Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min katt ÄTER gräshoppor.... :crazy: Eller, jag TROR i alla fall att det är gräshoppor. Det kan för all del vara några andra insekter han fångar på gräsmattan också...... :wtf:
Förra katten åt skalbaggar. Ibland i såna mängder att de nästan sprattlade när han kräktes upp dom :yuck:. Var en viss tid på sommaren de verkade finnas i mängder.

Katterna nu äter humlor :cautious:.
 
Ibland när jag skriver scener i boken kan jag bli helt tagen av känslorna som väller fram "genom fingrarna". Jag antar att man kanske under vissa stunder av "flow" hämtar inspiration från upplevelser och erfarenheter som man inte ens visste att man hade/saker som man har förträngt. Kan det vara så....?

(Ja, DET blev flummigt men det var attans svårt att förklara :crazy: ....)
Tror också på hög empati. Att man lever in sig i sin karaktärs känslor så att man själv känner dem, och det är då som det brukar bli bäst också.
Även om det kan såklart vara som du säger också :D :up:
 
... bestämde mig för att lämna ett fönster öppet i natt. Men kom på nu att det kunde vara bra att kolla väderprognosen för natten först... :rofl:

Edit: Puh, det verkar vara klart fram för natten :D
 
Herregud :banghead: Har fönstret på glänt och hörde ett konstigt ljud. Jag tyckte det lät PRECIS som att nån var vid fönstret och typ försökte bryta upp det :nailbiting: På några sekunder hann jag fundera långt hur jag isåfall skulle bete mig. Ringa mamma? Slå inkräktaren med tillhygge? Messa min bror och hoppas att han är vaken och på hugget? Eller vänligt försöka förklara att det finns INGET av värde här, hemskt ledsen, prova inbrotta nån annanstans
Sen insåg jag att hundarna ligger precis under fönstret och sover :cautious: Inte sååå sannolikt att de inte skulle reagera ALLS på en inkräktare? Så jag vågade mig på att titta och nä, ingen där. Såklart :angel:
 
Jag har bästa kompisen här ett par dagar. Sambo är i DK.
Så vi har haft 2-timmars frukostar ute på altanen. Och kört vinluncher chillat och pratat. Det var ju länge sedan vi sågs nu IOM Corona och jag var sjuk i iaf ngt liknande länge.
Mkt catch up liksom..
Och goda middagar med bubbel/Aperol/rosé.

Imorgon drar hon och jag ska ha lite sov-rehab någon dag. Tant orkar inte sånt här! 👵🏻🎻⚰️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 386
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 148
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp