Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är sjukt frustrerande :D Ibland finns det liksom syfte att konversera utan att identifiera problem som man hittar lösningar på, och så frågar han varför jag berättar en sak om jag inte vill ha förslag på lösningar. Ja du älskling..

1. Dela med mig av vad som händer i mitt liv med min livspartner
2. Ventilera nåt som bubblar i mig och behöver komma ut
3. Bearbeta en sak som hänt genom att sätta ord på det
4. Få mina känslor validerade (eller dementerade, det kan ju också behövas ibland)
5. Få input på FÖRHÅLLNINGSSÄTT (OBS EJ samma som att lösa ett problem)
6. Casual smalltalk som inte behöver betyda så mycket
8. Alla problem som går att identifiera i livet är inte mitt arbete att lösa hence listan ovan

Ändå så bara ”Har du testat…” 🤷‍♀️ Han skulle spara sig så mycket energi här i livet om han bara lärde sig följande tre fraser.

”Mhm!”
”Jaha!”
”Vad tänker du om det då?”

En bättre nyckel i livet än vart klitoris sitter 👌

Men jaaaaa!! Försökte inpränta i exet att man inte alltid behöver LÖSA det jag pratar om, i över fyra år.
Helt utan framgång 😂

Tänker att man iaf kan få frågan, "vill du ha lösningar eller stöd?" :rofl:
 
Det är sjukt frustrerande :D Ibland finns det liksom syfte att konversera utan att identifiera problem som man hittar lösningar på, och så frågar han varför jag berättar en sak om jag inte vill ha förslag på lösningar. Ja du älskling..

1. Dela med mig av vad som händer i mitt liv med min livspartner
2. Ventilera nåt som bubblar i mig och behöver komma ut
3. Bearbeta en sak som hänt genom att sätta ord på det
4. Få mina känslor validerade (eller dementerade, det kan ju också behövas ibland)
5. Få input på FÖRHÅLLNINGSSÄTT (OBS EJ samma som att lösa ett problem)
6. Casual smalltalk som inte behöver betyda så mycket
8. Alla problem som går att identifiera i livet är inte mitt arbete att lösa hence listan ovan

Ändå så bara ”Har du testat…” 🤷‍♀️ Han skulle spara sig så mycket energi här i livet om han bara lärde sig följande tre fraser.

”Mhm!”
”Jaha!”
”Vad tänker du om det då?”

En bättre nyckel i livet än vart klitoris sitter 👌
Du Kan börja eller sluta meningen med att detta är något du bara vill ventilera, ingen åtgärd behövs. eller något.
Vi män är ofta alldeles för lösningsorienterade.
 
Hittade en vas till @Asko :D

8C4ED311-DB74-4C82-8029-400802D4C9B9.webp
 
Skulle hämta ut lite paket jag köpt till sambo som fyller år. I ett paket skulle det vara en lampa lite större än A4-pappret jag lagt på lådan.
Vem i helsike har ett ögonmått så slår t.o.m. mitt rejält dubbelt låghalta ögonmått?🙄😂
Känns ju som de borde ha iaf ngt mindre lådor.
Var sjukt glad att jag:
A. Åkte bil och inte skulle släpa det där, mat och 2 till paket typ på bussen.
B. Att bilen var så pass tom att lådan precis fick plats i bakluckan IOM bur med valpar i bilen också. Plus mat och övriga paket. 😅
22F8B20F-A549-450B-8BAB-06A08CA348FA.webp
 
Det har varit fantastiskt vader i dag. Solen skiner och 18*C officiellt ... men om man satt i la var det over 20*C.

Har uppe har alla dille pa "hanging baskets" och aven jag. :p

Den pa verandan ser fortfarande ut sa har

Visa bifogad fil 78320

Oh ... och det ar aluminium "wrap" pa moblerna da grannarnas katter (det bor 10 katter i husen precis runt vart O_o) annars anvander vara ute mobler bade som sovplats och klovassnings stalle.:cautious: Nu haller de sig dock undan ... lattlurade kan man tycka:p
 
Vaknade 25 minuter för sent, kommer ändå komma i tid till jobbet verkar det som, men åt frukost så snabbt att jag nu måste sitta still i alla fall någon sekund för att inte magen ska sprängas... JAG VILL HA HELG!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 738
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 705
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 818
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp