Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oavsett så blir man ju lite nervös om det är en ny, när man är i ett lite känsligt läge (som man ju blir när det inte bara är en rutinuppföljning som sker en gång per år liksom). Och det låter väl kanske rimligt att det skulle hjälpa, om det blir som du tror/hoppas. :)
Träffade en bra AT-läkare, så får nog träffa överläkaren imorgon. Men känns skönt att det gick bra iaf.
 
Äntligen en lugn stund. Vaknade i morse med ont i armbågen, den var ca dubbelt så stor och gick inte att böja alls. I med starka tabletter jag fick när jag bröt armbågen (är förövrigt samma armbåge, samma ställe på armbågen och känns exakt likadant minus frakturen)
Krångla sig igenom alla morgonbestyr, tog sjuhundra år längre än det brukar. Sen när jag kom till pendeln bestämde sig min hjärna för att köra den alltid lika charmiga "Men du.... låste du dörren? Tänk om du inte låste den? Tänk om någon öppnar dörren och katten smiter? Eller öppnar dörren och är psykopat och dödar katten? Tänk om... bara för att du inte går tillbaka nu och kollar, så kommer du hem och katten är död i sängen? Va? Kan du tänka dig?" :cautious::meh:

Jag gick tillbaka. Jag hade låst precis som alla andra gånger.

Kom försent till jobbet och iom att jag var själv på enheten var det bara att kasta av sig kläderna (aj som fan), dra igång ugnen och börja fixa frukost. Det ska skäras grönsaker och öppnas lock och bakas frallor. Skitkul med armbåge som är som en fotboll. Kollegorna vimsar förvirrat in och typ "Oj, oj det är nog inte klart..." och står sedan i vägen och frågar inte om de ska hjälpa när jag springer runt och fixar frukost. Till slut fick jag hjälp av två snälla själar.

Sedan möte där armbågen värkte så att jag mådde illa, tog jag med mig värktabletterna hemifrån? Nix. :banghead:

På schemat i dag står att röja undan i alla korridorer och flytta 7 bord, 34 stolar, 5 hurtsar och 8 hyllor från källaren till 3e våningen. Som tur är finns hiss men armbågen... Jag får behandla den som bruten och göra allt med andra armen. Det ska nog gå bra, men kommer ta sju svåra år.

Har lagt en påse med vatten i frysen och hoppas kunna använda den för att få ner svullnaden. Dumma armbåge :arghh:
 
Äntligen en lugn stund. Vaknade i morse med ont i armbågen, den var ca dubbelt så stor och gick inte att böja alls. I med starka tabletter jag fick när jag bröt armbågen (är förövrigt samma armbåge, samma ställe på armbågen och känns exakt likadant minus frakturen)
Krångla sig igenom alla morgonbestyr, tog sjuhundra år längre än det brukar. Sen när jag kom till pendeln bestämde sig min hjärna för att köra den alltid lika charmiga "Men du.... låste du dörren? Tänk om du inte låste den? Tänk om någon öppnar dörren och katten smiter? Eller öppnar dörren och är psykopat och dödar katten? Tänk om... bara för att du inte går tillbaka nu och kollar, så kommer du hem och katten är död i sängen? Va? Kan du tänka dig?" :cautious::meh:

Jag gick tillbaka. Jag hade låst precis som alla andra gånger.

Kom försent till jobbet och iom att jag var själv på enheten var det bara att kasta av sig kläderna (aj som fan), dra igång ugnen och börja fixa frukost. Det ska skäras grönsaker och öppnas lock och bakas frallor. Skitkul med armbåge som är som en fotboll. Kollegorna vimsar förvirrat in och typ "Oj, oj det är nog inte klart..." och står sedan i vägen och frågar inte om de ska hjälpa när jag springer runt och fixar frukost. Till slut fick jag hjälp av två snälla själar.

Sedan möte där armbågen värkte så att jag mådde illa, tog jag med mig värktabletterna hemifrån? Nix. :banghead:

På schemat i dag står att röja undan i alla korridorer och flytta 7 bord, 34 stolar, 5 hurtsar och 8 hyllor från källaren till 3e våningen. Som tur är finns hiss men armbågen... Jag får behandla den som bruten och göra allt med andra armen. Det ska nog gå bra, men kommer ta sju svåra år.

Har lagt en påse med vatten i frysen och hoppas kunna använda den för att få ner svullnaden. Dumma armbåge :arghh:
Hörrö. :meh:

Normala människor hade stannat hemma och vårdat armen. Inte gått väg för att bära och baxa på jobbet.

Ta hand om dig! :heart
 
Äntligen en lugn stund. Vaknade i morse med ont i armbågen, den var ca dubbelt så stor och gick inte att böja alls. I med starka tabletter jag fick när jag bröt armbågen (är förövrigt samma armbåge, samma ställe på armbågen och känns exakt likadant minus frakturen)
Krångla sig igenom alla morgonbestyr, tog sjuhundra år längre än det brukar. Sen när jag kom till pendeln bestämde sig min hjärna för att köra den alltid lika charmiga "Men du.... låste du dörren? Tänk om du inte låste den? Tänk om någon öppnar dörren och katten smiter? Eller öppnar dörren och är psykopat och dödar katten? Tänk om... bara för att du inte går tillbaka nu och kollar, så kommer du hem och katten är död i sängen? Va? Kan du tänka dig?" :cautious::meh:

Jag gick tillbaka. Jag hade låst precis som alla andra gånger.

Kom försent till jobbet och iom att jag var själv på enheten var det bara att kasta av sig kläderna (aj som fan), dra igång ugnen och börja fixa frukost. Det ska skäras grönsaker och öppnas lock och bakas frallor. Skitkul med armbåge som är som en fotboll. Kollegorna vimsar förvirrat in och typ "Oj, oj det är nog inte klart..." och står sedan i vägen och frågar inte om de ska hjälpa när jag springer runt och fixar frukost. Till slut fick jag hjälp av två snälla själar.

Sedan möte där armbågen värkte så att jag mådde illa, tog jag med mig värktabletterna hemifrån? Nix. :banghead:

På schemat i dag står att röja undan i alla korridorer och flytta 7 bord, 34 stolar, 5 hurtsar och 8 hyllor från källaren till 3e våningen. Som tur är finns hiss men armbågen... Jag får behandla den som bruten och göra allt med andra armen. Det ska nog gå bra, men kommer ta sju svåra år.

Har lagt en påse med vatten i frysen och hoppas kunna använda den för att få ner svullnaden. Dumma armbåge :arghh:
Vad gör du ens på jobbet???? <3
 
Äntligen en lugn stund. Vaknade i morse med ont i armbågen, den var ca dubbelt så stor och gick inte att böja alls. I med starka tabletter jag fick när jag bröt armbågen (är förövrigt samma armbåge, samma ställe på armbågen och känns exakt likadant minus frakturen)
Krångla sig igenom alla morgonbestyr, tog sjuhundra år längre än det brukar. Sen när jag kom till pendeln bestämde sig min hjärna för att köra den alltid lika charmiga "Men du.... låste du dörren? Tänk om du inte låste den? Tänk om någon öppnar dörren och katten smiter? Eller öppnar dörren och är psykopat och dödar katten? Tänk om... bara för att du inte går tillbaka nu och kollar, så kommer du hem och katten är död i sängen? Va? Kan du tänka dig?" :cautious::meh:

Jag gick tillbaka. Jag hade låst precis som alla andra gånger.

Kom försent till jobbet och iom att jag var själv på enheten var det bara att kasta av sig kläderna (aj som fan), dra igång ugnen och börja fixa frukost. Det ska skäras grönsaker och öppnas lock och bakas frallor. Skitkul med armbåge som är som en fotboll. Kollegorna vimsar förvirrat in och typ "Oj, oj det är nog inte klart..." och står sedan i vägen och frågar inte om de ska hjälpa när jag springer runt och fixar frukost. Till slut fick jag hjälp av två snälla själar.

Sedan möte där armbågen värkte så att jag mådde illa, tog jag med mig värktabletterna hemifrån? Nix. :banghead:

På schemat i dag står att röja undan i alla korridorer och flytta 7 bord, 34 stolar, 5 hurtsar och 8 hyllor från källaren till 3e våningen. Som tur är finns hiss men armbågen... Jag får behandla den som bruten och göra allt med andra armen. Det ska nog gå bra, men kommer ta sju svåra år.

Har lagt en påse med vatten i frysen och hoppas kunna använda den för att få ner svullnaden. Dumma armbåge :arghh:

Öh... du vet att det finns något som heter sjukskrivning eller hur?! Du ska faktiskt inte vara på jobbet när du har så pass ont :heart
 
Hörrö. :meh:

Normala människor hade stannat hemma och vårdat armen. Inte gått väg för att bära och baxa på jobbet.

Ta hand om dig! :heart
Jag är inte normal :angel:
I bland blir jag lite arg på mig själv för att jag ställer upp så förbaskat hela tiden. :cautious:

Men jag har taggat ner lite nu (och blivit arg på mig själv) och smsat chefen som är på möte om hur jag ska lösa baxandet för det kan ju vara så att det gör för ont/blir för krångligt att lösa med en arm. Är helt övertygad om att jag kan lösa det med en arm, men som sagt precis allt annat blir ju lidande och det kommer ta sju svåra år.

Lovar ta hand om mig :heart
 
Jag är lite sjuk och orkar inte genomföra några stordåd på jobbet. Så tacksam över att kunna jobba hemifrån dock! Kan planera och prata lite i telefon i alla fall. Men vädret är så sjukt fint, klarblå himmel och ingen blåst, det hade varit trevligt att orka gå på lunchpromenad. Tror att det ska vara snöstorm imorgon. :meh: jag hoppas att sambon orkar byta däck åt mig ikväll!
 
Blivit beordrad av chefen att ta från kassan och gå ner och köpa värktabletter, sån där gel, och vad jag nu kan tänkas behöva för att fixa min armbåge. Samt att inte stressa och att det inte gör något om jag kommer lite senare tillbaka från lunchen.

Armbågen känns lite bättre nu när jag kylt bort svullnaden, nu suktar jag mest efter värktabletter.

Efter lunch skulle vi hjälpas åt att flytta grejerna. Fick veta att chefen tydligen är ihop med en föredetta hästmänniska och han suckade åt mig och typ "alltså, jag vet ju hur ni är. Men jag fattar inte hur du inte kan tycka att det är ett problem att flytta möbler med bara en arm?" :D 🤷‍♀️ :angel:

Mot apoteket! 🚀
 
Hahaha! Det är seminarie om typ en kvart, vi ska ha gruppdiskussioner. Min röst höll knappt för att avsluta ett av två abonnemang hos Tele2. :rofl: Får se om min medverkan räknas ändå...

Verkstaden har inte hört av sig ännu men jag mailade också till "min" serviceman. Får se hur bilen beter sig imorgon (oavsett så måste den ju in och det skulle passa bra om jag kunde lämna på fredag morgon eller måndag morgon när jag inte jobbar...)
 
Jag har sovit nästan hela förmiddagen och dricker nu kaffe + äter ostmacka värmd i ugnen :d Ska ha videosamtal med en läkare om 2 timmar för ett sjukintyg, känns lite läskigt. Den enda tidigare gång jag behövt dag 8-intyg så blev jag anklagad för att vilja skolka eftersom jag inte hade feber men jag mådde skit med flera andra symtom och läraren vägrade ha mig på lektion för jag var verkligen dunderförkyld. Nu har jag en annan, riktigt bra vårdcentral så lär inte få det hemska bemötandet jag fick då men det sitter i lite.
 
Jag skippade bytet idag och tar det imorgon (jag åker till en drive-in). Det kändes som onödigt att åka idag när det inte var någon brådska.
Jag väntar ett tag till. ska inte åka norrut och de lovar runt 10 grader i halvannan vecka framåt. Enda dippen är natten mellan lördag och söndag. Annars är det bara rejäla plusgrader.
(och jag som tänkte att jag skulle slippa plocka svamp...)

Har däcken på hotell och det brukar itne vara så svårt att få tider för skifte om man kan komma vilka tider som helst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 704
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 818
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp