Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har litet existensiell svacka. Gjorde grafer för en handfull variabler inom upplevd livskvalitet, från ungdomsår till nu i medelåldern, och det blev en litet nedslående visualisering.

Jag tänker att reflektion är första steget mot den förändring som kanske behövs, oavsett om det är trimning eller större. Även om risken är att man överskattar sånt som ligger långt tillbaka i tiden, när man glömt bort vad som var jobbigt då.
 
Är less på bilar. Min Ford var rätt tjurig i lördags när vi skulle iväg men efter lite övertalning så gick det bra och sen gick den som vanligt hela dagen.

Igår när jag skulle åka till jobbet så startar den, stannar direkt och jag får inte till det med gas/tomgång. På kvällen kör pappan till barnets gymnastik men den måste köras på högre varvtal på tomgång en stund innan det går.

Nu på morgonen är det samma visa igen, jag kommer till förskolan och där jag kan åka men det är lite "nära döden", har i dieselbooster och tankar fullt vid macken en dryg mil bort. Kommer inte iväg utan att köra tomgång två gånger på raken och sen tappar den dessutom kraften (den får inte bränsle är min upplevelse) mitt framför bussen :eek: Inte en felkod bjuder den på heller. Så nu har jag startat ett ärende hos återförsäljarens verkstad, som dock har problem med internet så jag hoppas att de får styr på det idag. Jag HATAR när saker inte fungerar som de ska och jag har inte riktigt mental energi för att hålla på med sånt här.
 
Känner mig smått förbannad som mjölkas på pengar när jag har en usel a-kassa när det ska betalas tillbaka till FK för VC gjort fel och till kommunen för arbetsgivaren gjorde fel; självklart är det jag som får städa upp, läxan är att man ska fan inte lita på att folk gör rätt för sig (!). Fördelen i att vara arbetsbefriad är ju att jag har fått en chans att börja ta mig på fötter igen sedan jag sa upp mig; borde gjort det innan det gick så här långt men vända mig ut och in för en sjuk arbetsplats gör jag aldrig om! Jag borde lärt mig en läxa vid min bilolycka att ett jobb aldrig någonsin är värd mer än livet, aldrig! En annan fördel är ju att det går åt mindre bränsle när bilen rullar till stan typ en gång/vecka, skulle knappt vara ekonomiskt försvarbart att jobba längre tack vare regeringen. Så, det har varit en omtumlande sommar på flera sätt men bland det bästa var att jag lämnade in min egna uppsägning i våras så jag äntligen blev fri ❤.
 
Väldigt osugen på jobb idag…har mitt hat-pass också som är 11:30-20:30. Man hinner inte göra något ordentligt innan jobbet förutom lite sovmorgon. Sen är det supersvårt med maten, lunchen ligger 15-16 och äter jag frukost hemma så är jag döhungrig kl 15. Brukar trycka i mig något innan jag åker till jobbet, men är verkligen inte hungrig då så måste tvinga i mig. Inte alltid man hinner smita iväg på en fikapaus eller så innan lunchtimmen heller.

Ja, ja, bara kämpa på. Ledig imorgon i alla fall så försöker tänka på det.
 
Jag arbetade hemifrån två dagar förra veckan och lämnade två mappar på mitt skrivbord till min kollega. En gul mapp med en klisterlapp på där det står TENTA I, och en röd mapp med en klisterlapp där det står TENTA II. Det är ALLT som finns på mitt skrivbord, det är i övrigt städat och tomt förutom en burk med pennor.

Fick nu från min kollega i Göteborg: "Hej, kollega X var inne hos dig förra veckan men hittade inte tentorna du lagt fram?"

Mitt jobb gör mig speachless ibland.
 
Nästan bara träffat bra läkare, men är ändå alltid lite nervös. Men hoppas på en höjning av abilifyn och att stanna här några dagar ska hjälpa. Gränspsykos så min vanliga läkare, men jag vet inte om jag håller med.
Oavsett så blir man ju lite nervös om det är en ny, när man är i ett lite känsligt läge (som man ju blir när det inte bara är en rutinuppföljning som sker en gång per år liksom). Och det låter väl kanske rimligt att det skulle hjälpa, om det blir som du tror/hoppas. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 738
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 705
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 818
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp