Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en promenad till dammen ikväll på 1,5 timme
20200722_193852.webp
 
:arghh: Jag måste köpa ett nytt tangentbord. Katten välte omkull min flaska med iste och nu använder jag två tangentbord där vissa tangenter fungerar på det ena men inte det andra och vissa tangenter fungerar inte alls på båda.

Detta är skälet till att jag aldrig köper dyra tangentbord.
 
Red en kort vända barbacka med storhästen och klappade på övriga. Testade sidpull på henne igen, vill inte ha bett varje gång och bara en skrittvända behövs inte bett. Problemet är att hon då tycker att hon är fri och att jag är jobbig som ställer krav (typ svänga) :angel:. Men vi lyckades få till lite skänkelvikning och öppna iaf :)

Lilla hästen har lärt sig att om jag springer ska han springa med så får han godis. Så han typ trölloppar med, ibland pass :up:

Och när jag var ute med hundarna var det lite konstigt, men fint väder:
20200722_210939.jpg
Två regnbågar, regn och soligt. Blött men fint, kunde inte låta bli att ta kort :love:
 
Tittade en stund på programmet Solsidan och förstår verkligen inte varför det är så populärt :crazy: Jag blir bara irriterad på personligheterna, framförallt den där Ove.
Älskar Ove! Och blir SÅ illa till mods av honom. Men ändå älskar jag honom. :laugh:
När det där kom ut var Oves "Tjeeeenare maaaaannen!" standardhälsningsfras för massor av kompisar ink mig.
 
Skål! 🍷 plus att varför tror du alla bränner hemma och även partajar hemma? ;) :rofl:

Håller med! Jag åkte typ alltid taxi överallt då jag bodde i Sthlms-trakten. Jag vet faktiskt inte var närmsta taxi-bolag finns här. Vi har skämtat om att framkörningsavgiften borde vara samma som en helkväll/natt med mat och drinkar på Stureplan. 😅

Försökte gå in och kolla på nätet nu. Det enda jag hittade var "förbeställning är inte möjligt i detta område". :laugh:
/hillbilly 👩‍🌾
 
Håller med! Jag åkte typ alltid taxi överallt då jag bodde i Sthlms-trakten. Jag vet faktiskt inte var närmsta taxi-bolag finns här. Vi har skämtat om att framkörningsavgiften borde vara samma som en helkväll/natt med mat och drinkar på Stureplan. 😅

Försökte gå in och kolla på nätet nu. Det enda jag hittade var "förbeställning är inte möjligt i detta område". :laugh:
/hillbilly 👩‍🌾
Haha. Har sett taxi kanske tre gånger -på sin höjd! Här på vishan och varje gång hajar jag till - oj en taxi HVAD SKER!!??
 
Haha. Har sett taxi kanske tre gånger -på sin höjd! Här på vishan och varje gång hajar jag till - oj en taxi HVAD SKER!!??

Årets happening! :banana:
När vi bilade upp till Arvidsjaur en gång var landsvägen avstängd och vi skickades alla genom en miniby. Det måste varit årets happening för dem iom att alla uppspelt stod framför sina hus och tittade på bilarna som passerade. :laugh:
 
I dag startade jag och särbon vår semester tillika stora äventyr : Mc-semester. Etapp ett var Karlstad där vi bokat hotell. På vägen dit skulle vi stanna i Håverud bla.
Vi startade kl 08:00 i strålande sol och +16 grader. Tempen klättrade uppåt allt eftersom och alla väderprognoser och appar lovade sol hela vägen.
Landade i håverud i solsken till en efterlängtad fika.
Där tog turen slut. Kaffet smakade mer vatten än särbons vatten. Väderapparna hade fel och det började regna. Vi tänkte "vi drar snabbt" för att slippa ev oväder.
Hamnade i det värsta ösregn jag upplevt. Vi låg i 10 km/h....genomblöta. Sen började det blixtra och åska. Sen kom haglet. Det gjorde så SATANS ONT!!!
Plöstligt stod trafiken helt stilla. Det var GLASHALT. ren is. 5 cm hagel och snö och temperaturen var bara 11 grader och regnet piskade ner.
Vi gav upp alla planer vi hadde längs vägen och tog närmsta väg till Karlstad och hotellet. Väl där dök vi in i duschen. Jag har aldrig frusit så. Ångrar bittert att jag medicinerade bort mina klimaterievallningar. De hade varit såååå välkomna. Länge och VARMT. Sen bokade vi bubbelbadet och bastun för att få upp tempen lite till. Snabblunch blev HET Thai. Sen lades ett par timmar på att torka MC-kläderna med hårtork 😏
Nu har vi varit på stan och tagit ett par drinkar och ätit fantastiskt gott och njutit. Åter på hotellrummet och kampen med hårblåsen så att vi har torra kläder till i morgon.
Vi har planer på Karlstad på måndag
Då ingår även en räkmacka i Värmskog .
 
Jag plockade ocksa blabar i dag :angel: fran kylen pa jobbet. Det ar nagon dar som ar slakt med (ager?) en av de stora gardarna runt sta'n och med jamna mellanrum kommer med kartonger som blivit "for mycket" och behover fa goda hem innan de blir daliga. Mitt hem ar MYCKET gott for alla gronsaker, frukt, och bar som hamnar pa jobbet! :D
 
Haha. Har sett taxi kanske tre gånger -på sin höjd! Här på vishan och varje gång hajar jag till - oj en taxi HVAD SKER!!??
Här tänker jag taxi=färdtjänst, men nu har de som åkte taxi flyttat in på boenden eller dött, så nu var det länge sedan. Kompisen beställde taxi hem till oss för några år sedan, taxichauffören ringde fyra gånger för att hitta fram. 😂🙈
 
Hemma igen från sommarstugan. Hann bli mamma till en nästan nykläckt viggunge (vi hittade mamman och två ungar, döda :() Den präglades på mig så fort den såg mig :banghead: Har sovit under bar himmel, åkt båt, gjort ingenting, utforskat öar och haft det bra.

Skönt att vara hemma hos katten ändå :love:. Viggen som nu heter Blixten bor kvar vid sommarstugan, och blir omhändertagen av pappa och farfar. Farfar är superkär i Blixten och kallar den sitt nya barnbarn :D Förhoppningsvis kan Blixten så småningom ta sig iväg och vara vild vigg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 060
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 265
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp