Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på min kära mor som först skulle komma kl 3, sen strax efter 17, sen skickade hon 17:15 att hon var på en plats som det tar 30 min för mig att köra till från mig, det här nu gått 45 min sen hon åkte därifrån...
 
Vårt hemestrande fortsätter 🙂 I dag besökte vi ett naturreservat (på en ö) där vi vandrade nästan 2 mil, badade, åt lunch och köpte glass :d Solen strålar och min hund tycker dagen är färdig nu:p

B705283C-7F76-4516-B318-0A222FEAB2D6.webp
 
Åh! Men fick du reda på vad det var...? Min vaktmästare ska komma nu snart o lyssna (då lär de väl bli tyst just då 😖🤦‍♀️).
Nej. Det och andra störningar ligger hos miljöförvaltningen nu. Inspektören har skrivit ett föreläggande men någon chef måste godkänna innan det skickas ut … blir väl inte gjort i sommar. :arghh::down:
 
Nej. Det och andra störningar ligger hos miljöförvaltningen nu. Inspektören har skrivit ett föreläggande men någon chef måste godkänna innan det skickas ut … blir väl inte gjort i sommar. :arghh::down:

☹ Men vad trögt!!👎

Min vaktmästare skulle försöka hitta vad det är som låter, han tog det på allvar, jag var rädd att det bara var jag som hörde det i mitt huvud typ 😂. Men han hörde det tydligt och förstod att det är ett problem.
 
Vaknade rätt tidigt idag, fick vänta länge på att Downton Abbey skulle börja. Sen blev jag trött 😴 Vaknade av att publiken i Bytt är bytt jublade. Somnade om, vaknade igen av jubel.:D Somnade om och vaknade fem minuter innan det slutade.
Är fortfarande trött.
 
Åkte till ett corona-säkert utflyktsmål och njöt (ja, faktiskt :) ) av att gå runt och titta på en mycket gammal kyrkoruin. Den "nya" kyrkan byggdes ca år 1890, så gravstenarna och ruinerna på platsen var ju rätt gamla..... Bilder kommer..... :)
 
Flera glasstånd, det svåra är att välja! Även små matbodar så ladda för lunch :) annars finns det också söta små hantverksbodar och en fin kyrka, men överlag en mysig hamn!

Vi hamnade i hamnen (bor ett stenkast bort på Garvaregårdens BnB) men var HYSTRISKT mätta efter en underbar lunch i Kristinehamn så glass var otänkbart. Jag kom knappt upp på hojen och då hade jag ändå fått knäppa upp MC-brallorna 🙈

Strosade runt lite, hamnade på en uteservering i strålande sol och särbon köpte in en flaska rosé. Satt i nära 3 h på den där uteserveringen.
Urmysigt här :love:
 
Vi hamnade i hamnen (bor ett stenkast bort på Garvaregårdens BnB) men var HYSTRISKT mätta efter en underbar lunch i Kristinehamn så glass var otänkbart. Jag kom knappt upp på hojen och då hade jag ändå fått knäppa upp MC-brallorna 🙈

Strosade runt lite, hamnade på en uteservering i strålande sol och särbon köpte in en flaska rosé. Satt i nära 3 h på den där uteserveringen.
Urmysigt här :love:
Ja det är så himla rofyllt! Vi planerar alltid ett stop där om vi kan :)
 
Letar bostad som inte är en studentlägenhet. Kan få en, men då på fel sida av stan så det blir för långt till hästen.
Får nog vänta något år till.. Denna jäkla bostadskö.
 
Jag ligger i sängen och småjobbar lite medans sambo lagar mat. Hunden är ju alltid med mig. Men nu luktar det mat i köket. Så hon ränner ner och tigger lite, sen upp till mig och jag får lyfta upp henne i sängen. Sen luktar det gott, ner till köket, tillbaks till matte, lyftas upp i sängen etc etc. Ja, ho får ju motion iaf. :laugh:
 
Har dammsugit och våttorkat golven, och den röda katten har fått leka en liten stund med vippan för första gången på veckor (så blir det när tänder opereras ut..). Ska strax ner i tvättstugan igen. Liten svart katt är kränkt - världens elakaste matte tvättar dynorna till klösmöblerna och sängen duger minsann inte just precis nu. Sen ska jag fixa matlåda till imorgon: ugnsbakad potatis + rödlök (serveras med philadelphia).
 
En tjej i en fb-grupp frågade efter förslag på namn till hennes pojk... Någon gav förslag på Diesel och Amazon :crazy: Hahaha fatta någon som heter typ Amazon Andersson?! Tycker synd om alla barn som måste stå ut med sina föräldrars "unika" namnval. Tål inte tex Kim stavat Cim heller :p Blir bara sim i mitt huvud.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 027
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 264
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp