Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett ryck och började måla om i lilla toan. Använder färg som blivit över från sovrummet. Verkligen behövligt! Ganska sunkigt innan. Oavsett hur noga jag städar där så släpper aldrig skiten från färgen som var där. Tänker att det går nog snabbare att helt sonika bara måla om med annan mindre hemsk färg.
Och trots bara ett lager hittills känns det verkligen som ett lyft redan!
Varför har jag väntat så länge med detta projekt :crazy:
 
Ligger i sängen. Har ikväll gjort linsgryta för första gången på länge, och doppat riskakor i smält choklad. Massor av gott och det känns faktiskt bra att ha pysslat lite med ätbara ting i köket. Tänker alltid att jag avskyr matlagning, och visst, det är inte kul, men det är skönt att veta att det finns bra mat i kylen imorgon när jag ska ha lunch och skönt att tänka på hur mycket billigare det är med tex linsgryta jämfört med färdig mat från affär. Gäller bara att komma ihåg det här nu, så kanske matvanorna kan bli något bättre framöver (det har blivit sinnessjuka mängder "skräpmat" senaste tiden vilket absolut påverkar måendet).

Gäller bara att lyckas somna nu. Ska upp tidigt imorgon och är fruktansvärt opepp...
 
Varit och firat min mormor, rörigt som vanligt med släkten. Var en liten människa med också som ville leka, jag fick med min kusin och så gick vi runt huset några varv med den lille bakom som jagade. Blev väl lite mobbing av den lille människan, både jag eller min kusin är ganska korta men vi kan ju jogga på i vanligt tempo när den springer så fort den kan :laugh:

Sen blev den sur för att vi inte ville leka kasta nalle 🤷‍♂️
 
I dag har Tate och jag stadat upp utomhus. Han hade spritt ut over 20 leksaker (nastan bollformade hardgummi grejor som kongs ungefar.) Jag tog in alla i tvattstugan's ho och skurade dem med en borste och diskmedel ... under tiden stod Tate och tittade pa med oronen i V-form, som en gammaldags tv antenn, svansen hangande och mycket ledsna ogon men en liten, liten gnall da och da.
Han sag precis ut som min tva-aring for manga ar sedan nar jag tvattade hans favorit mjukis djur och han stod med handen pa tvattmaskinen's fonster och pratade lugnande med sin leksak. :heart

Nu nar nastan alla leksaker ar innomhus igen har vi dock nasta steg i det hela ... det ligger leksaker OVERALLT 😖 och de ar inte alls kul att trampa pa. Han GILLAR att ha dem utspridda ... han far hamta och jag lagger i korgen, Jatte kul tycker han och mycket berom ocksa. Sa fort vi ar klara lagger han ut dem igen. En i taget tills han har tackt mitt kontor, hallen, TV rummet och en del av vardagsrummet.😳 Tur han ar min "bestest buddy". :p
 
Seeeeegt! Hann bara somna någon dryg timme så vaknade jag igen och fullmånen lyste rakt in i sovrummet, sen var det bara att lämna den sköna sängen när sambon åkte till jobbet för att hålla brasan igång; är ju 5 minusgrader ute ! 🙃. God morgon!
 
Märks att restriktionerna har släppts. Inom ett par veckor har jag fått kallelse till cellprov, mammografi OCH tandhygienist. Nu försöker jag hitta en tid där jag kan kombinera cellprov och mammografi, för det är ändå nästan 5 mil att köra..... Men det verkar vara smått omöjligt - hittills i alla fall.... Tandhygienisten försöker jag boka om till vecka 44 (när jag har höstlov) men hur jag än söker så finns det inte en enda ledig tid i någon vecka överhuvudtaget..... :meh:
 
6E47F9BD-EBDB-4C9D-888F-40AAB6E00D2D.jpeg


Bland det sannaste jag läst så länge.
 
Jag har massor med träningsvärk i armarna. Tyvärr även massor med huvudvärk.
I dag är vi två man kort på min enhet, och då är vi redan en man kort eftersom vi försöker anställa någon.

Så här sitter jag ensam och ska alltså försöka ro ihop en konferens, jag ska flytta möbler/skruva ihop möbler vid 7 klockslag i dag, jag ska sitta i reception och i utlåningen samtidigt, ska på ett möte och ska ta emot 3 leveranser under dagen, en lampa behöver bytas och så är det stopp på en toalett. Allt med huvudvärk deluxe. Kul dag :arghh:
Har smsat min chef och frågat hur jag ska göra med receptionen. Egentligen får jag inte lämna den när den är öppen, men kommer ju vara så illa tvungen vid många tillfällen i dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 738
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 706
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 819
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp