Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite överdriven regel kanske, men samtidigt är säkerhet väldigt viktigt runt så stora fordon.
Fast alla rälsar låter inte alls så mycket. I Det beror mycket på skicket på rälsen/hur skarvarna är gjorda mm.
Och ja, det finns i Sverige i alla fall ganska strikta regler för hur det ska tutas och var/när. En lokförare här vet säkerligen väldigt väl hur väl de hörs och tutar inte i onödan. Hörs ordentligt inne i hytten också såvitt jag minns.
Låter inte direkt rimligt att man är förbjuden (kan bli bötfälld?) om man kör när man anar ljudet av ett tåg långt bort.
Vem är överdomare när böter då ska ges? Människor hör ju olika bra tänker jag?
Hur reglerna för själva framförandet av tågfordon är USA har jag tyvärr inte insyn i, men gissningsvis finns ett strikt regelverk för hastigheter och ljudsignal även där.
Jasså så pass lokaltÄr på ett regnigt Kolmården. SMHI hade fel igår. Bah. Visa bifogad fil 78209
Oj så pass!Visa bifogad fil 78220
Jag har börjat gräva upp mina dahlior idag.
Jag tänker att det är ju bara att följa instruktionerna. Jag har två mediciner med barnskydd, det är inga problem att öppna dem.Hög igenkänning.
En del medicinförpackningar är verkligen inbrottssäkra. Allt från morakniv, polygrip till skruvmejsel har använts för att ta sig in i de besvärligaste
Det förutsätter att man har kraft nog i fingrarna för at kunna göra det. Just de där locken man ska"flippa upp" locket på krävs det en hel del kraft för. Det är framförallt dem jag behöver verktyg till.Jag tänker att det är ju bara att följa instruktionerna. Jag har två mediciner med barnskydd, det är inga problem att öppna dem.
På den ena ska man trycka på locket och vrida samtidigt, på den andra ska en pil på burken möta en pil på locket och sen är det bara att flippa upp locket.
Jag tycker mest det är märkligt att levaxinet är så inihelsike svårt att få upp, men Alvedon, paraflex, lergigan och andra tabletter jag har i blister kan vara värre om barn får tag i detDet förutsätter att man har kraft nog i fingrarna för at kunna göra det. Just de där locken man ska"flippa upp" locket på krävs det en hel del kraft för. Det är framförallt dem jag behöver verktyg till.
En del tryck-och-vrid korkar är också halvt hopplösa. Och vissa blisterkartor med pyttesmå piller ska vi bara inte prata om....
Polismymdigheten har nyligen lanserat sin etjänst för begäran ur registret tror jag så go nutsIntervjun gick bra!
Måste bara lösa det med referenser och utdrag ur belastningsregistret igen..
Nu väntar jag på att läkaren ska ringa.
Ja det tror jag medPolisstyrelsen har nyligen lanserat sin etjänst för begäran ur registret tror jag så go nuts
Det är verkligen otroligt gott Kan tipsa om att Garant har färsk mezzaluna fylld med tryffel och svamp om man vill fixa en snabbvariant!