Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev klar i stallet för idag för en stund sedan 😊. Om det var fint ridväder igår så var det inget emot idag! Stooora solen och lite otäckt skarp med så jag fick ont i ögonen och huvudet...Men den färgade sjön underbart blå och glittrade så härligt 😍. Nu är det hög tid att göra panacottor och städa av lite! Kom på att jag hade räknat med för lite grädde så mamma köpte med extra; fasters gullunge som älskar panacotta vill ju säkert ha en egen portion 🥰.
 
Tyvärr blev det ingen ridtur på lunchen idag för jag var med dottern och kollade upp hennes nageltrång. Så det får bli skrittarbete nere på ridbanan istället sen efter middagen :)
Snart jobbat klart för den här veckan och familjen är inte hemma förrän närmare kl 17. Funderar på att ta en liten promenad innan dom kommer och det är dags att göra tacos faktiskt.
 
Lite kaosartat idag, jag upptäckte som sagt att mitt id-kort går ut den 18. Bokat tid till idag 20 över fyra. Började bra med att jag inte hittade min sminknecessär (den lågt prydligt i badrumsskåpet, dvs det logiska stället upptäckte jag nu. Springer till bussen - som är en halvtimme försenad - väntar på tvärbanan medan klockan tickar på. Hoppar på tvärbanan åt fel håll - när jag är stressad så hamnar jag på minus lokal och logistiksinne. Hoppar av, nu är klockan fem över. Ringer i panik det enda numret till polisen 11414 och frågar om man kan kontakta polisstationen i Globen. Naturligtvis inte, vilket en rationell person fattar.

Funderar på att avboka men då sitter jag redan på tvärbanan. Äsch jag försöker. Kommer fram, springer som en galning genom hela Globen mall som just då känns oändlig. Är där 16:21. Kallas in medan jag fortfarande flåsar som en flodhäst och svettig och osminkad. Yay. De tar fotot, jag ser ut som Frankensteins galna moster och kommer så att se ut i fem år. Men jag hann och nu är id-kort beställt och betalat så förhoppningsvis kan jag hämta ut det inom en vecka och innan mitt gamla id går ut. :D

På vägen hem så funderade jag över varför vi fortfarande flaggar för att en kung var nere på kontinenten och slog ihjäl en massa katoliker innan han gick vilse i dimman och dog.
 
Varit och slängt lite skräp och köpt 2 kg talg till småpippisarna + nästan 20 liter Tropicanajuice till mig. Blev så otroligt badsugen när jag åkte för att slänga skräpet, funderar på att ta ett dopp i morgon efter att jag klippt gräset. Jag lär garanterat slippa trängsel på bryggan. :laugh:
 
Det var VIDRIGT inne på systemet idag.... Jag var på vippen att vända i dörren, men tänkte väl ändå att folk skulle bete sig, speciellt som restriktionerna har skärpts.... NÄPP :banghead: ! Folk som susar om bakifrån jättenära, som går emellan de som köar, osv. Jag hade nästan panik innan jag hade lyckats betala och komma UT..... Jag skippar nog systemet hädanefter, eller försöker ta mig dit en måndag! Dålig planering av mig, det erkänner jag. Men så brukar det inte vara en helt vanlig fredag strax innan kl 16.

Och utanför stod det tre personer. När jag kom gående närmade den ena sig och undrade om jag "kom där nere ifrån nyss". "Jaaaa", tyckte jag. "Kan jag få ställa en fråga?" Han skrattade lite åt mitt sura "nej, tack!". Men vad sjutton? Ingen aning om de var elever, från tidningen, ville sälja något, eller vad. Men FATTAR man inte att det inte är läge just nu att "hoppa på" folk på gatan :confused:???
 
Mår lite bättre nu på eftermiddagen. Var uppe på närmsta köpcentret och spenderade alldeles för mycket pengar på saker jag i och försig behöver.. Men kände att jag behövde skämma bort mig lite.
I morgon är det dags för ett digitalt event, så köpte lite till det för att kunna ha det lite mysigt här hemma.
 
Varit och slängt lite skräp och köpt 2 kg talg till småpippisarna + nästan 20 liter Tropicanajuice till mig. Blev så otroligt badsugen när jag åkte för att slänga skräpet, funderar på att ta ett dopp i morgon efter att jag klippt gräset. Jag lär garanterat slippa trängsel på bryggan. :laugh:
Haha läste fel TVÅ gånger :crazy:
Småpappisarna och bara va 🧐😂
 
Det var VIDRIGT inne på systemet idag.... Jag var på vippen att vända i dörren, men tänkte väl ändå att folk skulle bete sig, speciellt som restriktionerna har skärpts.... NÄPP :banghead: ! Folk som susar om bakifrån jättenära, som går emellan de som köar, osv. Jag hade nästan panik innan jag hade lyckats betala och komma UT..... Jag skippar nog systemet hädanefter, eller försöker ta mig dit en måndag! Dålig planering av mig, det erkänner jag. Men så brukar det inte vara en helt vanlig fredag strax innan kl 16.

Och utanför stod det tre personer. När jag kom gående närmade den ena sig och undrade om jag "kom där nere ifrån nyss". "Jaaaa", tyckte jag. "Kan jag få ställa en fråga?" Han skrattade lite åt mitt sura "nej, tack!". Men vad sjutton? Ingen aning om de var elever, från tidningen, ville sälja något, eller vad. Men FATTAR man inte att det inte är läge just nu att "hoppa på" folk på gatan :confused:???

Folk, folk och folk.
033A8D0B-FC98-40B0-8379-96AE27BC7473.webp


(Den här har ju cirkulerat ett tag men känns så klockren på nått sätt :D)
 
Gjorde min fjärde provtagning för covid idag. Är inte sjuk själv denna gång utan det är smittspårning. Jätteroligt samtal att få fredag eftermiddag: "Hej! Du ska provtas asap och sen isolera dig i väntan på provsvar." Det var den helgen liksom.

Är symptomfri själv. Och godissugen som tusan! Men min vän, infektionsläkarens, röst ekar i huvudet: "Gör din plikt och var den bästa människa du kan vara." Så jag isolerar mig lydigt med min tekopp och en bok.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 514
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 997
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 723
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp