Vad gör vi? Del CXIV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
En kollega ringde: "Good morning!". Kl strax efter 11 😂
Jag och mamma var uppe strax efter Ätta i söndags för att hinna mÄla sidan som har stekande sol hela dagen innan solen kom dit. Typ kl 13.45 kommer min bror och hans kompis upp och bara "godisklubba, har ni Àtit frukost Àn? Eller ska vi göra det tillsammans?"
Nej kompis, vi har vĂ€ntat pĂ„ er đŸ‘đŸŒđŸ™„
 
Krockade idag pÄ vÀg till psyk. Precis innan jag skulle köra in och parkera sÄ stannar en bil framför mig och ska köra in pÄ en vÀg och jag missar det och tvÀrbromsade.
Hon fick ont i nacken och blev chockad, jag oskadd och lugn.
Hennes bil fick knappt nÄgon skada, min kommer nog fÄ Äka till skroten.
Allt kom typ, ambulans, rÀddningstjÀnst och polis. SÄ nu ska polisen ta upp det som ett Àrende och jag nojar.
Som tur Àr har jag snÀlla förÀldrar som hjÀlper mig med kostnader och sÄnt. Antagligen fÄr vi köpa en ny bil..

DÄlig start pÄ dagen.

Huvudsaken Àr att du Àr intakt som @tornblomma sa, allt annat Àr bara materiellt :) Skönt ocksÄ att den andra föraren verkar ÀndÄ ha klarat sig rÀtt ok.

Edit: Jag var ocksÄ lugn nÀr jag totalkvaddade King Caben men var beredd pÄ att du kan fÄ en reaktion senare (jag fick det inte, mer Àn att jag började grÄta nÀr jag ringde sÀrbon).
 
En kollega ringde: "Good morning!". Kl strax efter 11 😂
Kollegor som ringer mig brukar oftast hÀlsa godmorgon (med ett frÄgetecken), om det Àr före kl. 11. :p
Tror dom vÀckt mig lite för ofta under Ärens lopp med "tidiga" samtal. Av nÄgon outgrundlig anledning fÄr jag inte mÄnga samtal före 9 lÀngre. Men typ 09.02 desto mer. :confused: FörstÄr ingenting...:p
 
Huvudsaken Àr att du Àr intakt som @tornblomma sa, allt annat Àr bara materiellt :) Skönt ocksÄ att den andra föraren verkar ÀndÄ ha klarat sig rÀtt ok.

Edit: Jag var ocksÄ lugn nÀr jag totalkvaddade King Caben men var beredd pÄ att du kan fÄ en reaktion senare (jag fick det inte, mer Àn att jag började grÄta nÀr jag ringde sÀrbon).
Tog stesolid nÀr jag kom hem för att slippa fÄ chock..
 
Just ja, i min salong som inte Àr renoverad pÄ minst 60 Är sitter uttagen ocksÄ i fönsterbrÀdehöjd.

Kan tillÀgga att elen Àr ok, min elektriker har kollat den. Det Àr lÄg belastning men jag ska göra om dÀr nÀr jag har rÄd. Uttagen kommer att fortsÀtta vara i den höjden :D
:) Det Àr skönt att ha kollat elen! HÀr fanns det vissa delar som var helt okej men vi kÀnde att det var lika bra att ta hela smÀllen samtidigt. Men jag höll hÄrt pÄ att de uttag som satt högt upp skulle fortsÀtta göra det. En del som sitter vid golvet Àr rÀtt bra ocksÄ, exempelvis vid tvn Àr det bra.
 
Blev Ă€nnu mer opepp pĂ„ kvĂ€llens muntrationer... grannen som inte lĂ€r vara inbjuden har fĂ„tt igenom sitt bygglov som vĂ€rdinnan med flera gĂ€ster Ă€r VÄLDIGT emot. Dvs jag kan gissa mig till kvĂ€llens tema :meh:

Till saken hör ocksÄ att jag Àr extremt positiv till att bygglovet beviljats.
 
Dagens dumma frĂ„ga: Är det normalt/vanligt att magen blir synligt större nĂ€r man Ă€tit (och dĂ„ ocksĂ„ tillbaka till utgĂ„ngslĂ€get nĂ€r det man Ă€tit passerat)?
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Jag funderar pÄ vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta rÀkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 395
Senast: Noxos
·
  • LĂ„st
Tjatter HÄller pÄ att fixa middag, det blev en lÄng arbetsdag idag. Katten har fÄtt middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 151
Mat Jag skulle vilja bjuda nÄgon pÄ middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det Àr med tanke pÄ att jag varken Àr bra pÄ...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar pÄ att Äka till Oslo men nÀr jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se dÀr. Sitter bukefalisterna pÄ nÄgra...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp