Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte att lite löshoppning/ett fåtal språng skulle vara en lämplig aktivitet efter 3 dygns vila efter vaccination som rekommenderat menä jag tänkte inte på den lilla detaljen att pållan ju bockar och kastar sig som en toka så hon andades ju ordentligt häftigt I flankerna, den hästen....,🤷‍♀️ slö fjordhäst?!? Snarare rodeofjording 🤣.
 
IMG_20211016_104702.webp

Jag har börjat gräva upp mina dahlior idag. :cautious: :laugh:
 
Lite överdriven regel kanske, men samtidigt är säkerhet väldigt viktigt runt så stora fordon.

Fast alla rälsar låter inte alls så mycket. I Det beror mycket på skicket på rälsen/hur skarvarna är gjorda mm.
Och ja, det finns i Sverige i alla fall ganska strikta regler för hur det ska tutas och var/när. En lokförare här vet säkerligen väldigt väl hur väl de hörs och tutar inte i onödan. Hörs ordentligt inne i hytten också såvitt jag minns.
Låter inte direkt rimligt att man är förbjuden (kan bli bötfälld?) om man kör när man anar ljudet av ett tåg långt bort.
Vem är överdomare när böter då ska ges? Människor hör ju olika bra tänker jag?

Hur reglerna för själva framförandet av tågfordon är USA har jag tyvärr inte insyn i, men gissningsvis finns ett strikt regelverk för hastigheter och ljudsignal även där.

nej man kan inte bli botfalld for att man kor over korsningen innan ljus och ljud signalerna har satt igang.
 
Hög igenkänning.

En del medicinförpackningar är verkligen inbrottssäkra. Allt från morakniv, polygrip till skruvmejsel har använts för att ta sig in i de besvärligaste :up:
Jag tänker att det är ju bara att följa instruktionerna. :) Jag har två mediciner med barnskydd, det är inga problem att öppna dem.
På den ena ska man trycka på locket och vrida samtidigt, på den andra ska en pil på burken möta en pil på locket och sen är det bara att flippa upp locket.
 
Jag tänker att det är ju bara att följa instruktionerna. :) Jag har två mediciner med barnskydd, det är inga problem att öppna dem.
På den ena ska man trycka på locket och vrida samtidigt, på den andra ska en pil på burken möta en pil på locket och sen är det bara att flippa upp locket.
Det förutsätter att man har kraft nog i fingrarna för at kunna göra det. Just de där locken man ska"flippa upp" locket på krävs det en hel del kraft för. Det är framförallt dem jag behöver verktyg till.

En del tryck-och-vrid korkar är också halvt hopplösa. Och vissa blisterkartor med pyttesmå piller ska vi bara inte prata om....
 
Det förutsätter att man har kraft nog i fingrarna för at kunna göra det. Just de där locken man ska"flippa upp" locket på krävs det en hel del kraft för. Det är framförallt dem jag behöver verktyg till.

En del tryck-och-vrid korkar är också halvt hopplösa. Och vissa blisterkartor med pyttesmå piller ska vi bara inte prata om....
Jag tycker mest det är märkligt att levaxinet är så inihelsike svårt att få upp, men Alvedon, paraflex, lergigan och andra tabletter jag har i blister kan vara värre om barn får tag i det
 
Tog äntligen tag i saken och sade upp mitt medrytteri. Vår hästsyn är miiiiiiil ifrån varandra och sedan jag hörde att hen snackat ner min insats till gemensamma vänner när jag hjälpt till en massa extra så kände jag bara "nej, vet du vad". Jag får hem egen häst till våren och jag är hellre hästlös tills dess än står ut med stressen detta ger mig.

*Skålar med cider mot buke*
 
Det var meningen att jag skulle åka till Ikea och köpa bokhylla i dag men det verkar vara brist på massa grejer där. Blev besviken och tjurade lite, men tog mig sedan i kragen och drog med mig pappa till ett slott för att springa i solen :up: blev en härlig runda.

Sen åt vi god mat ihop och lyssnade på massa bra musik en timme eller två.

Nu hemma igen och har bokat in mig på en gruppträning på sats. Är tydligen på någon väntlista? Fattar noll men tror det är som en reservlista kanske.
Oavsett tänkte jag gå dit i morgon och reka. Är sinnessjukt nervös, helt i onödan.
Tycker det är trist att jag har fått det här personlighetsdraget att om jag inte kan/vet allt från början är tröskeln till att testa något nytt skyhög?
Var dock värre när jag var liten, till exempel tog det mig 2 veckor av observation när kompisarna hoppade hopprep för att jag ens skulle våga ta i ett hopprep, sen var jag tvungen att gömma mig i skogen och hoppa tills jag tänkte att jag var presentabel nog att hoppa bland folk
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 746
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 711
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 820
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp