Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hurra det regnar!

Det har mullrat i fjärran ett bra tag - vilket fått hunden att ligga och gruffa. Men nu skvätter det. Högst behövligt eftersom allt slokar här.
Det är svart och muller som är på väg hitåt, lite olyckligt när vi har ett fönster som krånglar och maken var tvungen att sticka iväg på ett annat ärende. Men han borde snart vara hemma så vi kan hjälpas åt.
 
Klockan är tio sovdags och jag kom precis på att jag inte har någon matlåda till imorgon. Igen. Hade ingen idag heller. Inget bröd, så kan inte göra macka. Får väl köpa nåt på Ica, typ en tråkig macka. De har inte så jättestort utbud av vegansk färdigmat..
 
Har just gjort det dyra men nödvändiga köpet av ett skydd till bäddmadrassen och sängkappa. Nödvändiga om jag inte vill förstöra min nya säng så snart som möjligt iallafall :grin:

Köpte sedan istället det billigare men godare :d syrensaft, blåklintsaft (kände mig tvungen att prova denna som hedersöstgöte), hjortroniste, rosenmarmelad och björnbärsmarmelad 😍 Jag har inte så mycket plats i kylskåpet men två små burkar marmelad får nog plats någonstans :D
 
Ibland när jag skriver scener i boken kan jag bli helt tagen av känslorna som väller fram "genom fingrarna". Jag antar att man kanske under vissa stunder av "flow" hämtar inspiration från upplevelser och erfarenheter som man inte ens visste att man hade/saker som man har förträngt. Kan det vara så....?

(Ja, DET blev flummigt men det var attans svårt att förklara :crazy: ....)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 386
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 148
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp