Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska till psykologen för första gången inom en timme. Blev ombokat förra månaden så nu har jag haft rikligt med tid att tänka på vad jag vill ta upp. Har ångest och är nervös, inte så ovanligt kanske… :meh:

Det var ju tur att psykologen hade näsdukar och jag var smart och tog vattenfast mascara. ;) Men psykologen var snäll och inte så farligt som jag trodde och nu är man slut i bollen!
 
Min man skickade mig precis ett klipp från när Phil Dunphy i Modern Family har knäckt koden att kvinnor inte vill få höra lösningar på sina problem, de vill bara bli hörda. Skrattade åt det eftersom detta är en återkommande diskussion i min relation, och jag fattar inte hur det kan vara så svårt att fatta? Min kollega var en idiot idag. Nej jag vill inte prata med personen. Nej jag vill inte prata med HR. Nej jag vill inte lösa min kollegas problem. Nej jag har inte ansvar för min kollegas beteende. NEJ JAG HAR INTE ENS ETT PROBLEM SOM JAG VILL LÖSA JAG VILLE VENTILERA EN HÄNDELSE OCH SEN SLÄPPA DET. Det kallas att bearbeta intryck och dela med sig av sin dag, sabla människa 😅
 
På väg hem igen, ligamentskadorna är tillbaka och så något i knäet :(
Får mata henne med extra morötter som förlåt för att jag inte kunde rida vettigt idag, har ju ridit islänningen när hon varit skadad men hon har mycket större gångarter.

Men är alltid roligt när veterinärerna säger att hon är fin och rör sig bra (även om hon var halt, det syntes inte i ridningen) :heart
 
Hemma efter ett frustrerande besök på ICA. Lämpade av en massa lådor - hur samlar man på sig så många? - och åkte sedan till ICA för att hämta min beställda sorbet. Ja förutom att den inte fanns, den har blivit beställd, den finns inte alls hos ICA:s centrala lager :banghead: Personen som beställde ska vara på plats imorgon så då blir det att trava dig igen.

Jag får verkligen hoppas att den är värd allt jagandet.
 
Lyckades ändra min tandhygienisttid till vecka 44. Tydligen fanns det tider om man mejlade, men inte en endaste tid om man försökte boka genom online-bokningen.... Mysko..... :cautious: Undrar om de vet om det. Det måste väl ändå vara något som är fel i systemet??

Det trevliga med att knata runt med hästen två gånger/dag är att Fitbit kallar mig "overachiever" till som tätt. Visserligen har jag mitt stegmål satt till endast 10000 steg - så det kanske inte betyder så himla mycket att jag når upp till den nivån.... :D Jag snittar nog 14-15000 steg nu, och det är ju hyfsat :up: !
 
Min man skickade mig precis ett klipp från när Phil Dunphy i Modern Family har knäckt koden att kvinnor inte vill få höra lösningar på sina problem, de vill bara bli hörda. Skrattade åt det eftersom detta är en återkommande diskussion i min relation, och jag fattar inte hur det kan vara så svårt att fatta? Min kollega var en idiot idag. Nej jag vill inte prata med personen. Nej jag vill inte prata med HR. Nej jag vill inte lösa min kollegas problem. Nej jag har inte ansvar för min kollegas beteende. NEJ JAG HAR INTE ENS ETT PROBLEM SOM JAG VILL LÖSA JAG VILLE VENTILERA EN HÄNDELSE OCH SEN SLÄPPA DET. Det kallas att bearbeta intryck och dela med sig av sin dag, sabla människa 😅
Insåg precis att jag är din man i denna story :o Stackars sambon :angel:
 
Trött efter en hel dags grupparbete, men nu är vi klara så här långt. Snark på slutet så spåra de ur lite som vanligt :angel:
Nu försöker jag läsa dramaboken och dricker te medan Morrhoppan springer fram och tillbaka ut på balkongen och sen in igen :p:D
 
Insåg precis att jag är din man i denna story :o Stackars sambon :angel:

Det är sjukt frustrerande :D Ibland finns det liksom syfte att konversera utan att identifiera problem som man hittar lösningar på, och så frågar han varför jag berättar en sak om jag inte vill ha förslag på lösningar. Ja du älskling..

1. Dela med mig av vad som händer i mitt liv med min livspartner
2. Ventilera nåt som bubblar i mig och behöver komma ut
3. Bearbeta en sak som hänt genom att sätta ord på det
4. Få mina känslor validerade (eller dementerade, det kan ju också behövas ibland)
5. Få input på FÖRHÅLLNINGSSÄTT (OBS EJ samma som att lösa ett problem)
6. Casual smalltalk som inte behöver betyda så mycket
8. Alla problem som går att identifiera i livet är inte mitt arbete att lösa hence listan ovan

Ändå så bara ”Har du testat…” 🤷‍♀️ Han skulle spara sig så mycket energi här i livet om han bara lärde sig följande tre fraser.

”Mhm!”
”Jaha!”
”Vad tänker du om det då?”

En bättre nyckel i livet än vart klitoris sitter 👌
 
Senast ändrad:
Igår njöt jag av att fixa pållans box helt ensam och ikväll när jag kom till stallet var det full aktivitet och härligt sorl; älskar kontrasterna 😍. Fick bli vilodag för pållan och sen hem och avrunda kvällen i soffan med älsklingen och kvällsmat; fruktsallad med turkisk yoghurt och mörk choklad 😋 och såg Halv åtta hos mig :).
 
Min man skickade mig precis ett klipp från när Phil Dunphy i Modern Family har knäckt koden att kvinnor inte vill få höra lösningar på sina problem, de vill bara bli hörda. Skrattade åt det eftersom detta är en återkommande diskussion i min relation, och jag fattar inte hur det kan vara så svårt att fatta? Min kollega var en idiot idag. Nej jag vill inte prata med personen. Nej jag vill inte prata med HR. Nej jag vill inte lösa min kollegas problem. Nej jag har inte ansvar för min kollegas beteende. NEJ JAG HAR INTE ENS ETT PROBLEM SOM JAG VILL LÖSA JAG VILLE VENTILERA EN HÄNDELSE OCH SEN SLÄPPA DET. Det kallas att bearbeta intryck och dela med sig av sin dag, sabla människa 😅
Även jag är sambon i din story 😂🙋‍♀️
 
97E9153B-AC5B-4D1D-AA16-DC64B61085BD.jpeg

Beställde middag, fick ett konstverk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 738
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 706
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 819
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp