Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridit islänningen och borstat genomlerig studsboll som skulle ha täcke på sig :cautious:. Lite spännande att hantera henne nu när hon inte blir riden (veterinärbesök på måndag).

Nu iväg till provridning på en shettis (ska alltså sälja honom) :)
 
Är på ett regnigt Kolmården. SMHI hade fel igår. Bah. C6BBE857-AF44-409A-A1A2-C155D8F67AF5.webp
 
Har I min stad gar en jarvag igenom ena “kanten” (ostra) av staden. @Linta jag tanker pa dig varje gang jag hor taget tuta. Det gar 3-5 godstag per dygn har, vissa ar 4 km langa och da de gar myyyycket sakta (kanske 5-10 km/hrs om jag inte ar helt felunderrattad) genom stan… hysteriskt tutande hela Tilden. :cautious:
Nar man kor “kansligt cargo” som en skolbuss, eller gas, eller bensin, etc 😶 maste man stanna fore varje jarnvags overgang, oppna fonstret, oppna dorren, stanga av knappen som “dodar “ allt extra ljud i bussen … och LYSSNA😐
Det minsta tut eller “chugs-chugga” och man kan inte fortsatta. 😖 Jag brukar undra om ni lokforare inser hur langt man hor er tuta, eller “chugs-chugg” fran ralsen.:banghead: For dar kan man bli staende forever… innan bommar gar ner och ljusen borjar blinks. Jag vet att ni inte bestammer, men “darn it” jag vill ha nagon att hata … bara lite… just da och dar.:arghh:
Stackare vilken dryg process! Stanna och lyssna låter både lite godtyckligt och lite gammaldags, det hade väl varit rimligare och enklare med typ radio/telefonkontakt med den som styr trafiken eller nåt sånt. :laugh: blir helt kallsvettig när jag tänker på era godståg :nailbiting: det jag kör är en fis i rymden i jämförelse, mitt längdrekord är liksom 647 meter och då var det inte med två lager containrar kan jag lova 😂 Det kan dåna rätt bra i hytten när man tutar så generellt gör man det bara när man måste. Vet inte hur det funkar med ljudsignalering där borta(vi har skyltar som bokstavligen betyder ”tuta här”) men har fattat att lokförarna är personligt ansvariga för ganska mycket på ett helt annat sätt än vi är, så kan tänka mig att man hellre tutar för mycket än för lite :p
 
Åh, kära nån, vad mycket folk det var ute idag.... Jag som trodde att det skulle vara lugnt i mataffärerna vid halv-två-tiden en lördagseftermiddag. Jag hade FEL.... O_o Tur att jag inte hade något ärende till IKEA bara. Deras parkering var smockfull, och spillde över på Willys och Lidl. Och det är tydligt att den utländska turismen har kommit igång igen....
 
Gjort alla måsten för idag! :up: Ska ta en skön dusch efter jogg i höstsolen, värma tryffelpasta till sen lördagslunch och slappa i soffan resten av dagen tills jag ska ut på restaurang ikväll. :love:

Allt låter härligt men alltså, tryffelpasta! :love: Och så lustigt att läsa det nu för jag snubblade precis över en bild i telefonen från ett tillfälle med ljuvlig tryffelpasta på tallriken, och blev ofantligt sugen på just det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 749
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 711
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 823
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp