athena_arabians
Trådstartare
Har druckit större mängder calvados och åkt taxi för 1000 kr. Livet i glesbygd
Skål! plus att varför tror du alla bränner hemma och även partajar hemma?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har druckit större mängder calvados och åkt taxi för 1000 kr. Livet i glesbygd
Älskar Ove! Och blir SÅ illa till mods av honom. Men ändå älskar jag honom.Tittade en stund på programmet Solsidan och förstår verkligen inte varför det är så populärt Jag blir bara irriterad på personligheterna, framförallt den där Ove.
Haha. Har sett taxi kanske tre gånger -på sin höjd! Här på vishan och varje gång hajar jag till - oj en taxi HVAD SKER!!??Håller med! Jag åkte typ alltid taxi överallt då jag bodde i Sthlms-trakten. Jag vet faktiskt inte var närmsta taxi-bolag finns här. Vi har skämtat om att framkörningsavgiften borde vara samma som en helkväll/natt med mat och drinkar på Stureplan.
Försökte gå in och kolla på nätet nu. Det enda jag hittade var "förbeställning är inte möjligt i detta område".
/hillbilly
Haha. Har sett taxi kanske tre gånger -på sin höjd! Här på vishan och varje gång hajar jag till - oj en taxi HVAD SKER!!??
Var väl barnbidrag i måndags? Tänker på ditt tidigare inläggBehöver gå till Lådan
Men riktigt mulet ute och åska till och från
Hade inte järnvägen legat mellan hade jag nog inte tvekat men det där tänk om....
Plockade idag. Helt sjukt mycket blåbär i år.Lyckades få ihop 2,7 kg !! Det finns några ställen där de inte har frusit av.... Visa bifogad fil 54467
Vi har planer på Karlstad på måndagI dag startade jag och särbon vår semester tillika stora äventyr : Mc-semester. Etapp ett var Karlstad där vi bokat hotell. På vägen dit skulle vi stanna i Håverud bla.
Vi startade kl 08:00 i strålande sol och +16 grader. Tempen klättrade uppåt allt eftersom och alla väderprognoser och appar lovade sol hela vägen.
Landade i håverud i solsken till en efterlängtad fika.
Där tog turen slut. Kaffet smakade mer vatten än särbons vatten. Väderapparna hade fel och det började regna. Vi tänkte "vi drar snabbt" för att slippa ev oväder.
Hamnade i det värsta ösregn jag upplevt. Vi låg i 10 km/h....genomblöta. Sen började det blixtra och åska. Sen kom haglet. Det gjorde så SATANS ONT!!!
Plöstligt stod trafiken helt stilla. Det var GLASHALT. ren is. 5 cm hagel och snö och temperaturen var bara 11 grader och regnet piskade ner.
Vi gav upp alla planer vi hadde längs vägen och tog närmsta väg till Karlstad och hotellet. Väl där dök vi in i duschen. Jag har aldrig frusit så. Ångrar bittert att jag medicinerade bort mina klimaterievallningar. De hade varit såååå välkomna. Länge och VARMT. Sen bokade vi bubbelbadet och bastun för att få upp tempen lite till. Snabblunch blev HET Thai. Sen lades ett par timmar på att torka MC-kläderna med hårtork
Nu har vi varit på stan och tagit ett par drinkar och ätit fantastiskt gott och njutit. Åter på hotellrummet och kampen med hårblåsen så att vi har torra kläder till i morgon.
Här tänker jag taxi=färdtjänst, men nu har de som åkte taxi flyttat in på boenden eller dött, så nu var det länge sedan. Kompisen beställde taxi hem till oss för några år sedan, taxichauffören ringde fyra gånger för att hitta fram.Haha. Har sett taxi kanske tre gånger -på sin höjd! Här på vishan och varje gång hajar jag till - oj en taxi HVAD SKER!!??
Går det inte att göra ett byte?Letar bostad som inte är en studentlägenhet. Kan få en, men då på fel sida av stan så det blir för långt till hästen.
Får nog vänta något år till.. Denna jäkla bostadskö.