö istÀllet blir bÀttre.
Vi fĂ„r se hur det slutar har inte gett upp Ă€n. Ăr ju en envis (hans smeknamn pĂ„ mig ).
Inga svinnlÄdor hÀr inte.Snabbnudlar, billigaste pastan (finns ofta för sÄdÀr 10 spÀnn kilot), morötter, vitkÄl, potatis, buljongtÀrningar. Och blodpudding, som fortfarande ger typ 2 mÄltider för en tia. Levdes pÄ i flera mÄnader i strÀck nÀr egna inkomster och tillgÄngar helt saknades. I flera butiker hÀr i stan har de svinnlÄdor numer, dÀr man kan köpa grönsaker för en brÄkdel av priset (skadat, övermoget, etc).
Men det Àr inte sÄ kul nÀr det blir lÄnga perioder.
Inga svinnlÄdor hÀr inte.
Men jag kan sÀkert hitta en del billiga rotfrukter.
Har du nÄgon som skulle kunna skjutsa ut dig till en större och billigare butik? SÄdana dÀr smÄbtutiker brukar vara döden för en snÄl ekonomi.Inga svinnlÄdor hÀr inte.
Men jag kan sÀkert hitta en del billiga rotfrukter.
Jag blir ocksĂ„ lite lĂ€tt galen pĂ„ det Det knepiga Ă€r att han var glatt pĂ„ nĂ€r de renoverade köket och hallen, men han fastnade helt och tjurade ihop nĂ€r mamma sa hon ville mĂ„la furumöblerna vita i vardagsrummet. NĂ€r han vĂ€l var med pĂ„ tĂ„get sĂ„ gick det rĂ€tt lĂ€tt att fĂ„ mamma gĂ„ med pĂ„ att betsa möblerna i en snygg mahognyaktig nyans istĂ€llet i utbyte mot ljusa vĂ€ggar. Hela situationen blev hyffsat drĂ„plig och smĂ„kul för mig som singel dockFĂ„r panik pĂ„ mebisar. Att lirka med vuxna mĂ€n. Oh lord âŠ
SvĂ„rt det dĂ€r att kĂ€nna efter. Har lyckats masa mig upp ur sĂ€ngen och funderar pĂ„ vad jag ska sĂ€ga till chefen idag - kommer jag in och jobbar imorgon eller inte?Jag ligger, Ă„terigen, i sĂ€ngen och försöker komma fram till hur jag mĂ„r idag egentligen. Den dĂ€r jullunchen jag skulle gĂ„ pĂ„ idag fick jag vackert stĂ€lla in eftersom att hostan fortfarande inte gett med sig och jag dessutom dras med en förjĂ€kla huvudvĂ€rk (förmodligen orsakad av allt hostande). Det kĂ€ndes liksom inte schysst mot de andra att delta nĂ€r jag vet att jag nĂ€r som helst kan fĂ„ en hostattack, Ă€ven om jag sjĂ€lv tycker att jag mĂ„r rĂ€tt hyfsat och tvivlar pĂ„ att jag Ă€r smittsam efter alla dessa dagar. Det kĂ€nns otroligt surt eftersom jag inte trĂ€ffat dessa kompisar pĂ„ nĂ€stan tvĂ„ Ă„r nu (sist vi skulle ses var i somras, och dĂ„ gick jag istĂ€llet och skadade armen sĂ„ jag fick stĂ€lla in), men jag försöker att inte hĂ€nga lĂ€pp över det utan istĂ€llet vara tacksam för en helt oplanerad lördag. Ăr dessutom ensam hemma dĂ„ sambon Ă€r ivĂ€g och surfar. Tror jag ska göra lite julgodis snart, om huvudvĂ€rken ger med sig. Men först ett avsnitt av en serie
TyvĂ€rr inte numer.Har du en eldstad kan du kanske grilla pinnbröd hemma! Gjorde jag och mina polare ofta som studenter Ăr typ mjöl och vatten och sen en klick smör i
Nej tyvÀrr inte.Har du nÄgon som skulle kunna skjutsa ut dig till en större och billigare butik? SÄdana dÀr smÄbtutiker brukar vara döden för en snÄl ekonomi.
SÄ synd! Jag tÀnkte om det fanns nÄgon du kunde samÄka med. Men ja, annars Àr det typ rotfrukter, pasta och buljong/smaksÀttare som Àr rÀddningen. SÄ trÄkigt.Nej tyvÀrr inte.
Ska jag till lidl eller Willys eller liknande Àr det 46 kr enkel vÀg med tÄg
Göra bröd i stekpannan kanske? Finns massa varianter om man googlar, detta lÄter smidigt bla:TyvÀrr inte numer.
Ăger inte en grill heller :/
Ja, verkligen! NÀr man ligger sÄhÀr i sÀngen och inte gör nÄgonting Àr det lÀtt att inbilla sig att man blivit frisk och kan sÀtta igÄng och göra saker igen, men det var precis det misstaget jag gjorde förra helgen och som sedan ledde till att jag mÄdde dubbelt sÄ dÄligt dagen dÀrpÄ. I ditt fall hade jag definitivt hellre varit hemma en dag för mycket Àn en dag för lite, sÀrskilt med tanke pÄ rÄdande omstÀndigheter (aka pandemin)!SvÄrt det dÀr att kÀnna efter. Har lyckats masa mig upp ur sÀngen och funderar pÄ vad jag ska sÀga till chefen idag - kommer jag in och jobbar imorgon eller inte?
Jag vet att jag gjort det pÄ scouterna för 35 Är sen och tÀnkt göra det igen sen dess.Göra bröd i stekpannan kanske? Finns massa varianter om man googlar, detta lÄter smidigt bla:
https://lindasbakskola.se/2021/09/14/havregrynsbrod-i-stekpanna/
Det Àr ju sÄ det Àr, och jobbet Àr inte sÄdant att man kan "ta det lugnt" en dag heller, utan Àr man dÀr Àr det ju full go. Jag tror jag drar ut pÄ beslutet tills jag varit ut en svÀng med hunden.Ja, verkligen! NÀr man ligger sÄhÀr i sÀngen och inte gör nÄgonting Àr det lÀtt att inbilla sig att man blivit frisk och kan sÀtta igÄng och göra saker igen, men det var precis det misstaget jag gjorde förra helgen och som sedan ledde till att jag mÄdde dubbelt sÄ dÄligt dagen dÀrpÄ. I ditt fall hade jag definitivt hellre varit hemma en dag för mycket Àn en dag för lite, sÀrskilt med tanke pÄ rÄdande omstÀndigheter (aka pandemin)!