Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande kväll igår, åskan brakade in med ösregn och vi upptäckte plötsligt att det droppade i taket i hallen på nedervåningen. 😳😫 Det vi insåg var att det var precis under balkongdörren, där rann det in när det regnade så hårt. Yey ytterligare en sak som måste fixas.🙄

Det var efter rejält slagregn som vi också märkte att taket läckte för några år sen. Det vara bara att byta skiten. Hade vi väl inte tänkt just då egentligen, men vad gör man.
 
Det var efter rejält slagregn som vi också märkte att taket läckte för några år sen. Det vara bara att byta skiten. Hade vi väl inte tänkt just då egentligen, men vad gör man.
Exakt, kostnaden om vi låter bli kan bli betydligt högre. Det har nog hänt tidigare också för färgen har släppt konstigt på det stället i taket. :( Så det är bara att hosta upp lite till.
 
Usch, då.... :( Har ni fått någon prognos på när det ska vara fixat? Hade strömavbrottet med åska att göra, eller kom det bara lika plötsligt och oväntat som det vi hade för någon vecka sedan?

Ingen prognos och det var definitivt åskan. Det brann i ställverk både i Grycksbo och vid Falu gruva. Jag somndae ju men jag tror elen kom tillbaka någon gång vid midnatt, det var ett väldigt långt avbrott för att vara här.
 
Exakt, kostnaden om vi låter bli kan bli betydligt högre. Det har nog hänt tidigare också för färgen har släppt konstigt på det stället i taket. :( Så det är bara att hosta upp lite till.

Det är ju inga småpengar heller :down: Behöver ni byta hela taket tror du eller är det just vid balkongen problemet är?
 
Det är ju inga småpengar heller :down: Behöver ni byta hela taket tror du eller är det just vid balkongen problemet är?
Det verkar vara ett klantatsel som har lagt plåten vid balkongen och istället för att ha vikt upp plåten vid dörren, har vikt ner och gjort en väg in. 😫 Tur i otur så är plåtslagaren redan inbokad för att fixa vid skorstenen så det borde gå att lösa relativt smidigt.
 
Sååå himla trött :meh: Sovit till och från, totalt kanske tre-fyra timmar i natt. Tog mig från sängen till soffan för ett par timmar sedan och här har jag blivit liggande sen :cautious: Börjar verkligen bli dags att sätta igång dagen nu men fattar inte hur jag ska orka :down:
 
Det verkar vara ett klantatsel som har lagt plåten vid balkongen och istället för att ha vikt upp plåten vid dörren, har vikt ner och gjort en väg in. 😫 Tur i otur så är plåtslagaren redan inbokad för att fixa vid skorstenen så det borde gå att lösa relativt smidigt.

Alltså ibland undrar hur en del tänker.... Sånt kan ju vem som helst räkna ut med arslet hur det bör vara och inte :meh:
 
Men alltså :crazy: Jag började kliva upp för en kvart sen. Skulle bara klä på mig. NU är jag klar. Så jäkla yr, svartnade för ögonen hela tiden, hjärtklappning, kallsvettades och bläää :down: Var tvungen att sätta mig på golvet flera gånger. Jävla skit.
Ska försöka få i mig lite juice/yoghurt/nånting innan jag och hundarna går iväg till skogen. Är det sömnbristen som ställer till det för mig så lär det ju inte hjälpa men måste iallafall prova nånting :crazy:
 
Är vansinnigt godissugen.
Fick även veta att hela ön ses som skyddsobjekt mellan 11.45 och 12.45. Står på skylten att det är förbjudet att utan tillstånd vistas utan tillstånd på skyddsobjektet under den tiden.

Undrar lite om "jag jobbar här" räknas :rofl: Får nog ringa min militärfarbror och fråga vad som egentligen menas med det där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 383
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 145
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp