Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har total noll koll på vad jag ska fixa för mat
Har inte så mycket på kontot så vet inte vad jag ska laga.

Den här är en klassiker i mitt kök, god/mättande och värmande till en ganska liten kostnad och dessutom snabbt fixad:

https://www.saltakvarn.se/2013/05/02/currykryddad-linssoppa/

Själv överväger jag att dra igång en risgrynsgröt i ugnen men behöver mer mjölk och tvekar inför att pulsa ut i snöeländet som fyllts på ännu mer sedan igår. Linssoppe-ingredienserna har jag hemma utom creme fraiche, men det går utmärkt utan sådan också.
 
Den här är en klassiker i mitt kök, god/mättande och värmande till en ganska liten kostnad och dessutom snabbt fixad:

https://www.saltakvarn.se/2013/05/02/currykryddad-linssoppa/

Själv överväger jag att dra igång en risgrynsgröt i ugnen men behöver mer mjölk och tvekar inför att pulsa ut i snöeländet som fyllts på ännu mer sedan igår. Linssoppe-ingredienserna har jag hemma utom creme fraiche, men det går utmärkt utan sådan också.
Har nästan inget av ingredienserna hemma och 150 kr på kontot
Ska dock testa när jag får lön
 
Skönt att sova ut och så långfrukost med bla risgrynsgröt (nej inte egenkokt- prioriterade sovmorgon 🥰 ) och smörgås med julvört och tända juleljus och Mysteriet på Greveholm; rofyllt och mysigt 🥰.
Men guuud vad gott och härligt :love:
Imorgon måste jag köpa vörtbröd!

Här har vi tema för dagen, repris från världscupen i Madrid nu. (Vissa betslingar ser ju helt bananas ut, wow 😅)
Inga måsten förrän runt kl16, perfekt. :)
 
Måste köpa kyckling och sånt först.
Kan kolla på affären om de har nån billig.
De 150 kr ska räcka till.mjölk och bröd och lite annat tills den 23 så får ransonera

Har du mjöl hemma? Så kan det spara in lite brödutgifter med ett paket jäst och lite matfett. Pasta är ju en säker bukfylla, lite burktomater till sås och ev lite linser/bönor i för billigt protein.

Hade du bott i närheten så hade jag gärna bjussat från mina grönsaksförråd eller några matlådor, men det är lite svårt nu. Men med de ramarna så hade jag själv varit svårt frestad att testa lite dumpster diving om det finns möjlighet i närheten.
 
Lyckades äta frukost utan att skrika av smärta. Alltid nåt. Iofs åt jag svinäcklig äggröra med cremefraise och drack ljummet kaffe. Fyfan. Fick i mig hälften innan jag fick ngn form av kväljningar.
Sen ringde ungdomliga grannen i panik och skulle babbla om att hon blivit dumpad av sin snubbe (sker varje vecka) och på frågan om jag var hemma svarade jag ”nej”. Fick dåligt samvete light men orkar inte lägga halva dagen på att vara psykolog. Nu försöker jag vara extremt tyst 🤫 här hemma
Gör det ONT när du äter :eek::( ??
 
Har du mjöl hemma? Så kan det spara in lite brödutgifter med ett paket jäst och lite matfett. Pasta är ju en säker bukfylla, lite burktomater till sås och ev lite linser/bönor i för billigt protein.

Hade du bott i närheten så hade jag gärna bjussat från mina grönsaksförråd eller några matlådor, men det är lite svårt nu. Men med de ramarna så hade jag själv varit svårt frestad att testa lite dumpster diving om det finns möjlighet i närheten.
Har inte ens sett några containrar i närheten där det skulle vara möjligt.
Vi har en Ica en Alis livs, 2 pizzerior och en pub.
Vet faktiskt inte hur de gör med varor som gått ut
 
Packat klart och snart ska jag åka norrut, hoppas på att slippa tågstopp bara.
Välkommen till snöovädret :D

Har total noll koll på vad jag ska fixa för mat
Har inte så mycket på kontot så vet inte vad jag ska laga.
Har du broccoli hemma? Broccolisoppa?

Den här funkar även utan citronkrämen och skinkan kan du hoppa över också.
https://recept.allas.se/recept/kramig-broccolisoppa-med-skinka-recept/
 
Suck… tog med ett par handdukar jag inte använder hemma till killen, då hans grabbar gnällt på att handdukarna varit så hårda nu när han inte har råd att använda torktumlaren lika ofta som förut.

Mina handdukar är nyare och mjukare, och jag använder dom inte längre så tyckte det var perfekt.
Nä då duger inte dom för det är fel färg (en svart, en turkos och en ljusgrön). 🤦🏼‍♀️
Sa då att färgen inte spelar någon roll och att de går att använda ändå tills våren kommer och det finns mer pengar att köpa nya handdukar på.
Nä han tyckte de gamla handdukarna gick att använda å ändå köpa nya.

Här försöker jag va snäll när jag vet att elräkningen äter upp mycket av hans inkomst och hjälpa till med det jag kan.
Han är lite envis som Ove i filmen om Ove.
Får väl fråga grabbarna nästa gång de kommer, det är ändå de som ska använda handdukarna då deras är stenhårda. 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp