Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens dumma fråga: Är det normalt/vanligt att magen blir synligt större när man ätit (och då också tillbaka till utgångsläget när det man ätit passerat)?
Ja, gud ja. Skulle jag mäta min mage före och efter måltid skulle det nog skilja rätt mycket. Och det beror på vad man äter också. :) min går nog inte riktigt tillbaka till utgångsläget förrän morgonen efter tror jag dock.
 
När man ringer och den i andra luren svarar typ med skogshuggarröst De e Roffe! (Fiktivt namn)

Och sen frågar om mer info om man får svar liknande ”nä det går nog inte men skriv mail!”
Och när frågan på vad mailadressen heter så ”ah men kolla hemsidan den heter www. Halvtord vafan det nu va”

Okeeej 😂👍
Lyckades hitta rätt mailadress tillslut iaf 😅
 
Kusin skrev vid 21 igår att hon va sugen på pizza o mosters sambo redan hunnit dricka vin, meeen nej tack- jag skulle precis lägga mig då! nix nix. råkade försova mig imorse, hade bara 15-20 min o så dimma på det, meeen jag var effektiv utan att titta på klockan (för det stjälper ju mer än hjälper! ) samt nyss när jag fyllde vattenkannan för att vattna blommorna ute kom jag på mig själv med att jag tänkte plocka ur diskmaskinen samtidigt. Men nej! EN sak i taget! Man får lov att vara konsekvent....!
jkW_VfggDwd.png
 
Dagens dumma fråga 2: Vad svarar man när det ringer i telefonen?

Jag får typ aldrig samtal och undviker att prata i telefon så mycket som möjligt pga telefonfobi. De få samtalen jag får är från mamma eller pappa så då är det mest "hej, ville du något?" eller "hej, vad vill du?". Men jag fattar ju att det inte är så man säger om en okänd person ringer, eller? :confused: :o

Och på samma spår, om jag tex skulle ringa vårdcentralen, när presenterar jag mig? Jag fattar ju att de behöver mitt personnummer men jag känner mig alltid som en idiot. När de svarar, ska jag direkt säga typ "hej jag heter X och mitt personnummer är Y, jag vill ha hjälp med Z"?

Förkortning på frågeställningen: Finns det outtalade telefon-vett regler jag borde veta om? :rofl:
 
Dagens dumma fråga 2: Vad svarar man när det ringer i telefonen?

Jag får typ aldrig samtal och undviker att prata i telefon så mycket som möjligt pga telefonfobi. De få samtalen jag får är från mamma eller pappa så då är det mest "hej, ville du något?" eller "hej, vad vill du?". Men jag fattar ju att det inte är så man säger om en okänd person ringer, eller? :confused: :o

Och på samma spår, om jag tex skulle ringa vårdcentralen, när presenterar jag mig? Jag fattar ju att de behöver mitt personnummer men jag känner mig alltid som en idiot. När de svarar, ska jag direkt säga typ "hej jag heter X och mitt personnummer är Y, jag vill ha hjälp med Z"?

Förkortning på frågeställningen: Finns det outtalade telefon-vett regler jag borde veta om? :rofl:
Jag svarar ”ja det är Snowball”
På jobbet svarar jag ibland ”japp” om jag vet vem som ringer mig
Nuförtiden ringer väl nästan alltid VC upp?
 
Dagens dumma fråga 2: Vad svarar man när det ringer i telefonen?

Jag får typ aldrig samtal och undviker att prata i telefon så mycket som möjligt pga telefonfobi. De få samtalen jag får är från mamma eller pappa så då är det mest "hej, ville du något?" eller "hej, vad vill du?". Men jag fattar ju att det inte är så man säger om en okänd person ringer, eller? :confused: :o

Och på samma spår, om jag tex skulle ringa vårdcentralen, när presenterar jag mig? Jag fattar ju att de behöver mitt personnummer men jag känner mig alltid som en idiot. När de svarar, ska jag direkt säga typ "hej jag heter X och mitt personnummer är Y, jag vill ha hjälp med Z"?

Förkortning på frågeställningen: Finns det outtalade telefon-vett regler jag borde veta om? :rofl:
När jag ringer vården etc:
Jag brukar säga ”hej, jag heter xx” sen säga mitt ärende. Sen brukar de be om personnummer. De måste ju vara inne i datasystemet för att ha nån nytta av personnumret så jag brukar vänta tills de frågar efter det.
 
Skulle tro att jag mår lite blaj för det är 3 dar sen jag skärpte till mig o inte äter socker i form av godis o dylikt, bara att hålla i det, om jag nöjer mig med onyttigt till helgen och inte hela veckorna skulle jag slippa eländet...Givetvis!
 
Jag svarar ”ja det är Snowball”
På jobbet svarar jag ibland ”japp” om jag vet vem som ringer mig
Nuförtiden ringer väl nästan alltid VC upp?
Det låter säkert jättefånigt men jag har verkligen problem med att uttala mitt namn i "kravfyllda" situationer. Jag fastnar alltid på R, även om jag inte har några problem med att säga R i andra ord. Just i mitt namn går det inte bara inte, jag får inte ihop det :rofl:

Gör det? Sist pappa ringde VC angående mig hade de inte alternativet "bli uppringd" men om de har det är problemet nästan löst. Jag har enklare att svara i telefon än att själv ringa någon :up:

När jag ringer vården etc:
Jag brukar säga ”hej, jag heter xx” sen säga mitt ärende. Sen brukar de be om personnummer. De måste ju vara inne i datasystemet för att ha nån nytta av personnumret så jag brukar vänta tills de frågar efter det.
Ah, smart. Tänkte inte på att de måste vara inne i datasystemet först :idea:
 
Det låter säkert jättefånigt men jag har verkligen problem med att uttala mitt namn i "kravfyllda" situationer. Jag fastnar alltid på R, även om jag inte har några problem med att säga R i andra ord. Just i mitt namn går det inte bara inte, jag får inte ihop det :rofl:

Gör det? Sist pappa ringde VC angående mig hade de inte alternativet "bli uppringd" men om de har det är problemet nästan löst. Jag har enklare att svara i telefon än att själv ringa någon :up:


Ah, smart. Tänkte inte på att de måste vara inne i datasystemet först :idea:
Det där med att presentera sig när man ringer upp känns ibland onödigt för mig :o
När någon presenterar sig när de ringer till mig hinner jag glömma namnet typ en millisekund efter de har sagt det så jag får ändå fråga efter namnet igen sen
Måste erkänna att jag har sluppit ringa till VC sedan förra året men då var det uppringningsfunktion
 
Det där med att presentera sig när man ringer upp känns ibland onödigt för mig :o
När någon presenterar sig när de ringer till mig hinner jag glömma namnet typ en millisekund efter de har sagt det så jag får ändå fråga efter namnet igen sen
Måste erkänna att jag har sluppit ringa till VC sedan förra året men då var det uppringningsfunktion
Men det måste väl vara skönt att sluppit ringa VC? Det är ju inte direkt något man ser fram emot oavsett vad tänker jag. Sist pappa ringde VC angående mig var förra året också. De hade säkert ring upp funktion men "våran" VC har jättekort telefontid så jag har för mig att pappa satt med telefonen redo att ringa precis när telefontiden började :)

När någon ringer mig, eller jag ringer någon, brukar jag vara så nervös så jag minns ändå inte vad vi sagt efter att vi avslutat samtalet :o :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 393
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 149
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp